יום רביעי, 12 ביוני 2019

פרשת נשא תשעט


בס"ד                                                                                        סיוון תשע"ט
                    פרשת נשא תשע"ט / הרב אליהו קאופמן
     פרשת "נשא" היא פרשה שעשירה במוסר יהודי ובפנימיות צרופה. פרשה זו דנה למשל בעניינם של הסוטה והנזיר. ומקובל הפירוש שפרשת הנזיר באה מיד לאחר פרשת הסוטה "משום שמי שרואה סוטה בקלקולה מתנזר מהיין". לעניין הסוטה פירושים רבים. אחד מהם הוא בעצם ההצבעה על אישה סוטה גם ככזו הסרה מדרך הצניעות המקובלת של ה"שולחן ערוך", ולו רק בגלל יומרותיה להיות תחרותית לבעלה ולא תמיד להישמע לו. סוטה איננה חייבת להיות פרוצה של ממש אבל היא בהחלט יכולה לסטות מדרך של "אישה שעושה רצון בעלה". היין – ממנו מוזהר הנזיר לסור, הוא בעצם אחד מכלי השמחה הגשמיים של תורת ישראל: הבשר והיין. אין ספק שמי שחש כיצד ביהדות החרדית האישה החרדית סוטה מה"שולחן ערוך" אינו יכול שלא לחוש מועקה כשהוא צריך לשמוח בחגים ובאירועים משמחים. האישה החרדית – בסטיותיה החילוניות, ניראת בכול מקום. היא ניראת בעזרת הנשים המקוצצת, בלבושה החושפני ובפיאותיה ההדורות, וכמובן במוצא פיה שאיננו נסתם גם כאשר פני בעלה מלבינים ומאדימים, ועוד כשמכנים כול סוטה כזו "רבנית", כדרך נשות הרפורמה הארורה.
       עניין אחר הנדון בפרשת "נשא" היא נשיאת שבט לוי מעל שאר השבטים ופטירתו בשל כך מהצבא. רבים מ"עסקני" החרדים הציונים – המבקשים לפטור את יקיריהם משרות צבאי – ציוני (כמובן שעל חשבון עדות המזרח ובני חו"ל...), מיד עטים על המציאה ומשווים את לומדי התורה (ואפילו את שאר הנערים החרדים שאינם לומדים...) לבני לוי, ועוד מביאים באופן מעוות סימוכין לטענה זו (מה"חז"ון אי"ש למשל...). אבל ביהדות אין עניינים פשוטים ו"מקריים". שבט לוי זכה בבכורה הרוחנית, לא רק משום שכך "הוגרל" לו אלא משום שהיה ראוי לכך עפ"י האמות מידה התורתיות של הקב"ה. זהו השבט היחיד שלא נפל בפח המרת לימוד התורה בעבודות מכניסות שכר במצרים, ולכן גם לא נפל לשעבוד המצרי שבא אח"כ. זהו השבט שבפרשת "עגל הזהב" לא הכיר את בני משפחתו מצד האב ומצד האם, שחטאו בעגל. זהו השבט שלא חטא כלל ב"עגל הזהב". זהו השבט שרדף אחר אלו שבמות אהרון הכהן חפצו לחזור למצרים, ובכוח הזרוע החזירם למחנה ישראל בדרך לארץ המובטחת. וזהו השבט שממנו יצא פינחס הכהן ופרע מזמרי בן סלוא את המרד בתורת ה'. כלומר, עד ששבט לוי הגיע לצבוא בצבא ה' בלבד, ולהשתחרר מגיוסו לצבא העם, הרי שהוא היה צריך לעבור מבחני קנאות אדירים, ומכאן שרק כאלה – הלוחמים את מלחמת ה', מגויסים ללימוד התורה התמידי ומשוחררים מהצבא הגשמי. אבל גם הצבא הגשמי איננו עניין של מה בכך, והוא איננו צבא נכרי, להבדיל אלף אלפי הבדלות. צבא ישראלי אמיתי הוא צבא שמלך תורתי מפקח עליו ושמפקדיו הם תלמידי חכמים ואשר לחימתו היא למען קדושת התורה והעם. הצבא הציוני הוא צבא טרף שכול הגנתו היא על מדינה כופרת למען דיכוי היהדות, ואילו אלה המתהדרים כ"לומדי תורה" הם בעיקר חלק בלתי נפרד מרעיון קיום המדינה הכופרת הזו עם "לומדי תורה" שלא ישרתו בצבאה כדי להתפלל לקיומה הכופר נגד דת ישראל. כול ניסיון להשוות בין מה שהתורה הקדושה מצווה אותו בפרשת "נשא" – על בני לוי, לבין המציאות הציונית – חרדית הוא ניסיון לסמא עיניים ולטמא ידיים.
       שלושה שבטים מוליכים – שלא במקרה, את שאר נשיאי השבטים הבאים להקרבת הקרבנות במשכן שבמדבר. בראש השבטים עומד שבט יהודה ואחריו יששכר וזבולון. ואמנם שבט יהודה הוא זה שיעקב אבינו הבטיח כי "לא יסור שבט ומחוקק מבין רגליו עד לבוא שילה, יקהת עמים". דהיינו שבט יהודה הוא שבטו של משיח בן דוד ושל המלוכה הישראלית, שהוא בכיר ומשיח ה'. אחריו בא שבט יששכר – "חמור הגרם", שנועד להיות שבט התורה ותלמידי החכמים. והשלישי הוא שבט זבולון, אשר מממן את החזקת התורה ואת החזקת תלמידי החכמים. וזהו הסדר בעם היהודי : משיח בן דוד ומלוכה תורתית, תלמידי החכמים ואח"כ מפרנסיהם.
                                     דמי אחינו זועקים מן האדמה
          מעט לפני חג הפסח תשע"ט חוללו יותר משישים מצבות בעיר הושי, שבצפון רומניה. העיר הזו שוכנת על הנהר הפרוט – המשמש כגבולה של רומניה עם מולדובה העצמאית. הצד הדרומי של מולדובה – מהפרוט דרומה, הוא חלק בלתי נפרד מרומניה, והושי היא העיר הצפונית ביותר של החבל המולדבי השייך לרומניה. בעיר הזו נולדתי בסוף שנות החמישים של המאה העשרים. אבי – סבי, ברוך קאופמן, הגיע לעיר הזו ממולדובה העצמאית כיום, שבגרסתה המורחבת דאז נקראה בסרביה. זוהי עיר יין וכרמים באוירה פסטוראלית וכפרית, שמשום אי פיתוחה מזה שלושים שנה הרי שגם זקני, ברוך קאופמן, היה מצליח להכירה גם כיום. לפני השואה המרה חיו שם כעשרת אלפי איש ובתוכם שלושת אלפים וחמש מאות יהודים, שהיו הקטליזאטור להתפתחותה התעשייתי והמסחרית של העיר. כיום חיים שם כשלושים אלף רומנים ללא שום יהודי ורק שני בתי העלמין הם העדות למה שהיה פעם, ולא כול כך מזמן. שישים הקברים הללו נהרסו לא משום שום פיגוע אנטישמי אלא פשוט משום ביזה ושוד אבנים ושיש לבנייה פיראטית, כאשר יתכן מאוד שה"שומר" הנכרי שם, מטעם הפדרציה של הקהילות היהודית ברומניה, היה שותף לשוד הזה.
          הפדרציה המתבוללת של רומניה שולטת בשלטון חסר מצרים על כאלף בתי עלמין יהודיים כאשר אין לה כוח אדם לשמור באמת ובתמים על קיומם. מאות בתי עלמין – הנמצאים בכפרים ובערים שכבר אין בהם יהודי, מופקרים אפילו ללא שומר. במאות בתי עלמין אחרים – שגם בהם אין כבר יהודים, מופקדים בידי "שומרים" מקומיים שמעבדים חלק מבית העלמין וכביכול "שומרים" על קברי היהודים אבל הללו מבינים ששיטה זו כבר איננה יעילה אלא לימים שבאותם מקומות הייתה שם השגחה יהודית מקומית. ה"שומרים" הללו מזמינים לא פעם את חבריהם לשדוד חומרי בנין מקברות היהודים ואח"כ הפדרציה המתבוללת צווחת: "אנטישמיות" ומגייסת עלייה לכיסה כספי יהודים תמימים במערב. לפני יותר מעשור הייתה גם ההנהגה היהודית של הפדרציה המתבוללת ביאסי שותפה בעצמה למעשים הללו. נשיא הקהילה דאז – איש ביון רומני לשעבר בשם פינקו קייזרמן, שלח גנבים מטעמו לשדוד בבית העלמין הגדול שבעיר ואח"כ התחלק במכירת השלל שכלל בין השאר אבנים מסותת, ברזל וכמובן שיש. הגנב הלה נתפס כאשר השומרת התמימה שם גילתה את אחת הגניבות והזמינה את המשטרה המקומית של יאסי. האיש הלה גם סחר בתרופות שחילקו אנשי הגוי'נט לזקנים נזקקים ביאסי. דהיינו, התרופות הללו לא הגיעו מעולם ליהודי העיר. אדון קייזרמן נבהל מהחשיפה בבית הקברות ופחד שהחקירה תעלה את אשמתו ולכן דאג מיד לסגור את העניין ומנגד לא לתת לשומרת החושפת להתגורר יותר בבית העלמין אלא להגיע אליו מביתה. לפני פחות מעשור הגשתי במשטרת יאסי תלונה נגד קייזרמן לאחר שתפשתי אותו בגניבת עצמות של יהודים מבית העלמין בפודולוייה ומכירתן לאוניברסיטת יאסי, לשם מחקר. גם השומרת בפודולוייה – שחשפה את העניין לפני סטודנטים ישראלים והוקלטה על ידם, הפסיקה לשמש כשומרת. אבל קייזרמן הוא רק דוגמא קטנה לאנשי הפדרציה המתבוללת, שבעבר זממו אף למכור את כול בתי העלמין ואילו את מאות בתי הכנסת ברומניה להשכיר למועדוני פריצות. בחלק קטן מהם הם אמנם עשו כך עד שברוך ה' הצלחנו לעצרם.
      ההפקרות הזו מתאפשרת בעטיים של ארבעה רמאים בעלי זקנים ופאות המקבלים כספי עתק דרך הפדרציה מארגונים רפורמים יהודים בארה"ב, ובתמורה לכך הם מחפים על מתבוללי רומניה ומחוקקים חוקי עזר לפדרציה הזו, כדי שתשתלט על כול בתי העלמין וכך יחשבו בתי העלמין וההקדש היהודי ברומניה לרכושה הפרטי של הפדרציה ואילו שלטונות רומניה או ארגונים הודים לא יוכלו להילחם פלילית במעשים הללו. הארבעה הם יואל טוביאס משיכון ו' בבני ברק, ח"כ לשעבר שמואל הלפרט מחסידות ויזני'ץ, חיים לייב דויטש מ"חוג חתם סופר" פ"ת וישעיהו רוייטר מבני ברק. לאחר ש"אתרא קדישא" – בגיבויים של כול גדולי ישראל, הצליחו בסוף העשור הראשון של המאה 21 לקדם חוק בפרלמנט הרומני שיבטל את הבעלות הפרטית של מתבוללי רומניה על ההקדש היהודי שם, הרי שמי שנחלץ לעזרת המתבוללים וארבעת סייענייהם היה הר אליקים שלזינגר וחבורת נוכליו שעשו הכול כדי שהחוק לא יעלה בפרלמנט הרומני ומנגד איימו בחרם על ר' דוד קאהן מחסידות סקולען, שאם ימשיך לתמוך בהעלאת החוק בפרלמנט הרומני הרי שיחרימוהו בול העולם. שלזינגר הוא האחראי הישיר לחילול בתי העלמין היהודיים באירופה ולכן גם בחרו בו הנכרים מהפרלמנט האירופאי להיות נציגם בנושא פינוי בתי העלמין היהודיים באירופה לטובת קידום הנדל"ן הנכרי.
        אחד מנוכלי הרקק המסייעים לפדרציה המתבוללת הוא הפרחח ינקי סולומון - אחיינו של יואל טוביאס מבני ברק, ובמסעותיו לרומניה הוא רק מיחצ"ן את המתבוללים הרומנים ודואג להכניס לתקשורת החרדית רק סופרלטיביים לטובת משמידי דת ישראל. בהיות ראש המתבוללים – אאורל ווינר, יליד העיירה שטפנשט, הרי שסולומון צמוד אליו בכול צעד ושעל לטובתו. ינקי סולומון החל באחרונה להציג את עצמו כה"אדמו"ר משטפנשט" ואילו אשתו הקלוקלת  מציגה את עצמה כה"רבנית משטפנשט" ואופה "סגולות" כ"מפתח קמח" ועוד מיני "סגולות" ליצניות עבור נשים תמימות. סולומון זה ניקלע לא פעם לקטטות רחוב ברומניה – מול שיכורים, אך גם מול ישראלים המוכיחים אותו על שנתפס גונב במרכולי הגויים. לא פעם שהוא נתפס בגניבת דברי קודש מבתי כנסת. הוא עצמו – ואחיו ישראל סולומון מירושלים, מנמקים את גנבותיהם בטענה כי ה"רומנים גנבו את אבותינו ולכן אנחנו גונבים מהם". יש גם מי שהעלו את הסברה שסולומון ינקי היה מעורב גם בפיגועי המצבות בהושי אך העניין עדיין נחקר. בפעם אחרת – באזור בוטושני שבצפון רומניה, התקוטט סולומון עם יהודי ישראלי ממוצא רומני שניסה למנוע ממנו לפרוץ את שער בית העלמין באזור, ובדרך לקרוע את הגדר שם. מי שהוא מיוצאי רומניה וחפץ לעזור לי להציל את קברות אבותינו הרי שאשמח אם יקשור עימי קשר לעניין: הרב אליהו קאופמן - 00972524391094, 00972527128509, 00447733062454.
       מפגע נוסף – ב"רבנות רומניה", הוא ה"רב הראשי" שם ששמו רפאל שפר. מדובר בעד גיטין לשעבר מבני ברק שהנוכל ישעיהו רוייטר הפך אותו ל"רב הראשי" שם ומאז הפכה הפדרציה הזו גם באופן רשמי לרפורמית. לליצן הזה יש "מערכת כשרות" שכול "משגיחיה" הם פורקי עול ואף גויים רומנים וצוענים. על כך הוא גם הודה בפומבי בכנס "ועידת רבני אירופה" שנערכה לא מכבר באנטוורפן הבלגית. כמו כן הודה הלה – מבמת הנואמים שם, כי התיר (בפקודת הפדרציה המתבוללת כמובן...) ליהודי רומניה להגיע לתפילות בבתי הכנסת בחילול שבת ובחג כדי שיתאפשרו שם מנייני תפילה. לפני מספר שנים כמעט ומת תינוק יהודי ברומניה באמצע ברית המילה שלו, לאחר שה"מוהל" שהוא הביא מגרמניה (עוד מדינה נידחת ביהדות...) כמעט שהרגו. ה"מוהל" הלה אחד מ"רבני גרמניה" (שחלקם כלל אינו שומר מצוות ויש בהם גם נכרים!). לאלה המתכננים לנפוש בקיץ הקרוב ברומניה יש להזהירכם כי כול המקומות טרפים – להוציא אותו מלון של מפלחת אבימור המושגח ע"י הרב מנחם בורשטיין מירושלים. יש להיזהר לא רק ממסעדות הקהילה המתבוללת אלא גם מ"כשרויות" מפוקפקות של "רבנים" מישראל עם משגיחים "מקומיים". כמו כן יש להיזהר מליצן בשם צבי כפיר שכול כולו סייען לחילולי שבת ולהאכלת טריפות ונבילות. מדובר בחלבן לשעבר שהפך ל"רב" ע"י בת דודתו שהיא ראש הקהילה היהודית בטימשוורה שברומניה, שם תמיד הייתה קהילה רפורמית ו"רב" ניאולוגי.
                                       וועידת רבני אירופה למוכ"ז
       לפני מספר שבועות התקיימה באנטוורפן שבבלגיה כנס "ועידת רבני אירופה". רב חרדי שהשתתף שם צלצל אלי דחוף וכמעט בכה על מה שראה שם. הלה סירב לחשוף את עצמו ולכן הרבנית – אשתו, היא זו שהעבירה לי את כול הפרטים המלאים. אינני מתכוון כאן להתעכב – כבעבר, על האופי הציוני של הועידה. אינני מתכוון כאן גם להתעכב אפילו על החוסר תורתיות שבקרב "רבני אירופה". אני מתכוון כאן להעביר לכם את המידע שהעבירו לי הרב ואשתו הרבנית במישור היהודי הפשוט ביותר. הם סיפרו לי שבמקום מנכ"לי הועידה החרדים שהיו פעם המנכ"לים האמיתיים הרי שמי שמשמש מנכ"לה המעשי היום הוא חילוני ישראלי בשם גבי, שכול משפחתו היא כזו. הלה רודה ב"רבנים" השונים וסותם להם את פיהם בגסות. חלק מה"רבנים" שם הם בכלל מחללי שבת ומדברים בשפת השוק והתועבה. במיוחד חמור המצב בקרב "רבני גרמניה", שרבים מהם מתחפשים ל"אב"דים" ולמעשה מדובר בגסי רוח מחללי שבת שאחד מהם ספק בכלל אם הוא יהודי. כדי להבין טוב יותר את המצב נציין רק שקהילות רומניה, בולגריה, טורקיה, גרמניה, שבדיה ואפילו פולין של שודריך הן קהילות רפורמיות באופן מעשי לכול דבר. הרבנית סיפרה לי כי לפני כעשרים שנה היא נוכחה בפעם האחרונה בוועידה דומה, כשאבא דונר המנוח היה מנכ"ל הוועידה. באותם ימים – כך היא טענה, היו אז רבנים אמיתיים, וגם אם בתוכם לא היו סופר חרדים או ממש ברמת מהדרין הרי שהיה בכול זאת מדובר באנשים דתיים, יודעי תורה וכאלה שחשבו כיצד לקדם יותר ויותר יהודים להיותם שומרי שבת. יו"ר הוועידה הזו כיום הוא הרב פינחס גולדשימט ממוסקובה הרוסית (בעבר כיהנו בתפקיד הרבנים הראשיים של צרפת ובריטניה) ועוזר על ידו הרב לבל, ראש ישיבה באותה מוסקובה הרוסית. השניים – עם עוד רב ליטאי אחד או שניים, מנסים לשקר ולהונות את היהדות החרדית והדתית כי וועידה זו היא של "רבנים חרדים ליטאים". הביטאון החרדי – הצפון קוריאני – ששמו "יתד נאמון" (ואשר עורכו היה נוכח בוועידה הזו כנציגם של "גדולי ישראל", רחמנא לצלן...), משקר מידי יום ביומו ושבוע בשבוע ומציג רפורמים מבולגריה, פולין, טורקיה , רומניה ומדינות יוגוסלביה לשעבר כ"רבנים דתיים" ואף "חרדים". ערוץ הרדיו המשת"פי "קול חי" נותן במה לכול זב ומצורע מה"רבנים" הללו והופכם, מעל גלי האתר שלו, ל"שומרי תורה ומצוות" ואף ממשילם ל"בני תורה". אין ספק שהרבנים גולדשמיט ולבל הם ארכי פושעים ורמאים בכול פרשת ההונאה הזו. כששאלו שם "רב" מגרמניה כיצד גולדשמיט מינה את העמי הזה למנכ"ל הוא ענה בחיוך כי ה"רב גולדשמיט אוהב אותו".
                                     כן, אפשר לקרוא להם נאצים!
      המכות שהונחתו על הנער המוגבל – באמצע ל"ג בעומר, ע"י המשטרה הציונית, מוכיחות כי היא ראויה בהחלט לכינוי "משטרה נאצית". שום משטרה נכרית לא הייתה מתעללת בחסר ישע כמו שהשוטרים הציונים עשו זאת. אי ההסכמה של המשטרה להדיח ולהעמיד לדין את המתעללים מוכיחה כי הציונים באכזריותם הם הגרועים שבאומות העולם, וכי מידת הרחמים החסרה להם שוללת את טענתם להיותם "יהודים". אבל איפה כול החרדים – כולל ה"עדה החרדית" בעצמה?!
        על עניינים פעוטים יותר יצאו בני ירושלים החרדים להפגנות ענק ועקרו עמודי תאורה, תוך מסירו נפש וכליאתם במעצר ממושך. אבל הפעם דום ושתיקה. כמו שאפשר לארגן למשטמטים הציונים מה"פלג הציוני הירושלמי" הפגנות נגד גיוסם האנוכי לצבא הציוני, שאותו הם כול כך מהללים בשפקוויל ה"פלס", הרי שכך אפשר היה להרעיד את עמוד הסיפים בהפגנות כאלה למען האומלל המוגבל ולהעביר את תמונותיו, שותתות הדם, לחו"ל. אבל זה לא קרה משום שה"עדה החרדית" מתנהלת כמו "משפחה", אבל במובן השלילי של המילה הזו. ב"עדה החרדית" מעדיפים לתמוך ולהקריב את צעיריה למען "יפי הבלורית" של הליטאים הציונים מה"פלג הירושלמי" ולא למען נער אומלל שהיה היחיד שהעיז לומר לשוטרת הנאלחת הזו (שחסידי בלזא בטח עשו עימה "תורניות שיטור"...) מיהי באמת: "שיקסה"!
                          אדון ליאון – המשת"ף של ליברמן האנטי דתי
     הפיגוע האמיתי שהנחית ה"גרובר – איד" ששמו איווט ליברמן על היהדות החרדית לא היה בהקדמת הבחירות או ברצון לא להסכים עם כול פשרה ב"מתווה הגיוס". המכה האמיתית הייתה בצורת הנחתתו של משה ליאון – מהעיר החילונית ביותר בארץ (שם אין אפילו קהילונת פיצפונת של חרדים...) ששמה גבעתיים, אל ראשות הנהגת עיר הקודש. ליברמן – כשועל בולשביקי וכנחש קדמוני, ידע היטב כיצד להערים על היהדות החרדית בעזרת המשת"ף אריה דרעי ובעזרת הכסיל משה גפני, וכך הוא הכניס את ה"סוס הטרויאני" הזה לתוך עיר הקודש בלי שהלה בכלל הכניס סיעה משלו למועצת העיר של ירושלים. סרט ישן – על כנס של רואי חשבון בדיון אקדמאי, חושף את משה ליאון נואם שם ללא כיפה לראשו! את זה כנראה שגפני ופינדרוס לא ידעו אבל מי שועל כדרעי שלא ידע זאת ואף הגה את רעיון הנחת כיפת – השקל על ראשו של פפה ליאון כמקדם הצבעה "חרדית". אבל דרעי אוהב ראשים חשופים יותר מכיפות. הפסקת הבערת מדורות ל"ג בעומר וההוראה לאסור קיום "אירועים נפרדים" (הפרדה בין גברים לנשים) ב"שטחי ציבור עירוניים" היא רק ההתחלה של פפה ליאון האנטי דתי – אותו ה"חתול בשק" של שונא דת ישראל, ששמו איווט ליברמן. זו רמת הפוליטיקה והאינטליגנציה של ראשי החרדים הציוניים שבקולותיהם נבחר ראש העיר האנטי דתי ביותר שידעה ירושלים מאז הכיבוש הציוני. 
פרשת נשא תשעט

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה