יום שלישי, 20 באוגוסט 2013

שאלות ישירות לשר השיכון – מר אורי אריאל

בס"ד
שאלות ישירות לשר השיכון – מר אורי אריאל / הרב אליהו קאופמן
      כמו כולם קראתי את הצהרתך לגבי סיפוח יהודה ושומרון לישראל. אני מבין היטב שכמי ששנים לחם  כאופוזיציונר לשלום הרי שקשה לכבודו  להרים את האצבע לויתור טריטוריאלי למען אותו שלום, כאשר הוא יושב הפעם מהצד השני של השולחן הממשלתי. האמת היא שקדמו לך בעבר כמה שרים שברחו מביתם כשהתבשרו על ויתורים למען השלום ובראשם רחבעם זאבי המנוח ויתבדל"א בני אלון. אבל אתה הוא זה שמכולם ידע היטב כבר לפני כינון הממשלה כי הפעם גם נתניהו מתכוון אולי להקים מדינה פלשתינאית. אז מכאן גם נגזרת השאלה הראשונה: מדוע הצטרפת בכלל לממשלה הזו? ואולי חשבת שאפשר להקים "מדינה פלשתינאית" עם סיפוח שטחיה?
   ונעבור הלאה. מר אריאל , אם מחר תספח את יו"ש הרי שמיד יבקשו הפלשתינאים שם זכויות שוות – מהן ה"זכויות בע"מ", שאתה מוכן להעניק להן? מר אריאל, האם ה"זכויות" הללו יהיו עם או בלי "תנאים מוקדמים"? האם שר השיכון – שלאחר ה"סיפוח", יבנה באותה מסיביות גם לתושבי שכם , קלקיליה , אל בירה וכו'? האם לכבודו – למר אריאל, תהיינה תשובות להתקוממות העממית שתחל ביום שלפני ה"סיפוח" ואיזה מן תגובות כבודו מציע? האם כבודו מודע שהנפגעים הראשונים מאותה התקוממות יהיו המתנחלים שלו , ומכאן שצריך גם לשאול את כבודו האם הצעת ה"סיפוח" שלו היא "תרגיל במזוכיזם" או שיטת הפקירות באופן מופקר? אני בטוח שכבודו עלול לטעון כי "לא יקרה דבר" לאחר ה"סיפוח" שלו ולכן אני שואל מהי הצעתו של מר אריאל ל"שלום אמיתי"? ועוד שאלה קטנה – מדוע כבודו לא מציע לספח את רצועת עזה?  והאם  מהשאלה האחרונה אנחנו צריכים ללמוד כי יש לתת מדינה למי שאינו שותף לתהליך השלום ואילו לאלה המוכנים לשלום יש לשלול זכות זו?
      ברור לכולנו כשמש שמר אריאל חפץ לטרפד את השלום וגם במחיר דמים מחריש אוזניים. מר אריאל מציע "אלטרנטיבה" שכל כולה שכול ומלחמה טאבל רוב תושבי המדינה הזו אינם מוכנים להתאבד עבורו. מישהו צריך אולי להורות לאריאל וחבריו את הדרך החוצה מהממשלה ואם בכל זאת המתנחלים לא ירצו להתפנות אפשר להשאירם שם – כאזרחי המדינה הפלשתינאית שכבר הוכרה ע"י האו"ם.
     מיום בריאת הממשלה הזו ידענו כולנו כי נגיע לרגע האמת –  בין שלום למלחמה , בין ימין קיצוני והזוי ל"יונות צחורות" ובין פשרה טריטוריאלית לאיבוד לעת, אבל לא רק אריאל, בנט , דנון וחבריהם שימשו כ"בנות יענה" –  עם ראש טמון בחול לשם ה"כיסאולוגיה" שלהם , אלא גם ציפי ליבני, עמיר פרץ , יעל גרמן, יורם פרי ודומיהם שימשו ככאלה ללא בושה. אז עכשיו הגיע רגע האמת רבותי, וטוב שאריאל אמר את מה שאמר ולכן גם טוב יעשו "בנות היענה" משמאל אם יוציאו את  ראשן במהירות מהחול הזרוי על עיניהם לפני שחוד החנית הימני הזה יתחיל לבנות בתנופה את ההתנחלויות ההזויות שלו ויפתח , חס ושלום, את מנהרת הדמים לכוון אחד בלבד.
     ודרך אגב, מהי דעתו של נתניהו בעניין, ואולי בכלל נתניהו חיכה לרגע שיסביר לעולם כי ה"קיצוניים" מסנדלים אותו?...


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה