יום שני, 13 באוגוסט 2012

הרב לאוו


בס"ד
    הרב לאוו / הרב אליהו קאופמן    
    הרבה גאווה נשפכה מארה"ב על אותה "הפקה" של "סיום הדף היומי" באולם הענק שקרוב למאה אלף איש הגיעו לשם.אך כגודל המעמד – עפ" אמות מידה גרנדיוזיות, כך גם עליבותו הרוחנית והתורתית. ומדוע? משום הדובר המרכזי באותו כנס: הרב הציוני (אך לא זה חטאו הגדול באמת...) שכל דמותו אינה אלא חילול ה השם לשמו: מאירק'ה שרולי'ק לוליק לאו!
     האם ליהדות ארה"ב כבר אין גדולי וצוקי תורה שצריך להביא עם הארץ כזה לדבר על ה"בקיאות בתורה"?! האם ליהדות ארה"ב אין קדושים ויראים שצריכים להביא איש מפוקפק כזה-  ששונאי הדת הפכוהו לסמלם,  כדי שידרוש על תורתנו הקדושה?! ואולי הסיבה היא כי  על הכנס הזה השתלטו איילי הון מודרנים בסגנון "בעל המאה הוא בעל הדעה" והחליטו כי ה"רב הנואם והמרכזי" יהיה דמות תיאטרלית כדי שימשוך את "ההמונים"? זו היתה דרכה של הרפורמה כשיצאה לדרך וזו דרכה של "האורתודוכסיה הרפורמית" של גלוחי הפנים ומדיפי הבושם שלה.
     לא ארחיב כאן על האיש הל זה - הרב לאוו, אך למי שאינו יודע האיש הפך ל"רב" כתוצאה מהסכם פוליטי בין הרבנים הציונים ה"ראשיים" – בשנות ה-70, ועל כך הודה אחד מהם בשנות ה-90. הלה גם טען כי תפס את לאו זה בייחוד עם אישה  נוכריה  לאחר חצות הליל ואילו לאו נימק זאת ב"לימוד תורה לגרות".  לאו לא תבע מעולם את אותו רב אואת אותו עיתון שפרסם זאת. לאו זה נבחר שוב ושוב ע"י אנשי השמאל והאנטי דת והפך לסמלם. פרשות של ניאוף דבקו בו אך מעולם לא תבע לדין  באמת – עד הסוף, את אלה שהאשימו אותו בכך. לאו זה תומך בכל מי שחפץ לכופף את היהדות, לשנות את הלכותיה וכו', וכשמאשימים אותו על כך הוא מתחיל ליילל כי הוא "יתום מהשואה". תשאלו את הרב שטיפנהולץ (סגן ראש המועצה הדתית לשעבר בת"א) היכן נתפס לא פעם רכבו של לאו חונה...
      לא ארחיב עליו כי לא רק בישראל יצא שמעו של החומץ הזה ולראיה בכנסי "סיום הש"ס" בישראל הוא היה רחוק ממעמדו בכינוס האמריקאי כרחוק מזרח ממערב. אולי זה הרגע להיזכר בהתנגדותם של לא מעט מגדולי ישראל לכנסים של הדף היומי" – ובראשם כ"ק ה"מנחת אלעזר" ממונקאש, מעצם "הפקתו" ע"י "אגודת ישראל". אבל בכל זאת לכל תעלול צריך שיהיה גם גבול. וכנראה ש"חרדי הלייט" האמריקאים לא יודעים את הגבול ואילו כספם יענה את הכל ואת הקול.     

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה