יום שני, 26 בדצמבר 2011

כאן זה לא אירן


בס"ד
          כאן זה לא אירן / הרב אליהו קאופמן  
         פרשת שריפת המסגדים עוברת יותר מדי בשקט. אני הפסקתי להאמין שבאמת המשטרה והשב"כ "חסרי אונים" בחיפוש אחר כמה "ילדים מופרעים". אני חייב לציין לשבח את ההתנהגות הערבית , ובמיוחד האסלאמית  בפרשה. קרוב לשלוש שנים של טרור אנטי  אסלאמי כאשר הפרובוקטורים  נוהגים בפרובוקציות ובשריפת מסגדים וראשי הציבור הערבי  והאסלאמי  מתנהגים באיפוק, בארץ ובעולם.  והנה באחרונה עולה גם חוק פרובוקטיבי נוסף - "חוק המסגדים". בישראל החליטו לחקות את האי סובלנות האירופית הקרה של שוויץ ולא במקרה הראשונה שקופצת בנושא  הזה היא לאומנית שאיננה מכאן - אנסטזייה מיכאלי. יפו ורמלה היו המקומות היחידים שבתי כנסת נפגעו כתוצאה מהפרובוקציות של הימין הקיצוני (שנתניהו מסרב לקרא לו "ארגון טרור"), וגם שם מיד ראשי הערבים והאסלאם החזירו את השקט על כנו.
      כאן זה לא אירן ובטח לא מרוקו. במדינות הדיקטטוריות הללו מיד השלטון היה עוצר את מחללי בתי הכנסת "למען ייראו ויראו" ובהליך אנטי דמוקרטי הם היו נשפטים במהירות ויושבים בכלא שנים רבות. תארו לעצמכם את זעקת ה"אנטישמיות" שהיתה יוצא מגרונם הניחר של ה"לובי" היהודי בכל מדינה ומדינה  בעולם , וכמובן מראשי הימין הקיצוני בארץ , ואז היו זועקים:"עלו לישראל במהירות"! אבל בנתיים זה לא קרה באירן, בתוניסיה, בטח לא במרוקו ואפילו לא בעירק ובסוריה . אבל כאן - ב"דמוקרטיה היחידה במזרח התיכון", זה הפך ל"אירוע שכיח" למעלה משלוש שנים , וגם על כפרים בדווים "ידידותיים" שתושביהם משרתים בצבא זה לא פוסח. כנראה שב"מדינה דמוקרטית אמיתית" אי אפשר ללכוד כל אחד ולהאשימו בשריפה גם אם יש הוכחות לכך. ב"דמוקרטיה היחידה במזרח התיכון" לא נוהגים כמו ב"דיקטטורה אסלאמית" כאירן או כמו ב"מלוכנות חשוכה" כמו מרוקו, ולכן הטרוריסטים הקטנים מהלכים חופשי ואם כבר יתפסו הם ישוחררו בגלל מחלת ה"פירומניה".
    וכמה מילים לרב מנחם פורמן מההתנחלות תקוע. אני מאלה שמעריכים את מלחמותיו ארוכות השנים  של כבודו למען השלום ויודע איזו מסירות נפש ואומץ נדרשים לכך. אבל יורשה לי להעיר לכבודו שגם אם מתראיינים לעיתון ימני - קיצוני כ"מקור ראשון" עדיין אין שום סיבה שבעולם שלא  להסביר לקוראים שם עמדה יהודית ואנושית נגד שריפת מסגדים בשפה לאומנית, כדי שיבינו טוב יותר את התנגדות כבודו למעשי הפשע הללו - שהם יריקה בהכרת הטוב לעולם המוסלמי על כיבוד הידות וקודש שם במשך כמעט אלפיים שנה. כבוד תורתו, ההתנגדות לשריפת המסגדים איננה משום ש"היא יוצרת תדמית שלילית למתנחלים ופוגעת במפעל ההתיישבות" (כפי שציינת ב"מקור ראשון") אלא מפני שהיא פוגעת בדת האסלאם ובסובלנות שעלייה אנחנו מצווים מול אומות העולם. ויאמר לי אדוני הרב, אם מחר שריפת מסגד "לא תפגע במפעל ההתנחלות" או ב"תדמית המתנחלים" אז מותר יהיה לשרוף מסגדים?! והרי להווי ידוע לכבודו כי הרמב"ם כבר הורה לנו שמסגד איננו בית "עבודה זרה" ואפשר להיכנס לתוכו  בכל עת. אז בשביל מה לחפש תירוצים "טאקטיים" לאי שריפות כשיש סיבות עקרוניות נעלות לכך? אדרבא, הוכח את המתנחלים כי כל דרכם אינה נכונה ואל תיתן להם פתח של הסכמה להתנחלותם כשמניע ה"תדמית" הוא העיקר.   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה