יום רביעי, 9 באפריל 2014

בקש שלום ורדפהו

בס"ד
     בקש שלום ורדפהו / הרב אליהו קאופמן
        לא לחינם נכתב הפסוק "בקש שלום ורדפהו". רצה הכתוב לומר שגם אם מבקשים שלום הרי שצריך לרדוף אחריו. ומדוע? משום שלא פעם אלה שמופקדים על הבאת השלום הם לא אחרים מאשר אלה שמבריחים אותו ומי שחפץ בו באמת חייב לרדוף אחריו, ולמרחקים עצומים. וכך אמנם קורה עם "יוזמת השלום" בימים אלה. ממשלת החתול אמורה לשמור על חלב השלום ולהגישו לכולם.
       לפני כחצי שנה –   ביום הזיכרון לטבח בכפר קאסם, ישבנו יחדיו בבית של אחד מנכבדי כפר קאסם. היו שם ערבים ויהודים שבאו להזכיר כי כתם של רצח בכוונה תחילה רובץ על בגדי השרד של המדינה הזו. אחד מראשי הציבור הערבי בישראל שאל אותי בלחישה האם אני מאמין ש"תהליך השלום", שהחל אז, אמנם יצליח. באופן נחרץ עניתי לו כי אינני מאמין בכך והוא  חייך אלי בחיוך מריר לאות הסכמה. אינני נביא ולא בן נביא ואני יודע בדיוק למי ניתנה הנבואה לאחר חורבן בית הבית השני אבל תשובתי לא באה מעולם הנבואה אלא מתוך המצב הפרקטי.
       ממשלה ימנית שהאגף ה"שמאלי" שלה כולל מנהיגה רויזיוניסטית ועוד ראש מפלגה ימני שאיננו מבין דבר וחצי דבר בביטחון ובדיפלומטיה וחי בתחפושת "ליבראלית , איננה ממשלה שתקדם שלום כלשהו. לא לחינם פועל ליברמן להקדמת הבחירות –  כדי שוב להרדים את המו"מ ולקוות שבבחירות הקרובות הימין יטרוף את "התנועה", את "קדימה" וחלק עסיסי מהקולות של "יש עתיד" ושל ש"ס, ואח"כ אותו ימין כבר יספח את יו"ש ואולי גם יפלוש לרצועת עזה בעזרת פרובוקציה של איזה פיקציה "מוסלמית קיצונית" ש"תמרוד" בחמאס ושוב יהיה תרוץ טוב לכולם "להקפיא את תהליך השלום". רק כסילים יכולים היו להאמין שבנימין נתניהו יהפוך למי שיפרק את ההתנחלויות , שבממשלה ששר השיכון שלה הוא איש ה"איחוד הלאומי" יקפיאו בנייה בשטחים הכבושים, שממשלה שבה ה"בית היהודי" הוא מהמובילים תחתום על הקמת מדינה פלשתינאית ושממשלה ששר החוץ שלה הוא ליברמן תכיר בזכות השיבה של הפליטים הפלשתינאים. הכל היה "קאלם פאדי" מלכתחילה ואילו שחרור האסירים היה המחיר של הצלחת התרמית והוא  נעשה לשם אחיזת עיניים ו"גניבת זמן". וגם הכנסת "התנועה" ו"יש עתיד" לקואליציה הלאומנית היתה לשם קואפטציה ותו לא.

       במדינה שיש בה "חוק שבות" להגדלת הרוב הכובש כנגד ילודת המיעוטים ושבה מחוקקים "חוקי גיור" בפרלמנט לשם אזרוח מהגרים להגדלת הרוב הכובש, הרי שמילים כמו "שלום" ו"הגדרה עצמית" לנכבש נאמרות אך ורק לשם הטעייה. בימים שבאירופה ה"ליברלית" נלחמים נגד הזרים (ובמיוחד המוסלמים) בחוקים אנטי דמוקרטים, והימין הפשיסטי רק עולה שם, הרי שבישראל שואב הימין הלאומני כוח להמשיך ולהאמין שכל גורם מערבי ייכנע לכך שבין הירדן לים התיכון תיכון אך ורק מדינה אחת שתמשיך להיות לבנה ואירופאית ולא תוקם מדינה שנייה ומוסלמית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה