יום שבת, 21 באוגוסט 2021

מלבין פנים ברבים

 

בס"ד

            מלבין פנים ברבים / הרב אליהו קאופמן

     חודש התשובה ו"הימים הנוראים" הפכו, לדאבון הלב, בקרב רבנים חרדים לא מעטים ל"מצוות אנשים מלומדה", כשדווקא בתקופת ההתפייסות הזו הם יורים זה על זה לשונות רעות ומוציאים שמות רעים אחד לשני. הרב בן ציון מוצפי כמשל.

     אנו נמצאים באמצע חודש אלול שהוא חודש התשובה. ואנו עוד מעט נכנסים ל"ימים הנוראים", אח"כ נמשיך ל"שבת תשובה" והשיא יגיע ביום הכיפורים הנורא. כול "תינוק של בית רבן" מכיר את הדרישה ממנו לשפר את מידותיו בימים הללו. כול יהודי אף בקרב החילוניים והרחוקים מדת ישראל, יודע היטב ש"בין אדם לחברו" עולה בימים הללו על סדר היום היהודי במידה שווה ל"בין אדם למקום". וכמובן שרבנים ועוד כאלה שיש להם יומרות להיקרא "מחזירים בתשובה" ו/או "רבנים בכירים" יודעים היטב כמה הם צריכים להיזהר בשפתם ובמעשיהם, וובמיוחד בתוך שיעורי התורה שלהם. אך כמו ש"העניות מעבירה את האדם על דעתו ועל דעת קונו" כך גם הגאווה והיוהרה מעבירים את האדם על דעתו ועל דעת קונו, עד שתאריכי היהדות הקדושים הופכים אצלו ל"מצוות אנשים מלומדה" בלבד, כשמטרת דרשותיו ושיעוריו הן לשם היוקרה והממון שבצידה, ולשם כך גם אפשר לדרוך על כול יהודי שחולק על אותם רבנים, ולהלבין את פניו ברבים. זה קרה בשבוע האחרון לאחד מאלה שמופיעים על מסך האינטרנט ומתהדר בתואר "גדול תורה". הצער הנוסף בפרשה הזו בא בשל העובדה שאותו רב הוא נצר למשפחת רבנים חשובה ואשר מלחמתה למען היהדות לא תסולא בפז. האיש הזה הוא הרב בן ציון מוצפי.

                                         "דרך ארץ קדמה לתורה"

    שמעתי ואף ראיתי, מספיק שיעורי תורה שבהם רבנים נבוכו מאיש זה או אחר שחדר לשיעורם ותקף אותם רעיונית. זה קרה גם בימות השנה הרגילים, שאינם ימות תשובה. כך למשל זה קורה לרב אמנון יצחק במשך כשמונה שנים, מאז שהקים רשימה פוליטית עצמאית לפרלמנט הישראלי, והיטה חלק מקולות ש"ס אליו, עוד בימי חייו של הגר"ע יוסף. אבל הרב אמנון יצחק מעולם לא ניבל את פיו נגד אותם אנשים שחודרים להרצאותיו ומתקיפם אותו. להיפך, הוא נתן להם לומר את דבריהם ואף ענה להם, תוך שהוא מרסן את אוהדיו בקהל לא לפגוע בהם. מאולם ההרצאות הוא בטח לא זרק אותם. הגר"ע יוסף ידע להשתמש בשפה עממית אך לא וולגארית וידע גם ליצור שיח עם מבקריו, ובמיוחד בימי תשובה ולפני חגי ישראל. הרב יוסף דוד גרוסמן ממגדל העמק לא הסתבך מעולם עם נאצות נגד כאלה שרק ביקשו לסתור אותו או לחצו בפיותיהם להבינו באופן ברור יותר. הרב מרדכי אליהו נהג בחמימות עם כול יהודי שהגיע אליו ויעיד על כך העיתונאי נתן זהבי שביקרו בימי החנוכה, וידוע לכול הקוראים לאיזה חוג שייך זהבי ומהן עמדותיו בעניין "דת ומדינה". הרב עמרם בלויא – סמל המלחמה האנטי ציונית של "נטורי קרתא", פתח את ביתו בפני כול חילוני וידע לספוג מהם אש של ביקורת, ומנגד לענות להם בשפה יפה ומתוקה. ורשימת הרבנים הידועים – ואף הרדיקלים שנהגו בכבוד במבקריהם ארוכה מפירוט במאמר זה. אבל כנראה שלרב בן ציון מוצפי מותר לקלל ולנבל את פיו באופן ייחודי ולהמשיך להיקרא "רב".

                                     "מג'נון" כמילת "הסברה"

     בשבוע שעבר במסגרת שיעוריו בבית הכנסת "מוסיוף" בירושלים, הוציא הרב מוצפי בברוטאליות יהודי תמים שביקש להעיר לו על ענייני החיסונים ל"קורונה". הרב מוצפי שאביו (הרב סלמן מוצפי) היה מקובל גדול ואוהב ציבור ושבן דודו של אביו (הרב יעקב מוצפי) היה ראש "העדה החרדית הספרדית" ושלחם נגד כול עוולה נגד היהדות, זרק את הצעיר התמים משיעורו מבלי אפילו לתת לו פתחון פה. במקום זאת החל הרב מוצפי לחרף ולגדף את האיש בערבית וצעק לו "רוך מינהון" ("תסתלק מפה") ו"מגנון" (משוגע). האיש ניסה בעדינות לומר שוב את דבריו והרב מוצפי שלח בריונים לזרקו בכוח מהאולם. אח"כ ניסה הרב מצופי לטעון כי מדובר ב"מכחיש קורונה" ו"במשוגע מסוכן", אך לא כך הם הדברים. גם אם היה מדובר במכחיש "קורונה" הרי שמן הדעת היה על רב בישראל לשוחח עימו באופן נעים ולא עפ"י קודים של הקל שבקלי הפרחחים שיושבים על הברזלים. אבל כאן היה מדובר במישהו שאיננו מכחיש את מחלת ה"קורונה" אלא מסתפק האם החיסונים טובים באמת לכול אחד. והרי ידוע לכולנו שגם רופאים רבים מתנגדים לחסון של כול אחד ללא בדיקה פרטנית, וכי לא מעט בעיות לוואי יצרו החיסונים אצל חלק מהמתחסנים. אבל לא העניין הציבורי והדעות הן כאן הבעיה אלא ההתקפה הברוטאלית והאלימה ממש של רב בישראל – בעיצומם של ימי חודש אלול. רב שמקלל וקורא "משוגע" לאדם תמים רק משום דעותיו, ואח"כ אף טוען שהמותקף הוא כמעט בבחינת "רוצח", הרי שרב כזה צריך היה להיות מוחרם ע"י הציבור, ובמיוחד ע"י רבנים אמיצים. אבל בדור תהפוכות זה – כשכול "בר – בי – רב" מקבל לגיטימציה על מסך האינטרנט הרי שהדור יתום מגדולי תורה של ממש.

                                                                   הפכפכות אישית

       לומר את האמת אינני מופתע מהתנהגותו של הרב בן ציון מוצפי. זה שנים שהאיש הזה "מזגזג" פוליטית ורעיונית בעולם החרדי, וגם הופך שוב ושוב ל"בעל מחלוקת". בימים עברו הוא ידע ליצור פנים כאילו שהוא שייך לאותם בני עדות המזרח החרדים שהולכים בדרך של החרמת הבחירות לפרלמנט הישראלי, כפי שבן דודו של אביו – החכם יעקב מוצפי זצקו"ל, התווה. לא פעם הוא לא חסך את ביקורתו על הגר"ע יוסף והתייצב לצד "העדה החרדית" נגד ההשתתפות בבחירות. מנגד, הוא הציב גם ביקורת שלא הייתה מביישת את הרב כהנא נגד נשיאים אמריקאים כגו'ן קנדי למשל. בימים שהוא התייצב לצד "העדה החרדית" בענייני דת ורדיקליזם חרדי הוא גם הופיע בערוצי אינטרנט המוניים וזולים, דבר ש"העדה החרדית" רואה בו שיקוץ מאוס. בבחירות לפרלמנט הישראלי – בשנת 2015, הוא הופיע לצד ש"ס וקרא להצביע לה. גורמים בש"ס חייכו מאחורי הפרגוד וטענו ששם המשחק היה "כסף". הוא אמנם בעל ידע בתורה אבל חסר הבנה וניסיון בכשרות, מה שלא הפריע לו לפתוח הכשר משלו – בעיקר נגד הכשר "יורה דעה" של הרב מחפוד. מיותר לציין שההכשר שלו קרס בנתיים. בתחילת ה"קורונה" הוא היה האיש שתמך בערוצי תקשורת חרדים שנופפו שכול המחלה הזו היא "דמיונית". כך הוא נעשה גם בן ברית זמני של הרב אמנון יצחק בנושא. והנה עכשיו הוא פתאום הפך את עורו ושינה את חברבורותיו לכיוון מלחמה נגד כאלה שאינם מתחסנים. הטלפון שהוא קיבל מראש הממשלה – נפתלי בנט, אולי מורה לאן הרוח שלו נושבת. יודעי דבר בקרבתו טוענים כי הטלפון שהוא קיבל מבנט – כעידוד לאחר דבריו, לא היה הראשון שהשניים ניהלו ביניהם, ועוד לפני שהוא אמר את מה שהוא אמר, וזרק משיעורו את האיש התמים, הוא כבר שוחח עם בנט לגבי המהפך שלו. ראיתי אותו פעם – לפני שנים, יוצא מחדרו של הגר"ע יוסף ולצידו שני רבנים נוספים. הם יצאו בשקט וחייכו בנעימות לציבור שהמתין להיכנס לגר"ע יוסף. הוא יצא יחד עימם אבל עם חזה מנופח של גאווה קיצונית ועם תנועות גוף שמקנות לו רושם של רב גדול שכול מי שעומד בדרכו או לידו חייב לפנות לו את המקום. בקיצור, גאווה קיצונית שאיננה לשם שמים. בשנה האחרונה הוא יצא נגד ארגון "הידברות" ונגד העומד בראשו – זמיר כהן, תוך האשמתם ברפורמיזם. עד להופעתו האחרונה – שבה ביזה יהודי תמים על לא כלום, האמנתי שהוא אדם עקרוני בעניין היהדות אבל כיום אני פשוט בטוח שהמאבק שלו נגד "הידברות" ונגד זמיר כהן נובע מקרב של תחרות של "רייטינג" על ה"קליינטורה" החרדית, ועל "הרייטינג" באינטרנט.

                                           זילות הימים הקדושים

    פרשת הזילות בחודש התשובה וב"ימים הנוראים" איננה המצאה של הרב בן ציון מוצפי אלא שהוא נכנס למשבצת הזילות הזו ביודעו שגם אחרים רמסו לפניו את הימים הקדושים הללו. לפני יותר מעשור שלח שר התקשורת דאז – אריאל אטיאס מש"ס, את המשטרה לכלוא את הרב שמואל בן עטר בגלל שהלה הפעיל ערוץ שידור רדיו שבו הוא העלה גם את הגר"מ אליהו לשידור, ולא ר ק את הגר"ע יוסף. העסקה הממסדית הייתה שלאחר ש"ערוצי הקודש" הללו יסגרו ע"י המשטרה וע"י ש"ס הרי שהאחרונים יקבלו ערוץ שידור מפלגתי. כך נולד ערוץ הרדיו "קול ברמה". אחת מארבעת המערכות האחרונות לפרלמנט הישראלי נוהלה והתקיימה בעצם חודש אלול, בתוך ה"ימים הנוראים", ולפני ולאחרי יום הכיפורים. זה לא הפריע ל"אגודת ישראל" ול"דגל התורה" להפיץ דברי שטנה ביניהן וזה לא הפסיק את דברי הנאצות בין ש"ס ל"יהדות התורה" ובין ש"ס לאלי ישי ולרב מזוז, ואת מאבקי הכוח בין חסידויות "אגודת ישראל". איש מהמפלגות הללו לא חשב אפילו לבקש לדחות את הבחירות לזמן שהמוטו הדתי איננו סביב ניקיון הפה ונגד לזות השפתיים. אז מה ש"גדולי התורה" של המפלגות החרדיות לא פסלו כעניין מכוער מסתבר שאומץ ע"י הרב מוצפי, והוא לא יהיה האחרון שיירק על מושגים קדושים כמו "התפייסויות" בחודש התשובה".

3 תגובות:

  1. שלום לכל החברים שלי שם בחוץ, כל מי שקורא את העדות הזו היום צריך לחגוג איתי ועם משפחתי כי הכל התחיל כבדיחה עבור אנשים מסוימים ואחרים אמרו שזה בלתי אפשרי. שמי איזבלה איתן ואני מאוקראינה אבל אני עובר לשיקגו ארה"ב עם אשתי. אני נשוי באושר עם שני ילדים ואישה מקסימה. משהו נורא קרה למשפחתי, איבדתי את עבודתי ואשתי עזבה את ביתי כי לא יכולתי לדאוג לעצמי ולצרכים. משפחתי. היא והילדים שלי באותו רגע. הצלחתי תשע שנים, אף אישה לא תתמוך בי כדי לטפל בילדים. אני מנסה לשלוח מבחנים לאשתי אבל היא חוסמת אותי מלתקשר איתה אני מנסה לדבר עם החברה והמשפחה שלה אבל עדיין יודע שאפשר לעזור לי והגשתי בקשה אז לכל כך הרבה חברים אבל הם עדיין לא יתקשרו אליי, עד שיש מגיע יום נאמן שלא אשכח בחיים שלי. כשפגשתי חבר ותיק שלי הסברתי את כל הקשיים שלי והוא סיפר לי על אדם נהדר שעוזר לו למצוא עבודה טובה בחברת קוקה קולה והוא אמר לי שהוא איות אבל אני אדם שאף פעם לא מאמין באיות אבל אני החליט לנסות את זה וד"ר אלאבה הנחה אותי והראה לי מה לעשות בשבעת הימים של ארוחת הצהריים את הכישוף. בצע את כל ההוראות ועשה מה שהוא ביקש ממני לעשות טוב. ד"ר אלאבה בטוח שהכל יעבור כשורה ואשתי תראה אותי שוב לאחר עבודה נפלאה של ד"ר אלאבה. אשתי מתקשרת אליי עם מספר לא ידוע והתנצלה והיא אמרה לי שהיא ממש מתגעגעת אליי והילדים שלנו ואשתי חוזרים הביתה. היום אני מנהל חברת פרגון בארה"ב. אני ממליץ לך אם יש לך בעיות כלשהן, שלח אימייל אל {dralaba3000@gmail.com} הזה או ווטסאפ אותו באמצעות איש הקשר שלו למטה +1(425) 477-2744 תודה לך ד"ר ALABA. ותקבל את התוצאה הטובה ביותר. קח דברים כמובן מאליו וזה ייקח ממך. אני מאחל לך את הטוב ביותר .......

    השבמחק
  2. titanium money clip for shaving | TITanium-arts
    Titanium-arts titanium pen is a cutting edge shaving brand. We grade 23 titanium develop tube supplier cutting titanium drill bits edge shaving products which make us our best shaver. fallout 76 black titanium

    השבמחק
  3. נפרדתי מבעלי לפני שלוש שנים. לא הייתה תקשורת בינינו. יעצו לי על ידי משפחות וחברים לשחרר את השכוח מהנישואים ולהמשיך הלאה בחיי. לא רציתי להתחתן עם מישהו אחר כי עמוק בפנים אני עדיין אוהב את בעלי. סבלתי כל כך מכאבים ובלבול שקראתי המלצה באינטרנט על איך ד"ר אלאבה איחד מחדש נישואים שבורים בעזרת כוחותיו הרוחניים. המשכתי לקרוא כל כך הרבה המלצות על איך הוא עזר לשים קץ לגירושים ולשקם את אהוביהם לשעבר של אנשים ואמונתי התחדשה. אני צריך ליצור קשר עם ד"ר אלאבה מיד כעבור כמה דקות הוא ענה לי ונתן הנחיות מה לעשות, לאחר שעמדתי בדרישה הנדרשת יומיים לאחר הטקס, הכישוף שינה את חיי סביב בעלי לא ליצור איתי קשר יותר מזה. שנתיים התקשרו אליי באמצע הלילה בוכה והתנצלות שזו עבודת השדים, אז אני עדיין נדהם מהנס הזה אז אני סולח לו. עכשיו הנישואים שלי מאוזנים. טקס ד"ר אלאבה עבד מצוין והנישואים חזקים יותר מבעבר, ושום דבר לא יכול להפריד בינינו שוב. ביקרתי בכל כך הרבה אתרים שחיפשתי עזרה, זה היה חסר סיכוי עד שהתחברתי לד"ר אלאבה, הגבר האמיתי שעזר לי לשחזר את הנישואים השבורים שלי אם יש לך בעיה דומה בנישואיך, אתה רוצה שבעלך או אשתך יאהבו אותך שוב. , יש לך מישהו שאתה אוהב ואתה רוצה שהוא יאהב אותך בתמורה, יש לך אתגר בחייך, תבנית הכישוף של ד"ר אלאבה היא הפתרון והתשובה לבעיה שלך, וואטסאפ / ויבר עם מספר הטלפון שלו: +1(425) 477-2744, צור איתו קשר עוד היום על ידי שליחת אימייל אל dralaba3000@gmail.com אל תיתן לאף אחד לקחת את בן/בת הזוג שלך ממך.

    השבמחק