יום רביעי, 11 ביולי 2012

?מאיזה "זכויות שוות" בדיוק נהנים הערבים


בס"ד
  מאיזה "זכויות שוות"  בדיוק נהנים הערבים?/  הרב אליהו קאופמן
     הסערה סביב "שיויון חובות מול שיויון זכויות" - שמעלה הציבור החילוני- ציוני , ביחס לשרות הצבאי של החרדים, הוא אולי הגיוני מבחינת קו המחשבה של  ציבור זה , וגם זאת בתנאי שלא כוללים בו את אנשי ה"עדה החרדית" שאינם נהנים - מרצונם והשקפתם היהודית, משום "זכות" של המדינה. אבל לכל הרוחות מאין שואבים אנשי הימין והמרכז הציוני- בשתיקת השמאל הציוני, את החוצפה לדרוש מהציבור הערבי "שיויון חובות" מול "שיוןיון זכויות" דמיוני?!
     בכל מדינה חופשית בעולם זכאי האזרח – באשר יהיה מוצאו אשר יהיה, לקנות קרקעות ולבנות עליהן. בכל מדינה דמוקרטית מתוקנת זכאית רשות מוניציפלית לשירותי עזר ממוסדות ציבור כמו מתנ"סים ו"מרכזי תרבות". אך מדינת ישראל איננה - עבור הערבים (ולא פעם גם עבור הדרוזים והצ'רקסים המשרתים אותה), מדינה של של "שיויון זכויות" בכל הנוגע ל"שירותים ציבורים" או זכות שווה לנדל"ן. ה"קרן הקיימת לישראל"- מוסד ציוני ארכאי וגזעני, מונעת זכות שיויון בנדל"ן ה"קרקעות הציבוריות" לערביי ישראל מאחר והאדמות של הקק"ל נרכשו "ע"י יהודים למען יהודים". כמדומני שבצרפת, בריטניה או בפפואה אין הגבלה כזו למיעוטים. גם שימוש בחלק מכספי וממבני התרבות והקרנות הציבוריות חסום בפני ערביי ישראל משום שחלקם "נתרמו ע"י יהודים עבור יהודים" . נכון אמנם שזכותם של יהודים או ערבים לתרום למען אחיהם בלבד אך אסור שדבר כזה יחרוג מרשות הפרט אל הכלל הציבורי של שיכון , פיתוח ותרבות ממלכתיים. כשהם חורגים לשם הם בבחינת הגזענות הדרום אפריקאית לשעבר.
   בבריטניה , בצרפת ובארה"ב יכולים יהודים ומוסלמים להקים לעצמם מוסדות חינוך – ואף אקדמיה, בהתאם לתרבותם ו/או לדתם. לעומת זאת בישראל הערבים מנועים מלהקים אוניברסיטה ערבית בנצרת והמוסלמים מנועים מלהקים "מכללות אסלאמיות", והכל במסווה של "סכנה בטחונית". ילמדו בישראל ה"דמוקרטית" מתוניסיה הערבית ה"חשוכה" פרק בזכויות אזרח ובסובלנות. בתוניסיה (עוד בימים שלפני ה"אביב הערבי" וכאשר אש"ף ישב שם) קיימים מוסדות חינוך דתיים למיעוט היהודי הקטנטן. לא  רק שהמוסדות הללו הם אוטונומיים לחלוטין אלה שהם שלוחה של אירגון יהודי מחוץ למדינה והמזוהה עם הקיצוניים שבין הלאומנים היהודים - אלה הם מוסדות החינוך הדתיים של  תנועת חב"ד (הקיימים גם בעוד מדינה ערבית – במרוקו)! האם מדינת ישראל תתיר להקים  "מכללה אסלאמית" למיעוט המוסלמי הגדול בישראל, שתנוהל למשל ע"י אירגון אסלאמי פרו- אירני?!
   בשילטי פרסומת וחוצות של מדינות אירופאיות מופעים גם פרצופים של בני המיעוטים השונים החיים שם  אך בישראל ה"נאורה" הפירסום הוא אפילו לא בשחור – לבן אלא בלבן בלבד. ישראל מוצגת בפרסומייה הממלכתיים והמסחריים כמדינה לבנה ללא זכר לקלסתר הערבי או אפילו הדתי והחרדי. בקיצור, כמו שנעמי שמר קשקשה:"כיכר השוק ריקה".
   אז רבותי היקרים, כיצד מעיזים במדינת האפרטהייד המתוחכם הזו  לבקש מהערבים להתגייס לצבא או לעשות "שרות לאומי" עפ"י "שיויון חובות" כשאין להם שיויון זכויות מינימלי?!

תגובה 1:

  1. ישראל לא נלחמת בתוניסיה והיהודים שם לא מבצעים פיגועים בעריה.

    השבמחק