יום חמישי, 30 באוגוסט 2012

חוצפה ישראלית


בס"ד
  חוצפה ישראלית / הרב אליהו קאופמן
   עד כמה ה"חוצפה הישראלית" עוברת כל גבול פוליטי וליברלי נוכחתי בשבוע האחרון של אוגוסט 2012  ברומניה. מזה למעלה מחצי שנה – מידי מספר שבועות, מקיים השדרן הרומני אורסטה שיחה בנוגע לתפקיד הדת כעניין השלום. הוא עצמו מייצג את הצד הנוצרי ואילו את הצד היהודי אני מייצג ולצידי מייצג את האסלאם העיתונאי הפלסטיני – רומני, מר אחמד ג'אבר (מוצאו מהעיר שכם). לתוכנית הזו הדים רבים וכל כולה הצלחה מסחררת.
   אבל למישהו זה בכל זאת מפריע. לאוו דווקא לשגרירות הישראלית או לגורמי ממסד ישראלים אחרים אלא דווקא לאלה שהיו אתמול אנשי משטר ה"סקוריטטה" של הרודן הקומוניסטי צ'אושסקו והפכו אחרי נפילתו ל"ציונים יותר מהציונים", הלא הם אנשי הפדרציה של יהודי רומניה – ובראשם נשיאם מר אאורל ווינר. באחת התוכניות הללו נגענו בבעיית ה"נכבה" בישראל ובבעיית "חוק השבות" . כמו כן נגענו גם בקשר בין הפדרציה היהודית ברומניה למסע ההסתה שלה ללאומנות ציונית. מיד לאחר השידור קיבל כותב שורות אלה מכתבים נזעמים מאותם "ציונים" לשליש ולרביע ועם העתק ששלחו הנ"ל ל"סובייט העליון" ששמו:שגרירות ישראל ברומניה. הללו חיים עדיין בעידן הצאושסקואים. והיו גם שניסו - ללא הצלחה כמובן, למנוע את הצגת השידור באינטרנט.
   אך בשבוע האחרון של אוגוסט 2012 סיפר לי ידידי אחמד ג'אבר כי לחוצפה הזו היתה גם מדרגה גבוהה יותר. ביולי    2012 נתקל העיתונאי הלה   בבוקרשט בירת רומניה בישראלי בשם שאול פלג ובהיותם במשרד לצילומי מסמכים  הישראלי דחקו פיזית לפינה חשוכה (מר ג'אבר הוא נכה בחצי פלג גופו העליון) ושם ניסה לאיים עליו - בשליחות אאורל וויינר, לחדול לדבר נגד ווינר או נגד עמדתה הרשמית של ישראל אחרת יבולע לו.
   אין ספק שפרחחים אלה מרשים לעצמם חוצפה בלתי תחומה ויש להם על מה להסתמך. כך עשו קברניטי התנועה הציונית בארצות  אירופה לפני השואה המרה עד שהחוצפה הזו תורגמה לאנטישמיות מדינית ולפוגרומים. כך עשו הקומוניסטים היהודים באוקראינה ובליטא במדי הצבא האדום עד שבבוא הנאצים לאותן מדינות הפכו העמים הללו לחוד החנית הנאצי בטבח ביהודים . כך עשו הציונים לערביי פלסטין עד שהמופתי הירושלמי עבר לצד הנאצי. וכך עשו לאומנים ציונים בארה"ב לאובמה לאחר שהאחרון לא קיבל את עמדת נתניהו. והרי נתן שוולב - האיש שהפקיר את הצלת חהודי אירופה, כבר אמר למשלחת ההצלה היהודית ( באמצע המלחמה) כי ה"דם היהודי הוא כשמן בגלגלי המהפכה הציונית". לאותו עלוב נפש - מר פלג – המציג עצמו כסגן יו"ר ה"לובי הכלכלי של ישראל-רומניה", יש ממי ללמוד ואת מי לחקות. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה