יום שבת, 13 באוקטובר 2018

זו לא המשפחה שלנו


בס"ד
                זו לא המשפחה שלנו ! / הרב אליהו קאופמן
          העיתונות החרדית ידועה כמסחרית נטו – כולל תשלום כתבות מוזמנות, ו/או יחצנו"ת זולה ומפלגתית בנוסח צפון קוריאה. עיתון "משפחה" כנראה שמשלב את שני הצדדים. מלבד כתבות רדודות וחסרות אמינות הרי שהעיתון לא בוחל להכשיל בטריפות ונבילות את הקוראים התמימים שלו. לא אכנס כאן לכול הדוגמאות אבל אגע בכתבה שנכתבה במוסף "בתוך המשפחה" בעיתון זה, ערב סוכות תשע"ט ע"י כתבת בשם גולובצי'ץ. למרות שצלצלתי ושוחחתי אישית עם ה"עורך הראשי" – משה גרילק (שממנו גם הבנתי שהוא רחוק מלשוט בתכני העיתון) הרי ששום בדיקה לא נעשתה אח"כ.  
       בכתבה הזו – תחת הכותרת "יהודים בין גויים", ראיינה הכתבת את רעייתו של ה"רב הראשי" של רומניה והמטירה מלוא מחמאות על הנעשה שם ע"י בעלה של אותה אסתר שפר, על ה"שייגץ" רפאל שפר. בכתבה הזו מתוארת "עבודת הקודש" של ה"רב מטעם" של הפדרציה המתבוללת ו"הישגי מערכת הכשרות" שלו. לפי הריאיון עם אשתו ניתן להבין כי כול יהודי דתי יכול לאכול במסעדות הטריפות של הפדרציה היהודית המתבוללת ברומניה וכי כל חברי הקהילות היהודים הם "יהודים כשרים" ואילו ה"משגיחי הכשרות" הם שומרי תורה ומצוות. אבל כמובן שההיפך הוא הנכון.
     האמת היא הפוכה משום שהתניית הפדרציה המתבוללת עם רפאל שפר מבני ברק הייתה שהוא יאשר את כל "גיוריה" ויאשר את כל "מערכת הכשרות" שלה מימי ה"רב הראשי" הקודם שלה, הח"כ השמאלני לשעבר, מנחם הכהן. שפר לא רק שעמד במילה אלא אף הוסיף מינייה ובייה. ה"משגיחים" שלו נותרו נכרים וגם יהודים מחללי שבת, ה"שחיטה" המשיכה להיות טריפות ונבילות, אבל בימיו המעגל הורחב לא רק למסעדות הקהילה ולבתי נופשיה אלא גם למלונות של נכרים ושל ישראלים מפוקפקים, ולא פעם ללא "משגיח" בכלל. באחרונה – כמו תמיד, שוב פרסמתי מאמרים כנגד האיש השפל הזה ששמו שפר וכנגד עוד עבריין לשעבר מישראל ששמו צבי כפיר – ואשר מעניק "כשרות" למלון בברשוב הרומנית. מסתמא שתיירים רבים מישראל – ברובם דתיים, שוב החלו לשאול שאלות והשותפות של הפדרציה המתבוללת עם "גשר טיולים" כבר לא הספיקה ואז ה"שייגיצים" מרומניה היו זקוקים ל"כתבת פרסום" כדי שהחטאת הדתיים מישראל תימשך באין מפריע. ומי טוב יותר לכך מאשר עיתון "משפחה", שכדאי לבדוק גם מיהם בעלי המניות שלו ?!
         כבר לפני כשש עשרה שנה שימש העיתון הזה בימה לכתבה דומה, "כתבת פרסום" חיובית למעללי הפדרציה המתבוללת של רומניה. זה היה לאחר שאז התגוררתי ברומניה ושימשתי כרבה של קהילת "אוהל שרה" שם. בכול פעם שעליתי על בעיה מיד הדבר פורסם בכול התקשורת הדתית והחרדית בארץ ואף בתקשורת החילונית בישראל ובתקשורת היהודית בחו"ל. "יום השישי", "הצופה", "יתד נאמן", ה"גואיש כרוניקל", "הגואיש טריוביון", "מעריב", "מחלקה ראשונה", "יום ליום" היו רק חלק מהשמות שפרסמו את מה שבאמת שווה הפדרציה המתבוללת של רומניה. ואז לפתע נחת ברומניה כתב של העיתון

"משפחה" – כרמלי שמו, ותוך כדי אכילת הטריפות והנבילות במטבח הפדרציה הזו, בבוקרשט, הוא גם תיאר כמה רמת ה"כשרות" גבוהה שם, מבלי לפגוש שוחטים, ומבלי לתחקר רבני קהילות אחרים ובראשם את כותב שורות אלה. לאחר סיקור של יום בבוקרשט הבירה הוא חזר לארץ ואילו אחת מאחיותיו של אותו מנחם הכהן עדכנה אותי כי אחיה עמד מאחורי "הסבם מסחרי" בין הפדרציה המתבוללת לעיתון "משפחה". אני מניח שגם הפעם זה קרה, שהרי כיצד יתכן שמעללי דת בארץ נידחת כזו לא יחקרו ממש ע"י עיתון המכנה את עצמו "חרדי" ואח"כ עוד יוחצנו כ"מהודרים"?
        ראו הוזהרתם, לא לגעת, ובוודאי שלא לקנות את העיתון הזה.
                                            "דגל הטומאה"
       את מעללי אלה המתקראים "דגל התורה" כבר פרסמתי לכם למכביר אבל התעלול האחרון שלהם בחיפה הוא כבר באמת צורב גם למי שמכיר היטב את ה"שייגיאדה" המנהלת אותם בימים אלה, וההופכת את רבניהם לבדיחה בעני הציבור. להבדיל מלפני חמש שנים הרי שבבחירות המוניציפאליות הקרובות תרוצנה בחיפה שלוש רשימות חרדיות ולא עוד רשימה אחת ו"מאוחדת", כלפני חמש שנים. "יהדות התורה" התפלגה שם לשתיים – אגו"י ו"דגל התורה", ואילו ש"ס תרוץ אף היא באופן עצמאי. והנה – בתמיכה לראשות העיר מתפלגים החרדים. אתם וודאי תזועזעו מכך שאגו"י וש"ס הביעו תמיכה בראש העיר
המכהן – יונה יהב, איש אנטי דתי מוצהר, אבל שמעו במי תומכת "דגל התורה" – ובראשה "מיכי" (שם ציוני במקום המלאך מיכאל...) אלפר. הללו תומכים באישה אנטי דתית קיצונית – שיהב הוא "צדיק" מולה. מדובר בגב' קאליש – רותם ממפלגת העבודה ואשר אנשי מר"צ עומדים מאחוריה. מלבד כל הציטוטים הגזעניים שלה נגד היהדות והחרדים הרי שהגב' האנטי דתית הבטיחה לרפורמים ולקונסרבטיביים את ה"מועצה הדתית"! אלפר כנראה כואב את אי מינויו בעבר לסגן ראש עיר ומחליט לנקום לטובת הרפורמים שר"י! זו היא "דגל הטומאה" על "גדולייה" ושקריה. את המפלגה הזו צריך לאבד מן הארץ: היו"ר, ח"כ משה גפני, ידיד קרוב של שונאות היהדות הגדולות ביותר בישראל כהח"כיות מירב מיכאלי ושלי יחימובי'ץ ושל זהבה גלאון, יו"ר מר"צ לשעבר. אלפר מחיפה הוא כאמור שותף לרצון להפוך את "רבנות חיפה" לרפורמית. הרב יהודה דוד וולפה - ה"רב הראשי" של ראשל"צ, ואיש "דגל התורה", מביא לתמיכת "יהדות התורה" בראשל"צ, כבר קדנציה רביעית ( כעשרים שנה!), לטובת רשימות חילוניות ואנטי דתיות נגד ש"ס וה"בית היהודי". בקרית גת "דגל התורה" חברו לאחיינו של וולפה הליטאי מראשל"צ – לרב וולפה מה"משיחיסטים" של חב"ד. וכך הלאה וכך הלאה, משרדי "דגל התורה" בבני ברק משמשים כ"מוייסר" עבור הצבא הציוני וכל מי שפונה אליהם בעזרה לשחרור מהצבא הרי ששמו מיד מועבר לצבא והוא מגויס. בקיצור, למינים ולמלשינים אל תהי תיקווה.
                               "הישוב הישן" כמושג לגניבת דעת
      זה היה צפוי. מי שנכנס למיטה עם חיות הרי שיוצא עם קרציות. הברית המשונה בין ה"עדה החרדית" – שעמדה לפני פילוג בין תומכי הגאב"ד לראב"ד, לבין המפלגה הציונית והלאומנית "בני תורה" גידלה פרעוש ש"בני תורה" מטפחים אותו. במקום השלישי ברשימת "בני תורה" לעירייה הציונית והאנטי דתית בירושלים הציבה "בני תורה" מועמד מה"ישוב הישן", וב"עדה החרדית" לא יודעים מה לומר בעניין. לא לחינם משתמשים האחים התאומים של "דגל התורה" במושג "הישוב הישן" לגבי המועמד המצחיק והליצני הזה. השם "הישוב הישן" אמור להוכיח את ניצחונם על ה"עדה החרדית" – בעיני הפטרונים הציונים (כניר ברקת למשל...) ולהראות כי גם מה"עדה החרדית" יצביעו לעירייה הציונית. כך יוכלו הליטאים הציונים והלאומנים מ"בני תורה" לגנוב קולות מאלה שמעולם הצביעו בבחירות ציוניות. אבל המושג ה"ישוב הישן" איננו בהכרח שווה בהבנתו לאנשי "מאה שערים" ולקנאים ל-ה'. ב"ישוב הישן" נכללים גם הנשיא הציוני ששמו ראובן ריבלין וגם כול חמולת פרוש הלאומנית נמצאת תחת השם הזה וכו'. אבל גניבת הדעת של תלמידי ה"מיזרוחניק" אוירבך מצליחה משום שלא רק שה"עדה החרדית" התחברה עם הלאומנים הללו – שעיתונם לאומני לא פחות מ"ישראל היום" של הליכוד, אלא משום שבהתחברות הזו ה"עדה החרדית" ביטלה את עצמה והפכה לצל של הציונית החרדית הלאומנית. רק אזכיר שבאסיפת התנגדות לצבא – שלה שותפו "בני תורה" עם ה"עדה החרדית", קם רב לאומני מההתנחלות ביתר – יעקב תאופיק שמו, והסביר כי הצבא הציוני יכול לוותר על גיוס החרדים שהרי "במלחמת ששת הימים ניצחנו בשישה ימים את הערבים בלי חיילים חרדים". חסידי סאטמר שם נשכו את שיפתותיהם משמיעת נאומו של התאופיק הזה...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה