יום ראשון, 11 בינואר 2015

השתחרר לו הבורג

בס"ד
                השתחרר לו הבורג / הרב אליהו קאופמן
    אין ספק שמעברו החד של אברם בורג – ממרכז ההוויה הציונית (יו"ר ההסתדרות הציונית...) לחד"ש הוא מרשים וזכאי להערכה, למרות שבורג לא היה הראשון שערך מהפך פוליטי מרשים כזה. קדמו לו משה דר' סנה האגדי (מה"ציונים הכללים" ועד מק"י השלימה) והאלוף מתי פלד (מאלוף ניצי במלחמת 1967 לח"כ של ה"מתקדמת לשלום"). אבל חבל שנשארו לבורג אותם "שטיקים" מפ"איניקים כמו למשל להמשיך לחבוש כיפה למרות שהוא כבר הצהיר שאיבד את האמונה בבורא עולם, ועם הכיפה הזו לנסוע בשבת ולדבר במיקרופון מתוך "פיקוח נפש". היה הרבה יותר הגון מצידו אילו היה מכריז על רפורמיותו, אותה אימץ מעשית כבר לפני כשלושים שנה אך המשיך להתחפש כ"אורתודוכס". אך יתכן שישנם גורמים החפצים בו כ"סמל אורתודוכסי", אבל במילוי רפורמי. ומי שאינו אמין בתחום אחד הרי שיש להיזהר ממנו בתחום האחר.
    אבל עיקר הקצף צריך לבוא מכיוון אחר. בורג צריך לדעת – כיהודי שלמד השקפה יהודית, כי אסור ליהודי , בכל מקום שהוא, לחרחר ריב ומדנים בין אומות העולם, כדי שלא לעורר זעמם של האומות על היהודים. אבל  כאן בורג מתנהג ביוהרה ובחוצפה. עוד לא נחת האיש בקרב מחנה ערביי ישראל וכבר הוא שולח את חרצובותיו המפ"יניקיות – ציוניות כדי לסכסך בין הערבים, ודווקא ברגע האיחוד האמיתי, ובין השאר להעליל שכל מי שמייצג ומזדהה עם בל"ד ורע"מ – תע"ל הוא לאומן ערבי השווה ללאומנות הציונית ממנה הוא (בורג...), כביכול, בורח. ומיד אח"כ אותו האיש השבע והציוני לשעבר כמותו כבר מציב את תנאיו הלאומנים לערביי חד"ש, שלא יחברו לאחיהם שברע"מ – תע"ל ובבל"ד , כי לא לשם כך ניאות הפריץ הציוני לשעבר להצטרף לחד"ש. יתכן בהחלט כי הבורג הזה נחת דווקא עכשיו – ועם אמרות השפר שלו, כחלק ממהלך של קבוצה יהודית חצי ציונית בחד"ש לטרפד באמצעותו את האיחוד שממנו כל כך מפחדת הציונות.
  בורג דומה יותר – מבין שני האישים שהקדימוהו במהפכם מימין לשמאל, לתחבולן משה סנה שלמעשה זרה הרס ופילוג בשמאל הרדיקלי והרס את האחווה היהודית ערבית במק"י ההיסטורית,תוך הצגת לוחמי שחרור ודמוקרטים ערבים כלאומנים. מסתמא שיד ציונית נעלמה עמדה מאחוריו.תמהני על חד"ש – שמק"י שלה הינה בעלת אותו  ניסיון עבר מר עם משה סנה (שהרס אותה בשנת 1965),שעדיין לא קלטה כי יש לה כאן עסק עם מפ"יניק ארגוני שעדיין איננו "לשעבר".הממסד הישראלי יודע כי ביום שתקום חזית ערבית מאוחדת , אזי, יעלה אחוז ההצבעה הערבי והתנועה שתכנס אח"כ לפרלמנט תוכל כבר להיות שותפה שווה לשלטון וגם לקבל חברות בוועד החוץ והביטחון של הפרלמנט. האולטימאטום של בורג לחד"ש משרת היטב את דחיית התהליך הזה, ומאפשר לממסד הישראלי לנשום לרווחה מה"איום הערבי הפנימי - פוליטי".
    ואם בורג באמת חושב שהח"כים זחלקה, זועבי, צרצור וטיבי – הנלחמים על חרות עמם ועל דמוקרטיה ושיויון במדינת ישראל, הם לאומנים ערבים שווי ערך ללאומנים הציונים, אזי, בטוחני כי הוא עצמו הינו לאומן יהודי גם אם החליט להסתיר בנתיים את התואר "ציוני".
   
  

   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה