יום שני, 29 במאי 2017

בניסן נגעלו ובניסן עתידין להיגעל

בס"ד
     בניסן נגעלו ובניסן עתידין להיגעל / הרב אליהו קאופמן
                כאשר עלתה לכותרות פרשות החשדות נגד ח"כ לשעבר ינון מגל הרי שלא רק כל המדינה רעשה אלא במיוחד ב"בית היהודי" התקוממו נגדו ורבים שם רמזו כי זו התוצאה של הבאת אדם חילוני לשורה הקדמית של היהדות הדתית – לאומית. כל זאת בזמן שלטענת משפטנים לא מעטים הרי שלא היה מדובר בעניין פלילי ממש (וכמו שזה באמת הוכח שלא היה כאן עניין פלילי ממשי...) אלא בעניין אתי ש"מבייש את היהדות הדתית". ינון מגל – באצילות נפש ממש, לא רק שהביע חרטה וקיבל על עצמו תשובה פומבית (כולל התנצלות בפני אשתו) אלא שהתפטר לאלתר מחברותו כח"כ. גם ארגוני הנשים לא שקטו עד שלא ראו את ח"כ מגל מחוץ לחליפתו הפרלמנטארית. אבל מסתבר שיש כאלה שבזכות "עור הפיל" שלהם יש להם גם חסינות מפני הדת וארגוני הנשים גם יחד. לאחד מהם קוראים ניסן סלומינסקי, וממש לא להאמין, אבל האיש הזה הוא גם יו"ר "וועדת חוק, חוקה ומשפט" של הפרלמנט הישראלי!
     ניסן סלומוניסקי איננו צעיר "חילוני – מסורתי" שהובא ליהדות הדתית לאומית ע"י נפתלי בנט אלא זהו סבא חובש כיפה שנולד פוליטית במפד"ל ומהווה את חוד החנית של ה"בית היהודי". כיו"ר וועדת החוק של הפרלמנט הישראלי הוא אמור לשמש דוגמא כפולה: מוסריות דתית לצד רגישות על לכל עניין החוק, ובמיוחד נגד אבק של הטרדות מיניות. בעבר הוא כבר כיהן כיו"ר וועדת הכספים הפרלמנטארית, עוד תפקיד מרכזי בפוליטיקה הישראלית. והנה, האיש מואשם על ידי עשרים נשים(!)שהטריד אותן מינית. שתיים מהן כבר מסרו את עדותן במשטרה, וכאן כבר לא מדובר ב"ביטויים סקסיסטיים" כמו במקרה מגל אלא ב"נגיעות" ממש. האיש עצמו איננו מכחיש את העובדות אלא שהוא טוען בערך כי "הכול היה בצחוק"! ורבותי היקרים, ב"בית היהודי" לא מנסים להשעותו אפילו מיו"רות וועדת החוק והמשפט של ישראל!
      אם בפרשת ינון מגל נשלפו הציפורניים ב"בית היהודי" והיהדות הדתית לאומית הסמיקה הרי שבפרשת סלומינסקי היה עליהם להביא להתפטרותו המיידית ומנגד להחוויר על חילו ה' שחובש כיפה זה עולל לאור יום. פחות משנתיים לאחר פרשת מגל נעלמו לפתע הצדקנים הדתיים שכל כך נפגעו "מוסרית" מח"כ בשורותיהם. הם גם שכחו שחילול ה' של חובש כיפה – בענייני צניעות – חמור יותר מחילול ה' של מי שלא חבש כיפה בעת מעלליו. ומה עם האתיקה הדורשת ניקיון מיידי בראש וועדה שכל כולה חוק וסדר, כשראשה חשוד במעשים שבהחלט יכולים להתגלות כפליליים?!   
        על החשדות הללו – ועל תגובתו של סלומינסקי מזמן היו צריכים – בארגוני הנשים, לצאת למחאות רחוב כדי שהאיש יתפטר, אבל גם שם "זכינו" ל"דום – שתיקה"...

        השקט של אנשי ה"בית היהודי" – ובמיוחד של היו"ר נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד, לצד ה"דום – שתיקה" של ארגוני הנשים, הוא לא רק שלילי אלא במיוחד מגעיל. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה