יום שני, 15 בדצמבר 2014

למפלגה ערבית מאוחדת

בס"ד
   למפלגה ערבית מאוחדת / הרב אליהו קאופמן
       העלאתו של אחוז החסימה יצרה מצב מחויב המציאות ששלושת המפלגות הערביות (רע"מ – תע"ל, חד"ש ובל"ד) תתאחדנה , שהרי אם הפעם הן לא תהיינה תלויות זו בזו הרי שבסופה של מערכת הבחירות הן תהיינה תלויות זו לצד זו. לגוש הערבי – להבדיל מהחרדים, מהשמאל , מהימין ומהדתיים, יש בסיס משותף חזק יותר להפוך למפלגה מאוחדת מאחר שמהציבור הערבי לא יזלגו קולות לכיוונים אחרים בגלל איחוד מפלגות, אם וכאשר יתבצע האיחוד הזה, אלא להיפך: קולות של המוני נמנעים ושל מצביע המפלגות הציוניות יחזרו הביתה. האיחוד הזה מחויב המציאות לא רק משום צו אחוז החסימה אלא בעיקר משום המכות הגזעניות הנתחות על ערביי ישראל ללא קשר אם הם קומוניסטים, נוצרים, איסלאמים או סתם ליבראלים. כל עוד הערבים מפורדים פוליטית, אזי, לא פלא היא רמת ההימנעות בבחירות, ואח"כ הטחת המכות בפרלמנט הישראלי, באלה ששרדו את ההימנעות הזו.
    הגישה הפשרנית –  שערביי ישראל, ירוצו ב"שני ראשים", רק משום שישנם יהודים מפונקים שיצביעו רק ל"מפלגה יהודית – ערבית", ללא מפלגות ערביות אחרות, היא גישה גזענית ואליתיסטית מצד יהודים מתנשאים שמעדיפים שהכוח הערבי יחלש והעיקר שהם ימשיכו למשול ולהשפיע על מפלגה ערבית זו או אחרת. מי שבאמת – מהיהודים הדמוקרטים, חפץ במפלגה יהודית – ערבית אמיתית ישמח להצטרף ולהצביע לגוש ערבי מאוחד, שהרי העניין של מלחמה בגזענות וזכויות שוות הוא העיקר. אל יפחדו אותן מפלגות ערביות מבריחת מתי המעט של ה"ליבראלים המעודנים" שחפצים להמשיך להצביע רק ל"מפלגה יהודית ערבית" אחת, שהרי במקומם של ה"קולות המעודנים", הרשימה המאוחדת תרויח כמות גדולה יותר של נמנעים ערבים עד היום , ושל קולות ערבים שהצביעו עד עתה למפלגות הציוניות. בקיצור, יצא שכרם הגדול בהפסדם הקטן.
   וישנו עוד עיקרון חשוב באיחוד הזה –  של שלושת המפלגות גם יחד. בגוש ערבי משותף יתאחדו חזק יותר האינטרסים הערבים – שלא תמיד הם חופפים לאינטרסי המרכז והשמאל הציוני. "חוק השבות" הגזעני , "חוקי הגיור" – שמטרתם להמעיט את הערבים באוכלוסיית המדינה, תפיסת הקמת המדינה על מוסדותיה הגזעניים (ובמיוחד הקק"ל), חזרת הפליטים ואיחוד המשפחות הערביות, וכמובן יצירת קשרים עם צבורים אחרים לשיתוף פעולה (כמו חרדים, בני עדות המזרח המסורתיים , החלק הליבראלי של יוצאי חבר העמים ועוד) הם לא פעם מנוגדים לשמאל ולמרכז  ודורשים עצמאות גדולה יותר של הציבור הערבי וראשיו ממפלגות השמאל הציוני , שלא רק לא הגדילו את הדמוקרטים היהודים אלא צמצמו אותם. מפלגה ערבית מאוחדת תראה ותעדיף את האינטרסים הערבים על פני אינטרסים "אידיאולוגיים" הזרים לחברה הערבית, כמו למשל אותן תביעות של השמאל למערכת חברתית שאיננה מתאימה למזרח התיכון או מלחמה בדת היהודית ואף המוסלמית, מטעמים אנטי דתיים.
      יש לציין כי המערכת הפוליטית הישראלית עושה ככל אשר לאיל ידיה כדי למנוע איחוד כזה ובטוחני כי לא רק ה"ביטחוניסטים" מימין ידם במעל אלא גם עמיתיהם מהמרכז – שמאל. גם חיבורם של הערבים לצבורים חדשים בעבר (יוצאי עדות המזרח ממפלגות רדיקאליות) ובהווה (החרדים – הרדיקליים בעיקר) נתקל בסירוב "ממלכתי" ש"ביטחוניסטים" בחשו בו. כך למשל אחד מגדולי הרבנים החרדים השיב לרב חרדי ששוחח עימו על פעילות משותפת עם הערבים:"אבל השב"כ לא יסכים"...

   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה