יום ראשון, 11 בינואר 2015

מחטיאי הרבים

בס"ד
                 מחטיאי הרבים / הרב אליהו קאופמן
     לא פעם אני טוען ברבים כי העיתונות והתקשורת החרדית גרועים מהתקשורת והעיתונות החילונית, ובודאי שמהנוכרית, אבל אני שוב ושוב נתקל במבטי העגל של יהודים חרדים התמהים לאמת. ההסבר שלי הוא מאוד פשוט. לטענתי – התקשורת הנכרית היא טריפה גויית שמי שנצרך לאינפורמציה שלה ,מבין שומרי המצוות, יודע במה מדובר ודולה ממנה רק את מה שהוא צריך בתחומי העסקים, מזג האויר, החדשות וכו'. התקשורת החילונית גרועה מזו הנכרית משום שלא רק שערכיה הם נכרים אלא שהיא נלחמת במשטמה נגד היהדות. אבל גם כאן האויב הוא גלוי ובשיטת הבורר ניתן גם כאן גם שם לבחור את המידע שרצוי לך ואח"כ לברוח מהתקשורת הזאת. גם ה"סממנים היהודיים" – בתקשורת החילונית , הם מעוותים ולכן יהודי דתי אמיתי לא ייפול בפח שלה, שכאילו מדובר כאן ביהדות צרופה, חס ושלום. אבל כשמגיעים לתקשורת החילונית הרי שכאן נמצא הפח הגדול.
    מעיתונות חרדית אולי אתה לא מצפה לתחליף של הש"ס אבל אתה מצפה לאמינות תורתית כמו הצגת מקומות כשרים באמת , אי נפילה בידי רבנים רפורמים מחופשים ל"דתיים" ואמת צרופה שתאיר לך בהבנת תהליכים ולא פעם תשמש זרקור למי ש"משייט" בחו"ל לשם עסקים , לימודים, רפואה ועוד, כדי שידע על איזה רב לסמוך, מיהו בית דין תורתי אמיתי ובאיזו כשרות לאכול. וכאן נמצאת ה"קופסא השחורה" של התקשורת החרדית. התקשורת החרדית פשוט משקרת והופכת טהור לטמא וטמא לטהור, עפ"י הוראות של עסקנים קטנים או עפ"י מסחר פשוט, שבו נוכל מזוקן קונה עמודי חדשות כמו שחברה כלכלית קונה מודעות. העיתונאים – ברובם, בתקשורת החרדית , הם נמוכי קומה עד אנלפבתים ממש, משום שאחרת היו הופכים למרביצי תורה או עוסקים במסחר מכובד. וכמו כן הרי שכל העיתונות החרדית היומית (ארבעה במספר) ועוד שבועון אחד, אינם אלא תואמי העיתונות הצפון קוריאנית – הקומוניסטית, ששם המפלגה מכתיבה לעורך ולכתב מה לכתוב, ובדרך כלל מדובר רק בשקרים. אבל להבדיל מהצפון קוריאנים הרי שלעיתונות החרדית ישנה "תעודת הכשר" ששמה "ועדה רוחנית"שהיא עוד חותמת גומי של כמה שקרנים שהמושכים בחוטים יצרו אותם כדי לקבל לגיטימציה "רוחנית" כדי להטעות את הציבור התמים.
     השבוע נתקלתי בעוד מקרה כזה, והפעם בעיתון "יתד נאמן". פרשיות רומניה ידועות לכל ומיהם ה"רבנים" שם, הרי שיצא שמעם למרחוק. אבל ישנם לא מעט יהודים תמימים שעוד מאמינים כי "יתד נאמן" הוא באמת ובתמים עיתונם של גדולי ישראל וכל מילה הכתובה בו קודש היא. אנשים כאלה – לאחר הכתבה שהייתה שם על רומניה, עלולים  לאכול טריפות ונבלות משיגיעו לארץ נידחת זו. ומה נכתב שם – בעיתונם של ה"גדולים"? הייתה שם כתבה על רומניה לאחר כעשרים ושש שנים של הפלת משטרו של הרודן צ'אושסקו. ואם ישנה כתבה כזו בעיתון חרדי הרי שבודאי שיש למצוא גם את ה"נקודה היהודית" במדינה הזו. ולשם כך ראיין העיתון את ה"רב הראשי" של מדינת הממליגה הרומנית – את רפאל שפר, ליצן בני ברקי שכל מתבולל מהפדרציה ה"יהודית" של רומניה וכל ישראלי שחי ברומניה לועג לו. והנה ה"עיתון לבעלי ההשקפה" נותן לאיש הקל הזה במה רחבה כיצד לספר שם שקרים על "אחוז מינימאלי של התבוללות", על "מערכת כשרות שהיא בעלייה" ועל "כמיהה ליהדות". אילו היה מדובר בסתם עיתון חרדי שאינו יודע מה קורה ברומניה, אזי, מילא הדבר, אבל לצערי הרב הרי שעורך העיתון , ישראל פרידמן, יודע על המצב לאשורו, וכך גם אחד מהכתבים הבכירים בעיתון, בני רבינובי'ץ שמו. רק לפני שנים מספר הם פרסמו סדרה של שלוש כתבות שבועיות מיהי הפדרציה המתבוללת שם, מיהם "רבניה" וכיצד הפכו בתי העלמין ובתי הכנסיות שם לנדל"ן מבזה. כותב שורות אלה היה האיש שהזין אז את העורכים ב"יתד נאמן" בעניין ורק לאחר שהם בדקו את אמינות המידע הם הורידו לדפוס שלוש כתבות בנושא , ולא לפני שעמדו בעוז בלחצים לגנוז את הכתבות , מצידם של יואל טוביאס, אהרון ישעיהו רויטר, חיים לייב דויטש ושמלק'ה הלפרט. אבל אני מניח שלא תמיד גם העורך – ובטח לא העיתונאי, הם הקובעים בפרסום כתבות ומאמרים, במערכת הצפון קוריאנית הזו. מסתמא שקשריו של אהרון ישעיהו רויטר – שכבר שנים רבות מחפה ומסייע לפדרציה היהודית המתבוללת לסחור בהקדש היהודי (ובמיוחד בבתי העלמין), ידו בדבר המעל הזה. וישנו שם (ב"יתד נאמן") גם עיתונאי קטן בשם יחיאל סבר, שאביו הוא ממתפללי בית הכנסת הקטן של יואל טוביאס מבני ברק, המסייע לאחרון בפרסום שקרים על ה"פעילות ברומניה", וכנראה שהם "שידכו" את רפאל שפר ל"וועדה הרוחנית" של העיתון ונתן זוכובסקי היו"ר( אביה של ה"צדקת הצנועה" ממחלקת הפרסום של  העיתון -  רוטלוי...) כבר הורה לעיתון לראיין את ה"שייגץ" שפר.

  וכמה פרטים מזהים על "אמרי השפר" הזה. בחול המועד של חג הסוכות האחרון נכנס יהודי חרדי לסוכת הפדרציה המתבוללת והבחין כי אותו שפר אינו נוגע באוכל שהונח לידו, ממטבח הקנטינה של הפדרציה בבוקרשט. שפר טען לפני כי "אני לא אוכל את האוכל כי אני לא סומך על הכשרות שמתנהלת מאחורי גבי". יומיים אח"כ – אף זאת בחול המועד, חזר היהודי החרדי לסוכה והנה לנגד עיניו אותו שפר זולל וסובא מ"מטעמי" המטבח של הפדרציה. לשאלה מה השתנה יום מיומיים ענה שפר – כמשיח לפי תומו, כי לאחר שראשי הפדרציה ראוהו יומיים קודם לכן מסרב לאכול משולחנם הם איימו שיפטרוהו ועכשיו הוא אוכל כדי שלא יפוטר...כאן יש רק להוסיף כי אין – ולו "משגיח כשרות" אחד בפדרציה, שהוא שומר שבת ורבים מה"משגיחים" הללו הם בכלל נכרים. לאחר שהשוחט מסיים את עבודתו הוא מעביר את חותמת ה"כשרות" לפדרציה והללו מחתימים בה טריפות ונבלות. "בית ספר לגיור" מתנהל בבוקרשט הבירה ובו משננים את דברי בן גוריון והרצל ללא קשר לשמירת מצוות. במסעדות של הפדרציה מגישים בשר שנקנה אצל הנכרים, ואף בשר "דבר אחר". חבל להמשיך בכל ה"ניסים והנפלאות" הללו, אבל שוב אני מדגיש: עורכי "יתד נאמן" יודעים מכל האמת ולמרות זאת כל הכזב של שפר התפרסם בביטאונם של  ה"גדולים".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה