יום חמישי, 11 באוקטובר 2018

לתבוע את חזן על פי חוק לשון הרע


בס"s
לתבוע את חזן על פי "חוק לשון הרע" / הרב אליהו קאופמן
         יש להפריד בין דת למדינה ולהתייחס בחומרה להאשמותיו של ח"כ אורן חזן כנגד לוסי האריש – הלוי, אחרת ישראל תהפוך למדינה שה"בגידה" איננה על רקע "ביטחוני" אלא על רקע אתני ודתי
       מאז כניסתו של חזן לפרלמנט הישראלי השתדלתי לא לצאת נגדו בשום מקום שכתבתי מאמרים, ובוודאי שלא יצאתי נגדו בהתקפות פראיות וזולות למרות החוסר טאקט שלו ולמרות היותו פרובוקאטור להנחתה. פשוט חשבתי שלא כדאי להצטרף להתקפות הקיצוניות עליו, שבאו לא פעם ממקום די נמוך של בסיסים גזעניים. לגבי הוא לא היה הח"כ הראשון (וכנראה שגם לא האחרון...) שהאגרסיביות והוולגריות שלהם לא יכירנה מקומה בפרלמנט נורמאלי. לא פעם הייתה לו גם יצירתיות של הומור אבל מנגד לא פעם היה פיו יורק תגובות שמתאימות יותר לנער שוליים מהברזלים השכונתיים. הוא לא היה השוביניסט האנטי נשי הראשון בפרלמנט הישראלי אבל נגדו היה קל יותר לצאת במתקפות. ולכן אני לא רציתי להיות בין שופכי דמו. אבל תגובתו לגב' לוסי האריש הלוי על חתונתה, שכנעה אותי לקרוא להסרת חסינותו ולהעמדתו למשפט על הוצאת שם רע והכפשת שקר, ועוד שקר המייחס לגב' האריש לוי דמות של טרוריסטית ובוגדת במדינה, וכל זאת רק משום מוצאה הערבי ודתה המוסלמית.
                                           הנקודה המשפטית
        לפני שאתמקד בטענותיו ה"דתיות" של חזן וגם בקריאתו של שר הפנים, אריה דרעי לגב' האריש לוי "להתגייר", הרי שמה שבאמת היה חמור בדבריו של ח"כ חזן הייתה בהאשמתה של גב' האריש לוי ב"פיתויו" של בעלה הטרי, צחי הלוי, להתחתן איתה "כדי להרוס את מדינתנו". גב' האריש לוי ידועה מזה שנים לא מעטות בקו העצמאי שלה לטובת המדינה והציונות. אני רחוק מלהסכים עם דעותיה החריגות אבל מנגד אין עוול גדול יותר מלהאשים ולו ברמז, ערבייה מוסלמית בבגידה ובהרס המדינה כאשר הגב' הזו נמצאת בחרמות ובאיומים אפילו מצד בני משפחתה הערבים על תמיכתה במדינה ובציונות. על השקר הזה היו צריכים גב' האריש לוי ובעלה הטרי לתבוע את הסרת החסינות מח"כ חזן ואת העמדתו לדין על הסתת חינם. דת לחוד ומדינה לחוד. צביעותו של ח"כ חזן פשוט מרקיעה שחקים.
                                       "הדאגה" המזויפת של חזן
             אם באמת אדון חזן דואג לילדים העתידיים של המתבוללים היהודים הרי שהוא היה צריך לצאת מזמן בהצהרה יומית לאחר כול לילה שבו עשרות נשים מחבר העמים הצליחו באמת לפתות יהודים, ולא רק להתחתן עימן, אלא לפני כן לגרום להרס בתים רבים בישראל שהותירו את המפותים ריקים, לאחר שהתגרשו מנשותיהם והותירו לאנחות את ילדיהן, ולא פעם לא רק עבור נכרייה אלא כזו שהמקצוע שלה שייך לעולמות התועבה. אבל חזן מעולם לא נשמע ממרר בבכי על אותם יהודים שילדיהם גדלים כנוצרים, ולא פעם גם עוזבים את ארץ ישראל. חזן חכם על אישה שמותקפת בעיקר מהצד האתני והדתי שלה. אפשר בהחלט להתנגד להתבוללות אבל לשם כך לא צריך להאשים אישה מוסלמית ב"פגיעה במדינה", כאשר בעלה הטרי איננו איש שמאל ישראלי טריוואלי אלא קצין לשעבר בצבא, שבילה את חייו בצעירותו לצד אביו באירופה, במשימות ביטחוניות עבור ישראל. אם לחזן כל כך כואב מהעניין היהודי – דתי מדוע הוא אינו יוצא חוצץ על כך שמפלגת הליכוד שלו היא מפלגת הימין היחידה בעולם שיש לה פרלמנטר המיצג את תרבות התועבה, כעמיר אוחנה? הרי בעבירה הזו התורה נוקטת ב"מות יומת", יותר מאשר בעניין ההתבוללות. מתבולל יהודי פוגע בעם ישראל אבל איש תובעה נלחם נגד כול הילודה בעולם. אם לח"כ חזן איכפת מה"כבוד היהודי", אזי, מדוע הוא עצמו נפגש עם ראשי האנטישמים והניאו נאצים בבולגריה וגם מחריש כשחבריו מהליכוד עושים זאת עם שאר הניאו נאצים של אירופה? ובכלל, כשבני גופשטיין יצא נגד הנכריה של יאיר נתניהו הרי שח"כ חזן החריש.
                                          כניסת  חזן לפרלמנט כמשל
          גם בליכוד – כולל בנימין נתניהו, היו מדיפים להקיא את האיש הזה, ששפת הביבים של הרחוב שגורה בפיו כמו שיניים. כניסתו של חזן לפרלמנט צריכה ללמד את חברי מפלגתו (אך גם חברים במפלגות אחרות) כי יש להריץ מועמדים רציניים גם במקומות שלא נחשבים "ריאליים" כדי שלא תקרה הפתעה לא נעימה והמקומות ה"לא ריאליים" יהפכו ל"ריאליים" ויכניסו לפרלמנט כאלה כמו אורן חזן למשל... לחזן יש לקצץ את הכנפיים בבית משפט כדי שאחרים כמותו לא ילחצו בקלות על הדק ההכפשות של "אויבי המדינה" כנגד אנשים חפים מפשע. בגרמניה של 1933 עלתה מפלגה שבשלטונה "אויבי המדינה" לא סומנו על רקע "ביטחוני" אלא עפ"י מוצא אתני ודתי. כדי שזה – חס ושלום, לא יקרה בישראל הרי שצריך לטפל בחזן באופן משפטי ומיידי, ובכול החומרה. לאחרונה הפך חזן ל"פרשן דתי" בערוצי הטלויזיה. המגמה ברורה: לא להזמין חרדים ודתיים באמת להגן על היהדות, על הכשרות ונגד ההתבוללות אלא להשתמש ב"ליצני חצר" חילוניים להגנת היהדות כדי שציבור הצופים לא רק יתעב את הדת אלא גם ילעג ויצחק ממנה. חזן כניראה לקח ברצינות את תפקידו וכמי שהכיפה איננה חלק מפדחתו ואשר שמירת השבת ממנו והלאה, הוא החל לתפקד כ"מטיף דתי" עפ"י תסריטים זולים. חזן הוא עוד תוצר שהתקשורת מטפחת אותו בתנאי שרק יגרום נזק ליהדות ולדת.
                            דברי ההבל על הצורך ב"גיור" שאיננו גיור
         אם רק חזן היה קורא לגב' האריש – הלוי "להתגייר" הרי שיתכן שלא הייתי מגיב דתית על דברי ההבל הללו, אבל לצערי הרב הרי שה"לוליין הפוליטי" מספר אחד בישראל, שר הפנים אריה דרעי, הצטרף לבדיחה הזו, שעלולה לעלות לנו בעוד חרב פיפיות של "גרת חלומות". ראשית, אפילו מבחינה לאומית – ציונית אין הקריאה הזו כל כך חכמה, בלשון המעטה. לפני שנים שוחחתי עם אדם בשם פר' ואסילי בורלוי – נשיא אוניברסיטה בעיר הרומנית יאסי, והודיתי לו על עזרתו ליהדות בעירו בפרט ובמדינת רומניה בכלל. בתגובה חייך אלי הפר' וציין בחיוך של חצי הלצה כי "אולי בעתיד אתגייר". מיד השבתי לו – גם אני בחיוך של חצי הלצה, כי מוטב שלא יתגייר, כי כרומני נוצרי הוא מסייע לנו הרבה יותר מאשר אילו היה הופך ליהודי. ולנמשל: האריש – לוי, כערבייה ומוסלמית, עושה שרות למדינה ולציונות גדול פי כמה מאשר אם הייתה "מתגיירת". לחזן זה מתאים לקשקש שטויות אבל מדרעי הייתי מצפה ליותר חכמה ומחשבה. אבל מאחר ואינני ציוני הרי שברצוני להביא גם את הצד הכול כך דתי שאסור לרצות שגב' כזו, חס ושלום, תתגייר. לפני מספר שנים עלתה באזור ת"א בעיה סבוכה מבחינת יהדותן של שתי אחיות שעמדו להינשא, ואשר סיימו את התואר האקדמאי השלישי שלהן. האם ושתי בנותיה – אז עדיין ילדות קטנות ורכות, עלו לארץ בראשית שנות התשעים של המאה העשרים מרומניה, מיד לאחר נפילת הקומוניזם שם. האב – רומני נוצרי, נותר ברומניה לאחר שכבר התגרש מהאם. האם טענה כי אימה הייתה יהודיה ואילו לגבי אביה היא הודתה שהיה רומני נוצרי. שנים מספר אח"כ החליטה ה"רבנות הראשית לישראל" שצאצאי אלה שעלו בעשור שלאחר נפילת הקומוניזם במזרח אירופה יבדקו שוב כאשר יעמדו לפני נישואין, גם אם בתעודת הזהות שלהם יופיע הסימן ליהדותם. התקנה הזו עלתה משום גילוי ריבוי התעודות המזויפות ליהדות באותן מדינות, שלאחר נפילת הקומוניזם ועם פתיחת שערי העלייה לישראל. גם שליח הסוכנות קרסו לנוכח הרמאויות ואי כיבוד החוק במדינות הללו, שעדיין פרפרו בין הקומוניזם ממנו יצאו לחופשי לערכים פסדו דמוקרטים שלא היו אלא "ערכים" אנרכיסטים. כך גם נהגו בשתי הבנות הללו כאשר עמדו להינשא – בתחילת העשור השני של המאה ה-21. בתחילה היה נראה כי הכול עניין רשמי ואפילו הסוכנות שלחה מכתב ל"ביה"ד הרבני" בתל אביב להכיר בבנות כיהודיות ולתת להן אישור נישואין. כך פעל גם נציג מחלקת הקידושין ב"בעת הדין הארצי" בירושלים, הרב אשר הרנטרויא. אבל אז התעקשו ברבנות גבעתיים וב"ביה"ד הרבני" בת"א שהרב יואל טוביאס מבני ברק – יוצא רומניה ומעורב בנעשה שם, יבדוק אף הוא את העניין. נקודת זכות נוספת הייתה לעניין האישור ליהדותה של הסבתא. לאם הוענק האישור בפדרציה היהודית של רומניה עוד בחייו של הרב משה דו רוזן, שהיה הרב האורתודוכסי המוכר היחיד (מחוץ לרבה של הקהילה החרדית בהונגריה) בין מדינות מזרח אירופה הקומוניסטית. מנגד לצאצאי רבני רומניה – שהרב רוזן עיכב את יציאתם מרומניה בימי הקומוניזם, היו חשבונות שלילים לא מעטים עם הרב רוזן, ובכלל זאת גם היה הרב יואל טוביאס, שאביו עוכב בעלייתו לישראל. אי לכך טען הרב טוביאס כי אישורי הרב רוזן אינם תקפים בנוגע ליהדות גם אם נחשב ל"אורתודוכסי" וכי האישור שניתן ליהדותה של הסבתא היה בבחינת "גניבת סוסים" בין אימן של שתי הבנות לבין סגנו של הרב רוזן, מר תיאודור בלומנפלד, שר התחבורה הרומני בימי צ'אושסקו, שליטה הקומוניסטי של רומניה עד סוף 1989. לפני שעיינתי במסמכים חשבתי לתומי שאמנם הרב טוביאס – למרות קשריו הבעייתיים עם פדרציית היהודים המתבוללת של רומניה, אזר אומץ והחליט להילחם למען אי הכנסת נכרים בכרם ישראל. אבל אז נפל לידי מסמך שבו אמנם הרב טוביאס כותב לאם ולבנותיה כי לא יאשר את יהדותן אך הוא מייעץ לבנות לפנות ל"גיור" של מספר חודשים, וכישראליות בעלות שלושה תארים אקדמאיים הן כבר תעבורנה את המבחנים. וכאן הייתה המכשלה. מצד אחד פסל הרב טוביאס את יהדותן של השתיים אבל מנגד הוא שלחן "לעבור מבחנים ליהדות" באופן תיאוטרטי ביודעו כח הן חילוניות גמורות ולעולם לא תשמורנה מצוות, וכי חתניהן לעתיד אף הם חילוניים ללא שום יוצרה לשמור יהדות. זהו בעצם חטא על פשע ופה פשוט הרב טוביאס הציע להן במקום להיכנס כנכריות לכרם ישראל מהדלת הקדמית הרי שהן תעשינה זאת כנכריות מהדלת האחורית. בסיפור הזה נזכרתי כשחזן – ואחר כך דרעי, קראו לגב' האריש – הלוי "להתגייר".
                                 האריש – הלוי בשרות עתידי של הרפורמים
        אם חס ושלום "תתגייר" גב' האריש – הלוי הרי שהיא בוודאי שלא תשמור מצווה אחת אפילו ומכאן שלהלכה "גיורה" איננו גיור אמת והיא תהיה ותחיה כנוכריה בכרם ישראל. יתרה מכך, לגב' הזו – מהתקשורת הישראלית, ישנן דעות מוצקות מדי לגבי אנטי דתיותה וכשהיא "תתגייר" למראית עין היא מיד תהפוך אח"כ לסמן אנטי דתי נוסף שיסיע לאנטי דתיים ולרפורמים והקונסרבטיביים להכות בדת ישראל. את כול הרעל האנטי דתי שהיא זורעת ומטיחה כיום באסלאם היא תעשה זאת פי כמה, וללא פחד של פיקוח נפש, ביהדות. עם כול הכאב על עתידם של ילד או שניים שהיא תוליד כנוכריה, ושלא יהיו בכרם ישראל, עדיף שהיא לא תזיק לתוכו של כרם ישראל ותוליד אח"כ ילדים שיהיו אף הם בבחינת "ערב רב" מזיק בתוכנו. את תגובתו של ח"כ חזן – ל"גיור" פיקטיבי אני מבין. זהו חילוני הולל שמניח ידו על ההלכה כשזו נותנת לו תירוץ ללאומניותו האנטי ערבית אבל שמצידו תיהרס ההלכה ועל חורבותיה יקום עם "ישראלי" לאומני אך כופר בתורת ה', ולשם כך גם גב' האריש – הלוי תתאים לחזן. אבל שוב, מה לדרעי ה"חרדי" שלמד בישיבת "חברון" המהוללה ולמהלך "גיור" פסול מעיקרו?! לאמיתו של דבר הרי שמשרד הפנים – גם בראשותו של דרעי, אישר אלפי מקרים של הכרה ממלכתית ב"גרי חלומות" שהם ובני משפחותיהם מעולם לא שמרו אפילו מצווה אחת. אבל פתיחת הפה של דרעי לא הייתה מתוזמנת ומצדדת ברעיון של ח"כ חזן אילמלא לא היו קמים ביום רביעי (ה-10 לאוקטובר 2018) מבקרים יהודים רבים נגד דרעי, וגם בתקשורות המקומיות בישראל, וטוענים נגדו על שתיקתו בעניין עריכת השקת ספר ילדים לערבי - ישראלי שרצח חייל ואשר ראש מועצת באקה אל ג'רבייה – עירו של הרוצח, ערך את הטקס הלה ביוזמה עירונית ואילו דרעי לא ביטל זאת, מתוקף סמכותו כשר הפנים. דרעי – שהבחירות כבר לפתחו, חושש מתדמית של "שמאלני", ועוד כשמפלגתו ש"ס לפני קריסה נוספת, ולכן חשוב לו, על חשבון ההלכה, היהדות ועל גבה של גב' האריש – הלוי, לאגף מימין את בני גופשטיין ואת אנשי "להבה", שדווקא הפעם החרישו (יחד עם עו"ד איתמר בן גביר), ובחוכמה עשו זאת.
                                            הסוד של סודיות החתונה
           יש גם לציין כי גב' האריש – הלוי שמרה בסודי סודות את נישואיה לאו דווקא משום פחדה מחזן – כלב נובח שלא נושך, אלא דווקא מהמגזר בערבי – מוסלמי ומבני משפחתה, שאחד מצאצאי המשפחה אף רמז כעל נקמה על "כבוד המשפחה". נישואיה לא היו לאיש שמאל אלא לקצין ישראלי לוחם שלפי תפיסתם יש לו "דם על ידיים". האריש – הלוי כבר יזמה בעבר תכנית טלויזיה שבא הסבירה מדוע לא תינשא לערבי והוריקה את פני הגבר והמשפחה הערבית. תוכנית זו נוצלה עד תום על ידי בני גופשטיין להשחרת החברה הערבית וכנגד מגע של יהודיות עם ערבים. וחוץ מזה הגב' האריש – הלוי איננה חוסכת, באפן יומי – ומזה שנים רבות, להטיח את ביקורתה הפוליטית נגד הפוליטיקה הערבית ונגד הפלשתינאים ומתקשרת לחיוב גם את הקיצוניים הלאומנים ברחוב היהודי. אי לכך לא לחינם חששה לחייה גב' האריש - הלוי. ח"כ חזן – בביקורתו נגד הגב' הזו, נתן עוד דחיפה לרחוב הערבי ללעוג ל"משת"פית" שלהם, שלמרות  התחנחנותה לציונות הרי שזה לא עוזר לה למצוא חן בעיני חלק ניכר מהרחוב היהודי, וזאת רק בשל מוצאה הערבי ודתה המוסלמית.    

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה