יום ראשון, 9 בנובמבר 2014

פרשת וירא תשע"ה

בס"ד
      פרשת וירא תשע"ה / הרב אליהו קאופמן
     המדרש כותב כי למעשה סדום ועמורה ובנותיהן לא היו המקום הגרוע ביותר בעולם של אז. אז נשאלת השאלה מדוע דווקא הן נפגעו לעולמי עולמים? אבל המדרש מיד משיב כי הסיבה להיותן הנפגעות המידיות, ובאופן הקשה ביתר, הייתה כי ארץ הכיכר שעלייה ישבו (כיום זהו ים המלח) הייתה חלק מארץ הקודש (ארץ ישראל כמובן...), דהיינו, פלנטרין של מלך. לא ביום אחד הן חרבו אלא לאחר מאות (ואולי יותר...) של שנות קיום רבות. הן לא חרבו כעניות וכמסכנות אלא הן חרבו כערים הפוריות והעשירות ביותר בעולם של אז. דהיינו, שנים רבות הביטו בהן תושביהן ושכניהן והתפעלו מההוד הגשמי שלהן, מהצלחתן החומרית, וכמו לוט גם הם חפצו לדור בהן. הפשעים שהללו עשו לא רק שלא עניינו את המתפעלים אלא לימדום כי למרות הפשעים הללו הן סיפור של הצלחה, ומסתמא שהשם הטוב רוצה בכך, שהרי הרשעים הללו היו דוגמא להצלחה, ואם השם היה חושב אחרת הן מזמן היו נעלמות.
    אבל אותם מתפעלים שכחו רבות –  ואולי גם לא ידעו נסתרות, שהרי התורה עוד לא ניתנה אז ואילו קהילת "שם ועבר" הייתה קטנה ומצומצמת בהשפעתה. אילו ידעו אז יותר תורה אולי היו יודעים כי מן הטמא לא יכול לצאת טוב. אילו למדו אז תורה היו יודים כי "הרוצה להיטמא מסעיין בידו". אילו היה קיים אז ספר "דברים" הם היו מבינים כי הקב"ה מנסה אותם ב"נביא שקר" וב"חולם חלום". אילו הם היו מעמיקים בתורת החיים שלנו, שכיום היא בידינו, הם היו גם מבינים כיצד הקב"ה שולח לרשעים הללו חבל "הצלחה" ארוך כדי שאיתו הם יתלו את עצמם. אבל בימינו התורה חיה ונושמת ואף ניחתה בידי ישראל. אלא שלמרות הכול מסתבר שלאחר שהאברך, או אפילו הרב, סוגרים את החומש ואת הגמרא הם שוכחים את כל השקלא וטרייה של ימינו.
    הציונות קמה לפני קצת יותר ממאה שנה. את פרי הבוסר שלה – מדינת הציונים הצלבנית, היא הקימה רק לפני פחות משישים ושבע שנה. אבל מקורה של הציונות מטומאה קשה – של כפירה ב-ה', ובשילוב עם כת ה"מזרחי" שהשילה את רוב הכיסוי הדתי שלה עבור השתלבותה בטומאות העולם החיצוניות. סדום ובנותיה התקיימו מאות שנים, אם לא יותר והתורה –  כתמרור ובסיס לעם סגולה לא הייתה אז. אבל כיום הציונות עוד לא עברה את גיל השבעים ואילו התורה רחבה מכל יריעה ורק צריך להפוך בה. ולמרות הכול אותו עם סגולה – עם התורה בחיקו, ממשיך להתפעל מ"הצלחת" הציונות הטמאה. אותם "לומדי תורה" ממשיכים להתפעל מ"מדינת ההייטק העולמית, הראשונה במעלה". אותם "מרביצי תורה" ממשיכים להתפעל מה"הצלחה הצבאית והביטחונית" של המורדים ב-ה' ובמשיחו. להבדיל מימי סדום ועמורה, הרי שלחובשי הספסלים בבני ברק, בירושלים ובשאר "ערי התורה" בארץ הקודש ישנה משנה סדורה על מה שהנביא דניאל ניבא כי בדור האחרון יחול הפסוק "ופריצי עמך יעמידו חזון". לדור החרדים המהוללים של ימינו יש את הגמרא על מה שרבי שמעון בר יוחאי אמר על מה שהרומיים תיקנו בארץ ישראל – שלא עשו זאת למען לומדי התורה אלא למען לענג את עצמם ולהתגולל בתועבותיהם הם עשו זאת. ומסתבר שעל דור המתפעלים של סדום ועמורה אפשר ללמד זכות של אי הכרת עומק התורה אבל על הדור החרדי – ציוני אי אפשר לעשות זאת, ומי שיש בידו את התורה ועדיין מתפעל מהרע הרי שדינו בשמים קשה יותר.
    המדינה הציונית יושבת בארץ הקודש , ולהבדיל מסדום ועמורה ושאר ערי הכיכר הרי שהעיר תל אביב כבר קיבלה מכל תועבות העמים את הפרס של עיר התועבה העולמית הראשונה במעלת התועבות בדורינו, דבר שאפילו סדום של אז לא זכתה בכך. ההצלחה הצבאית והטכנולוגית של הציונים פחותה מזו של סדום, בהשוואה לעולמות השונים של השתים. ולכן יש להיזהר שאם לא יהפכו המתפעלים הציונים - חרדים את פניהם לאמת המלומדת ע"י רבניהם כ"תיאוריה" בלבד, אזי, עלול, חס ושלום, להתרחש מה שכבר כתוב בפרשיות ספר "דברים", על הדור האחרון שימצא את ארץ ישראל חרבה כול כולה (ולא רק אזור מסוים כ"ערי הכיר"...) כ"מהפיכת סדום ועמורה", והגויים שיוותרו בה יעידו כי הסיבה לכך הייתה בעצם עזיבת עם ישראל את מצוות ה'.
                                           מלווה מלכה
   השבוע הלך לעולמו הרב שלמה שלוש מחיפה, שהיה "רבה הראשי" של העיר. כדאי כאן לציין כי מותו של האיש – בגיל 71, נגרם לא מעט מיסורי בני אדם ומעלילות שווא שרקמו כנגדו דווקא אנשים שנמנו ו/או נמנים על מפלגת ש"ס, שהייתה גם מפלגתו. הרבה סיפורי זדון על הרב שלוש ועל "התנהלותו הציבורית" הועברו לערכאות המשפטיות והציבוריות ע"י אדם ששמו ישעיהו מלכה שכיהן בעבר (בשתי קדנציות קטועות) כיו"ר המועצה הדתית בראשל"צ. האיש – שמזוהה עם ש"ס, קיבל מהרב יונה מצגר (ובהסכמת הרב שלמה עמר – אחד ממספידיו של הרב שלוש...) –  בהיותם "רבנים ראשיים לישראל", את המנדט לערוך "בדיקה" ברבנות חיפה. מצגר ומלכה ידועים ביחסיהם הטובים ואילו למצגר אח שמשמש... מזכ"ל המועצה הדתית בחיפה. הרב שלוש סיפר לי –  לא לפני זמן רב, כי מלכה זה צלצל אליו ובמתק שפתיים שכנע אותו שיסכים ל"חקירתו" בטענה כי "אנחנו שנינו מרוקאים, ואפילו מאותו אזור במרוקו". אבל אח"כ סיפר הרב שלוש כי הלה גרם לו עוגמת נפש בהתנהגותו המשפילה נגדו, ולימים דיווח מלכה – על פי דברי הרב שלוש, מצגים כוזבים ופליליים נגד הרב שלוש עד שהאחרון הסתבך בלילים, והפיקוח על הכשרות נלקח ממנו. בשנים האחרונות סבל הרב שלוש נפשית מהעלילות הללו ואפילו לא כיבד באמירת שלום את אותו מלכה. הרב שלוש גם יותר משחשד כי האחים מצגר –  בהסכמת ובשתיקת הרב עמר, טפלו עליו את הגהינום הזה.
    זו לא הפעם הראשונה ששמו של המלכה הזה מוזכר בשלילה. זהו עובד תעשיה צבאית לשעבר שברגע שמונה ליו"ר המועצה הדתית בראשל"צ החלו העובדים שם לסבול את נחת זרועו הקפדנית , את צעקותיו הרמות והמשפילות , וגם ברבנים התעמר הלה וביקש מהם להוכיח נוכחות ע"י כרטיס עבודה! כאשר מונה למנכ"ל ה"חינוך התורתי" של ש"ס הוא החזיק שם מעמד מספר ימים בלבד לאחר שהפקידות שם התלוננו על יחס משפיל ביותר מצידו מצידו. גם חתנו סבל ממנו משום שכאשר ביתו של המלכה הזה רצתה להתגרש מבעלה, הרי שהמלכה הזה הפנה אותה לבית המשפט העכו"מי ולא לשום בית דין רבני.
   


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה