יום שבת, 24 בדצמבר 2011

"פרשת "מקץ


בס"ד
                  פרשת "מקץ" / הרב אליהו קאופמן
           ההבדל בין טעון נוכרי ליהודי עולה בהבטחות ראובן ויהודה ליעקב אבינו, בעניין הערבות בנימין במסעו למצרים. בעוד שראובן מבטיח להפקיר למוות את בניו כעירבון אם בנימין לא יוחזר מבקש יהודה להבהיר כי הוא עצמו יחשב חוטא לאביו כל חייו , אם בנימין לא יחזור. יעקב אבינו מקבל בסופו של דבר את הבטחת יהודה -  למרות שכלפי חוץ אין לה תוכן ממשי של ערבות, ודוחה את הבטחת ראובן הטומנת בקרבה סיכון של ממש, שראובן יתאמץ במשימתו יותר מיהודה. ובכן, מדוע יעקב אבינו מקבל בכל זאת את הבטחת יהודה?
          התשובה לשאלה לעיל היא בעצם ההבדל בין עבודת ה' ומחשבת בן ישראל שיעקב אבינו - "איש תם יושב אוהלים", הוריש לנו לבין הברכה שקיבלו אומות העולם דרך עשיו - "על חרבך תחיה". רצח בני    ראובן , תחת איבוד בנימין, הוא דבר אכזרי ואין סיבה לקפח חפים מפשע אף על פשע אבותיהם , שהרי נאמר במפורש "לא יומתו בנים בעוון אבותיהם". גם עצם עבודת ה' היומית -  בהבטחות של עשיית צדק, דרך רצח ומוות הוא עניין גשמי נוכרי הלקוח מ"קרבן המולך" וכל הווייתו בעולם הזה הגשמי. לעומת זאת העבודה הרוחנית שהוריש לנו יעקב אבינו בנויה על רוחניות ואמת שאת פרותיה - עפ"י היהדות, קוצרים בעולם הבא. עפ"י היהדות , לומר "וחטאתי לך כל הימים" היא שבועה קשה עם הרבה יראת שמים בתוכה ומקרינה על חשיבות העבודה וההבטחה בעולם הזה בשביל לקבל חיי נצח בעולם הבא, ולהיות סמוך לכסא הכבוד של ה'. היהדות היא רוחניות של עדינות ועומק בעבודת הבורא ולא של גשמיות ודם  בעבודת ה' . ערבותו של יהודי היא בכוונה של עשיית המצווה וביראת השמים בקיומה ולא ב"זבחים" סתמיים.יעקב אבינו ידע גם כי "הרוצה לשאת אישה יבדוק באחיה", וכי יתכן שמראשית אונו (ראובן) נותרו טיפות מלבן אחי אימו. ולא מקרה הוא שלאחר שתי ההגליות מארץ ישראל זכה יהודה להמשיך את זרע ישראל עד בוא משיח צידקינו ואילו שבט ראובן היה הראשון שגלה בגלות עשרת השבטים. מעשה אבות סימן לבנים.
                            ראשית צמיחת גאולתנו
       חג החנוכה - אותו אנו חוגגים בימים אלה, הוא בעצם ה"ראשית צמיחת גאולתנו" ומהווה את ההמשך של ה"נעשה ונישמע" המחודש. בגלל הנס הגשמי של פורים - שנעשה בהסתר פנים, היה צורך שעם ישראל ייבחן שוב במסירות הנפש הרוחנית שלו. האכילה על שולחנו של אחשוורוש והנס שנעשה ליהודים למרות זאת הצריך מבחן רוחני. הגזירות היווניות היו המבחן ומבחן זה קם גם לא מעט עקב היותם של המתייוונים    רוב , באותם הימים.
      הגאון רבי אלחנן ווסרמן כתב כי כאשר הקב"ה מעניש אותנו בגזירה גשמית של אויב אכזר הרי זהו רצונו -  שנסבול עול שיעבוד גשמי, ואין להתקומם נגד האויב אלא לחפש את הסיבה הרוחנית לשליחת האויב הלה ולעשות תשובה ואז יעביר ה' את הגזירה , אך כאשר על עם ישראל ניתחת גזירה רוחנית עליו להבין שאין זה  רצון ה' , שנסבול זאת אלא זהו מבחן ה- ה' , להיווכח במסירות הנפש שלנו לתורת ישראל ולכן יש לצאת נגד האויב הרוחני החנית ובכידון. כאשר החלו גזירות אנטיוכוס הרשע  הרי שרוב עם ישראל ניכנע להן וסכנת איבוד העולם הזה והבא עמדו - חס ושלום, להתחולל. יתרה מכך, מן הכתובים ומן ההיסטוריוגרפיה היהודית הטהורה הרי שהמתייוונים היו אנשי העצה של אנטיוכוס הרשע ו"מעשה אבות סימן לבנים" הוא גם על דרך המלאכים האחוריים. אותם מתייוונים יהודים העמידו את השקפתם - לסייע לנוכרות להעביר את דת ישראל מבני ישראל,לדורות. ואמנם לימים ירשו את המתייוונים, הצדוקים והבייתוסים, הקראים, מסכילי ברלין  ורוסיה , הרפורמים והקונסרבטיבים ובימנו הציונים. כל אותן כתות היו בתחילה הרוב בעם ישראל והן פנו לנוכרים והשיאו להם עצות כיצד ל"יוון" את היהודים מהיהדות, שאם לא הם הגויים לא היו מורשים לבחון את מסירות הנפש היהודית.
     כדי לעצור את הקטרוג של רשעי ישראל נדרשים המעטים שנותרו בדתם - מדור לדור, לא רק לדבוק בתורת ה' אלא להיאבק נגד הרשעים היהודים בחנית ובכידון ממש ואת זאת הורישו לנו החשמונאים וכך עברו הדברים מדור לדור.  שוב ושוב מנסה השטן - בעזרת פוקרי ישראל, להביאנו למבחן זכויותינו על התורה ולנסות להכניס לתוכנו השקפה פסולה של "נשמע ונעשה" ולכן המיעוט הדבק ב"נעשה ונישמע" צריך לצאת בחנית ובכידון נגד הרוב משום הערבות של ישראל זה לזה וזה בזה. עניין של "לא שלם כיסא יה" עד להשמדת עמלק נימצא בפירוש חז"ל ונאמר שם  כי אותו העמלק הם בעצם אותו הערב רב מתוכנו  החפצים להעבירנו מדתנו , "מדור דור" ולהשמיט את ה- ל' המחברת בין הסבא לנכד , וכאלה הם קודם כל רשעי ישראל הפוקרים ההולכים אחרי נביא השקר ( הנותנים פירוש "אחר" לתורה) או "חולם החלום" (אותם חילוניים המביאים כפירות חיצוניות).
    לימים - כשהחשמונאים עצמם וצאצאיהם ,הלכו לדבוק במנהגי נוכרים כמו מלוכה נוכרית, גיור נוכרים שלא על דעתם, ביזוי הכהונה וכו' לא יראו הפרושים - ובראשם חכמי ישראל, לצאת במלחמת חורמה גם בהם והמפורסמת שבין המלחמות היא זו שבה נלחמו הפרושים (25 שנה!) בינאי המלך עד שהאחרון ניכנע להם. "בני האור" הם בני התורה ו"בני החושך" הם הפוקרים לחיי חילון. דור שאינו מהדר במלחמה זו מביא עוד ועוד צרות גשמיות על עם ישראל בגלל השטן המקטרג.
    לאור מה שמתרחש בדורנו הרי שאין פליאה על המכות שאנו מוכים בהן. זהו דור של "הפוך על הפוך" ופירוש אחורי דמצוות התורה: "הפוך בה והפוך בה". בדור שלנו גם אלה האוחזים עצמם "שומרי מצוות" רואים באויב הגשמי את האויב העיקרי ונלחמים נדו לצד המתייוונים היהודים במקום להתעורר לתשובה וללחום במתייוונים הציונים. מנגד הרי שנגד המתייוונים הציונים אותם "חרדים" מתנהגים באדישות, בהבנה ובהסכמה לעיקרון השטני של "איש באמונתו יחיה". רבים טוענים ש"רק דרך הקירוב תועיל" אבל אלה האומרים זאת הם שליחי השטן לסמא עיניים ולרפות ידיים שהרי התשובה מועילה רק  בזרע ישראל שנישבה כתינוק אך לא כנגד הערב רב. ומי שאוחז ב"סטאטוס קוו" עם הרשעים הריהו כערב רב. ה"חרדים" ה"מקצועיים" הקימו "ארגוני תשובה" כ"ערכים","שורשים","תגלית" , "צוהר" וכמובן "הדברות" ששם מקדימים "נשמע" ל"נעשה" ועוד קוראים לכך "דרך תשובה" או "דרך ה'". אילו החשמונאים היו חיים היום , אזי, פרחחי "בלזא החדשה" , העיתונות החרדית - ציונית ו"ארגוני התשובה" היו רואים בהם "סיקריקים קיצוניים" ודרך המשטרה והמוסד הציוני היו מוסרים אותם לציפורני הציונים. מנגד, החשמונאים היו נלחמים בחרדים הציונים עד זוב דם ממש. חנוכה שמח!
                                                     פרפראות
                              כל המצר לישראל נעשה לראש
         מזה מספר שבועות נערכת מתקפה רצחנית על היהדות בישראל -  ובמיוחד נגד שמירת צניעותן של בנות ישראל בתחבורה הציבורית.המלחמה היא נגד ההפרדה בין גברים לנשים בקווי ה"מהדרין". לקרב הזה הציונים גייסו את כל חילותיהם - מנשיאם הכופר וראש ממשלתם הפוקר והפרו- רפורמי , ועד לתקשורת העולמית , שרת החוץ של ארה"ב וכמובן המשתפי"ם הקבועים ובראשם ה"רבנים הראשיים" של הציונות ו"רבני" ש"ס הבוגדת ( הרב אברהם יוסף מחולון, שהרס בעירו את מערכת הכשרות). סיבות שונות חברו יחד למתקפה זו דווקא כיום ואציין אותן בהמשך.
      הכל החל בסירובם של חיילים דתיים - לאומנים להיות נוכחים ב"שירת נשים" שנכפתה עליהם בצבא הציוני. מיד אח"כ החלו הפוקרים לשאוג "נגד הדרת נשים". עד מהרה נשכחו ה"מיזרוחניקים" וההתקפה עברה נגד החרדים. הסיבה שמצאו הללו כתירוץ לפרוק השנאה היו אוטובוסי ה"מהדרין". מיד החלה התישקורת החולנית לעוט על העניין וציוותי צילום נשלחו לריכוזים החרדים כדי להסית אח"כ נגד "הדרת נשים". גם פרובוקטורית רוסיה מאשדוד נשלחה להפריע לנסיעת קו ה"מהדרין" 451 , לאשדוד.
      סיבה אחרת לשערורייה גזענית ואנטי דתית זו נעוצה בסקרים שנערכים שוב ושוב על הגידול החרדי המבורך מול ההיעלמות -  בע"ה, של הפוקרים והכופרים החילוניים. האחרונים מנסים שוב ושוב להילחם בבריאתו של ה' ולשמד -  חס ושלום, את עם ישראל. להבדיל מפרעה - שרצה להשמיד  את הזכרים, הרי שהציונים מנסים להשמיד את הנקבות. הילודה הגדולה והמבורכת מפחידה את אלה שבנו מדינה כאמצעי לשמד את היהדות. שלא כמו פרעה, הם אינם מחכים ללידה כדי להרוג את התינוק אלא כבר פועלים לסגירת הרחם היהודי ולא ע"י מלחמה גשמית אלא רוחנית. שוב ושוב מסיתים אלה - שהאישה היא הפקר וביזוי במקומותיהם,נגד צניעותן של בנות ישראל ומנסים להסיתן לכפור בעיקר בגלל "כבודה של בת מלך פנימה". המטרה שלהם להפוך את ה"אידישע ממה" ל"מודרנית" שתלד פחות , תלמד מדעים נוכריים ולבסוף תגרום גם לבעלה ולצאצאיה - חס ושלום, לעבור לעולם הפוקר.
      לסיבה הנוספת לפוגרום האנטי דתי בישראל קוראים:"שנת בחירות". בשנה הבאה אמורות להתקיים הבחירות לפרלמנט הציוני ומאחר והנושא המדיני עמד על סדר היום הבינו כמה "גוויות" פוליטיות כי אם לא יצרו לישראל הם כבר לא יהיו לראש. ראש הממשלה הציוני - בנג'מין בן ניתאי- נתניהו , אמור היה לנצח את הבחירות הבאות בקלות יחסית. גב' צ.לבני - ראש מפלגת "קדימה" (המובילה בשחיתות), יודעת כי אם הנושא המדיני ימשיך לעמוד על הפרק הרי שבבחירות הקרובות תצטמק או אפילו תיעלם מפלגתה והיא עצמה תודח בידי הנושפים בעורפה במפלגתה. מנגד, במפלגת העבודה המרוטה נבחרה גם שם אישה לעמוד בראשה ומכאן שצפויים לה ול"קדימה" שלה עוד איבודי קולות.ואז - כדי שהגב'- גוויה הזו תחזור למרכז הפוליטיקה  היא היתה צריכה איזושהי פרשה שתוריד את הנושא המדיני מסדר היום ובמקומו יעלה נושא פרובוקטיבי שבו היא "תנגן" כינור ראשון. ואמנם עניין האנטי דתיות בתוספת ההסתה נגד הנשים החרדיות החזירו את המתלהמת הזו למרכז התמונה תוך הפיכתה לגורם מתחרה לנתניהו והעמדת מתחריה במפלגה בצל ועמדת מועמדותה מעל היו"רית של מפלגת העבודה. גב' ליבני מנצלת גם את אנטי דתיותה וגם את היותה אישה כדי לרוץ קדימה, תרתי משמע. האישה הזו גם הביעה תמיכה בכל התועבות האפשריות וכל זאת אינו מפריע ל"חרדים" מטעם כזילברשלג התועבתן, אריה דרעי עם קופת השרצים שלו  וה"רב הראשי" השנוי בכל המחלוקות, יונה מצגר, להביע תמיכה  באישה עלובה זו!
      לא במקרה נפל הקרב האנטי דתי  בימי החנוכה ההירואים שלנו , אך בודאי שלא עסקני הסמרטוט  ממחנה ה"חרדים" הציונים ילחמו ברשעי ישראל בדרך האבות של בני חשמונאי. הלבלרים והעסקנים הללו החלו להתחפר בשקט - שמא ליטרת הכסף תיפגע. ואז גם החלו רעיונות הסרק הטיפשיים בבחינת "פותחי פה לשטן". כך למשל הציע הלבלר והח"כ הציוני - ישראל אייכלר מייסד "בלזא החדשה" , כי מצידו שהנשים תשבנה ראשונות באוטובוסים ה"מהודרים". החרה אחריו  , ותמך ברעיון גם הח"כ העילג - שכנראה נבחר לפרלמנט הציוני על "משבצת" האידיוט, מנחם מוזס שביתו הפוקרת (עוד מעט אגיע אליה!) סיפרה על כך בשמו בערוצי התישקורת הפוקרת. כלומר , כל מה שיש לנציגי החרדים הציונים לענות להתקפה זו היא בעצם התקפלות רעיונית והמשך מסירת טוויית  ציוויון תורת ישראל בידי פוקרים ומנוולים , רק משום שהללו פותחים וסוגרים את "ברז" הכספים! מחר עוד יבקשו הפוקרים עוד ועוד דרישות רפורמיות עפ"י שיויון האישה" והאייכלרים והמוזסים ילכו לקראתם גם שם גם בשינוי "עזרת נשים" בבתי הכנסת, חברות מועצת עיר "חרדיות" עפ"י "חוק" וכו'. כשלא נלחמים על העיקרון אלא על יחצ"נות חולנית מגיעים - חס ושלום, גם למצב שהפוקרים יתבעו שנשים תלמדנה בישיבות וגברים בסמינרים ואז האייכלרים והמוזסים ידברו על "פשרה" של שמירת מרחק במטרים בין המורה לתלמידים/ות , ועוד מיני הבלים כאלה.  לבלרים אחרים- מבין השבבניקים החרדים, החלו לדבר ב"נופת צופים" במושגים חילוניים על "שיויון האישה בחברה החרדית" ועוד מיני החנפות לרעיונות כפרניים רק כדי להמשיך לקבל לגיטימציה אצל שונאי ישראל. לא לחינם כתב האדמו"ר מסאטמר כי קולות הרבנים משתתקים לא פעם משום "אלמות" ו"הלמות" הרחוב. ואמנם במקרה זה נדמו קולות הרבנים- אם משום ששוב עסקני הנייר ולבלרי הפסולת שיקרו אותם, ואם משום הפחד מהאלמות וההלמות. אייכלר, מוזס ודומיהם נתנו לפוקרים עוד חבל כדי לחנוק את היהדות , והעניקו לכל זב ומצורע פוליטי -  חילוני את הזכות לשנות את חוקי התורה הקדושה בכנסת המינים או "במו"מ קואליציוני" בינם לבין הפוקרים.
    האומנם ההפרדה בין אנשים לנשים היא "טכנית" ותו' לא ?! הרי כל עניין צניעותה של בת ישראל איננה מתמצית באיזה כיסא תשב ותו' לא !  מאיזה מדרש בדיוק לקחו הלבלרים ה"חרדים" את המושג הנוכרי "שיויון זכויות לנשים" ?! פה צריכה  היתה להתנהל מלחמת קודש ממש -  צניעות היהודייה מול ה"שיקסה היהודייה החדשה" שהביאו הציונים מאומות העולם הבזויות ביותר. כאן היה צריך לחשוף בפני כל יהודי תמים את האמת מול השקר אך  במקום זאת קיפלו הללו את "זנבם" ושוב החרישו מול הפוקרים וכל מי שצופה מהצד מבין שהיהדות זו דת מפגרת ועתיקה, ומעל לכל כי אפשר לשנותה לכיוון ההזויות החולניות של החילונים.
    כל הצרות של ה"מהדרין" החלו כאשר החסידויות הציוניות נדבקו לחברה הציונית "אגד" במקום לדרוש קו חרדי פרטי שגם יקל על הנסיעות בין האזורים והערים החרדיות. "אגד" הצליחה לשחד לא מעט ארחי פרחים בלבוש "חרדי" , ובעזרת משרות "יעוץ" הרסה את המאבק נגדה. הרי היה ברור כשמש שמטומאת "אגד" לא תצמח שום טובה ותשועה וכך  אומנם היה. זוכרים את "סגן השר החרדי" בתפקיד סגן שר התחבורה? זה היה לא לפני הרבה שנים ואז בדיוק קבעו את הקווים המופרטים במשרד התחבורה. אבל את שמלקה הלפרט לא  עניינו מטרות הציבור החרדי, אותו לא עניינו הצעות של יזמים חרדיים לקווים חרדים באמת ואותו לא עניין כלל התפקיד אלא מינוי אסטרונומי של "יועצים" עילגים ללא שום תכלית ומעש. עוד ח"כ "חרדי" מ"משבצת" האידיוט.
     גם ה"רבנים הראשיים" טמנו ידם נגד התורה כשהצהירו נגד אוטובוסי ה"מהדרין", טענו ש"יש לנהוג בחוכמה" בעניין "האישה החרדית"(ב"חוכמה" עפ"י "משנתם" היא להתקפל ולשתוק מול הפוקרים) ולשיאם הגיעו בריאיון לעיתון "חרדי" ציוני קיצוני ופרו - חילוני , כאשר טענו כי ה"שאל" הנשי הוא "חילול ה'"! אז רבותי היקרים חילול ה' אינו כיסוי לצניעות אלא הכאת נער צעיר ע"י נוכרים משום שביתו של הרב עמר יצרה עימו קשר. חילול ה' רבותי הוא כאשר עיתון "מעריב" שוב ושוב מביא הוכחות כי יונה מצגר (ה"רב הראשי") הוא איש תועבה ואילו ה"רבנות הראשית" ומצגר אינם תובעים אותו אלא מוכיחים בשתיקה כי הכל אמת. חילול ה' רבותי הוא כאשר שוב ושוב ה"רבנים הראשיים" מתירים הכנסת נוכרים לקהל ישראל, כאשר עזרא רפו'ל מורחק מ"הרבנות הראשית" על פרשיות של טרפות ונבלות ו"אבן העזר" וכאשר עובד "רבנות  ראשית"  בכיר סולק על התקשרות לשיחות תועבה. אתם הם מחללי שם שמים ולא במקרה יש עליכם טאבו של אי חקירת השחיתויות שלכם , ועל כך מאוחדים כל הכוחות הפוליטיים - מהימין הקיצוני ועד השמאל הציוני. משרתי האדונים הבזויים!
      אבל חילול ה' הגדול ביותר אירע השבוע עם ביתו של המוזס הזה - המגמגם בנאמנותו, בין בלזא לויזניץ' וצוחק על שניהם גם יחד. שנים היה ידוע סודו הנורא של האיש - ביתו היידי  התפקרה והפכה לפעילה במפלגה האנטי דתית, "קדימה". אך כל עוד נישמר ה"סטאטוס קוו" של השתיקה , מילא. אבל השבוע -  כשהפוקרים, ו"קדימה" בראשם, הלמו היהדות בכלל וב"אידישע ממה" שלנו בפרט , הנה יצאה גם זבה ומצורעת זו ממחבואה והביאה לחברים החדשים שלה - מהעולם החולני, אחד מהאמצעים של מלחמת החרדים: ה"פאשקווילים". את ה"פשקווילים" הללו ארגנה היידי מוזס ודאגה להודיע לכל כלי התישקורת כי היא זו העומדת מאחורי הביזיון וכי בקרוב "תרוץ" לפרלמנט הציוני ותלחם נגד הדת היהודית. היא אף הוסיפה כי אביה "עומד מאחוריה". בכלי התקשורת הציונים והזרים היא ציינה כי התפקרה בגלל "יחס הדת לאישה" וכי כבר מגיל שמונה היא בעטה ביהדות. חבל להמשיך להרבות במילים על טומאה זו אך אין כאן עניין אישי. הגב' הזו משתמשת בשמו של האב - שמחריש כהודאה, וחילול השם הנגרם ליהדות הוא אדיר. הפסוק "בת כהן כי תחל לזנות את אביה היא מחללת" אינו רק נחלת "היידי בת ההרים" במשפחת מוזס אלא משפט זה מתקיים ברוב רובם של ילדיו ונכדיו של מוזס ולא במקרה. אחד הבנים למשל היה גבאי בית הכנסת של השבבניקים בבית שמש וילדיו כבר צפו בסרטים ובשאר הזוהמה. מוזס הזקן ממקד את "חינוכו הדתי" על לאומנות ציונית קיצונית ופרימיטיבית, זהו טיפוס של "מקווה נייעס" ותו לא. כאמור כל עוד הדבר נוגע לו ולמשפחתו אין לנו עניין בכך אך כשתורת אבות ניפגעת בגלל החינוך הקלוקל שלו וחילול השם זועק לשמים עליו לסגור הכל, להתפטר ולברוח. עצוב ביותר שהאיש הגמד הזה מייצג את חסידות ויזניץ' המעטירה אשר לפני השואה המרה שמו בלבד של ה"אהבת ישראל" העביר רעד וחלחלת קודש בכל מי ששמע את שמו. היום מתגעגעים גם לרב יעקב גרוס שהיה ח"כ צנוע של החסידות הזו ומשפחתו נבנתה על קדשי ישראל.אך הבעיה היום איננה עוד יצוגו של מוזס כנציג ויזניץ' אלא ייצוגו של הלה את היהדות ולכן מישהו צריך לתת בעיטה לפרחח הזקן והלאומני הזה - שכל משפחתו "חרדים לייט" וליצנים, ולשלוח אותו הביתה לבלי שוב לפוליטיקה.
                                         טוביאס החולב
    בעיר יאסי ברומניה חיים עשרות סטודנטים ישראלים שחלקם נשואים. יותר משני מניינים מקרב הסטודנטים הללו הם שומרי שבת כהילכתא. כותב שורות אלה נוסע מספר פעמים בשנה לעיר זו ומסייע לקבוצה בהבאת שוחט לשחיטה , בשיעורי תורה ובעיקר בפתירת בעיות הלכתיות ש"רבני" רומניה וחבריהם מישראל אינם נוקפים אצבע בעניין  , כמו למשל בעניין המקווה בעיר המשרת מספר משפחות סטודנטים שם.
   המקווה ביאסי הוא המקווה הישן של האדמו"ר הראשון משטפנשט והוא נפתח מחדש לפני כעשר שנים. הרב יואל טוביאס  משיכון ו' בבני ברק החל את מסע "שיקומו" כבר לפני יותר משמונה עשר'ה שנה (עוד כשלא היה צורך בו) ואסף עליו כספי עתק אך עד 2002 לא סיימו. לרבים הוא בכלל סיפר שהוא בונה "מקווה חדש לחלוטין". לאחרים הבטיח ש"תוך פחות משלושה חודשים הוא יהיה גמור" וכו'. אחד מאלה שהבין כי טוביאס אוסף את הכסף לשכנע את הפדרציה המתבוללת לשימו "רב ראשי" היה הרב יחזקאל שלף מלונדון ש-20 אלף ליש"ט היו "תרומתו" למסע רמייה זה. גם ר' דוד קאהן מסקועלן נתן 5000 דולר לפרויקט ומשנה לשנה נענה כי "בשנה הבאה זה יהיה גמור". בירושלים - בחברה לתמיכה בהקמת מקוואות, חיכו גם הם לישועה מכספם שנתרם לטוביאס בנושא זה, וכך הלאה והלאה. כשפנו אליו לשאול על טבילה במקווה בבוקרשט הבירה (שאז היה בעייתי הלכתית) הוא טען כי "זה בסדר לספרדיות ולחוזרות בתשובה"(יש לי שיחה מוקלטת בנושא). רק לאחר שכותב שורות אלה (משנת 1999) החל לשאול שאלות ולעדכן כי אין בכוונת טוביאס לסיים את המקווה משום היותו "מכרה זהב" להתרמות , או- אז ניפתח המקווה לפעולה ובמקום מקווה יפה וחדש קיבלנו מקווה "חסכוני" עם שיפוץ עלוב על המקווה המקורי. המקווה הוא  מקווה "זריעה" לא מהודר  ולא "השקה" מהודר  , דבר שהביא אח"כ לבעיות הלכתיות  לא מעטות. ואז - בעקבות בואי לרומניה והתחזקות הסטודנטים ביאסי, החל גם נושא טהרת המשפחה לעלות ונשות הסטודנטים דרשו טבילה. אז הסתבר כי טוביאס הותיר את המקווה תחת אחריות ראשי הקהילה המתבוללת שלא היו פותחים אותו בזמן, עשו צחוק ובדיחות בנושא וכל מי שטבלה ידעו הכל על העניין ימים רבים מראש. טוביאס הבטיח למפעיל מהקהילה תשלום על כל פעם שיטבלו שם אך לא שילם (למרות שאסף כספים  רבים לכך). לימים הנהגתי שהסטודנטים ישלמו ישירות  למפעיל וכך נפתח המקווה ששוב ושוב באיחור של ימים אחדים לאח יום הטבילה.לא פעם נתפס האחראי מהקהילה ממלא את המים מתחת לנקודת ההשקה  מ"טעמי חיסכון". מעקה הירידה היה חלוד והיווה ממש סכנה למי שנגע בו. בשנת 2003 ביקר במקום הרה"ג גדעון בן משה מי"ם וציין כי "יש בעיות הלכתיות עם המקווה משום היותו מקווה זריעה". משצלצל לטוביאס נבהל האחרון מהביקור והיה מוטרד מ"מי הביא אותך ליאסי"?
     לאחר שהפסקתי להתגורר קבוע ברומניה (משנת 2005) שוב החלו לעלות בעיות של פתיחת המקווה ורק ע"י טלפונים נזעמים לטוביאס שוב הוא נפתח עד שבשנת 2008 הוא ניסגר רשמית ע"י הקהילה בטענה כי "זה יקר מדי ואנחנו לא מאמינים בשטויות האלה". בשלב זה כבר לא עזרו הפניות גם לטוביאס - עושה דברם של המתבוללים. לאחר שהסטודנטים ובעלי עסקים ישראלים מיאסי הפנו אלי מכתב בנושא הפצתי את העניין והפעלתי גם את הרב  אהרון ישעיהו רוייטר מבני ברק. הרב רוייטר צלצל ודיבר אישית עם אנשי יאסי ואז לחץ על טוביאס בנושא. או - אז נסע טוביאס ליאסי ושכנע את הקהילה לפתוח את המקווה. אח"כ הגיע טוביאס לסטודנטים וטען כי "הוצאתם שם רע על המקווה, המקווה פעל". מששמע זאת הרב רוייטר הוא כינה את טוביאס "יצור שקרן"(יש בידי הקלטת השיחה ביני לרב רוייטר). אפשר גם לפנות ישירות לרב רוייטר.
    מיד לאחר הפתיחה המחודשת קיבל טוביאס תרומה לשפץ את המקום - על שם בת משפחה של אחד הישראלים שאשתו השתמשה במקווה. כמו תמיד הבטיח "לגמור את השיפוצים תוך חודשיים" אך השיפוץ ערך יותר משנה עד שעיתונאים חרדים התקשרו אליו וכמו תמיד רק השיטה הזו עבדה. המקווה החדש נבנה עם שני אוצרות אך רק אחד מולא ולעומת הישן הפעם האוצרות נותרו פתוחים ומי יודע אם מי הגשם לא הוחלפו ע"י הקהילה במי ברז מ"סיבות היגייניות". לאחר גמר העבודה ניסה טוביאס לגנוב גם מהסטודנטים הישראלים כסף אך לאחר שהעניין הגיע לפרסום בעיתונות הרומנית, והורי הסטודנטים דרשו את הכסף הגזול הוא החזירו חושים רבים אח"כ. הסיפור אירע לאחר שהסטודנטים הפקידו בידו סכום של 400 יורו להבאת מרצה מישראל(עבור הטיסה). לאחר זמן מה השיב להם טוביאס כי המרצה אינו יכול להגיע וכי הוא גובה 400 יורו לשעת הרצאה! הסטודנטים דרשו כספם בחזרה אך הוא טען כי הכסף דרוש לו ל"חובות על המקווה" (השיפוץ הרי נתרם מראש...). הסטודנטים טענו כי לא לשם כך נתנו את הכסף וכי לא נשאלו קודם לכן  על כך. טוביאס סירב להחזיר את הכסף אך ,כאמור, לאחר פרסום העניין וחילול השם שנגרם מכך החזירו. לאחרונה פועל הסטודנט ישי יוספי - עם זוגות נוספים לתיקון המצב ולמילוי האוצר השני מפחד התייבשות המים באוצר הראשון, או היותם מי ברז. טוביאס לא רק שלא רצה להגיב אלא לא רצה ללמד את ישי (בוגר ישיבה תיכונית ושומר תורה ומצוות) מה לעשות כדי שרק הוא - טוביאס, יהיה השליט הכל יכול.
     לפני תשרי תשע"ב הגיע ליאסי אחיו של טוביאס - משה שלמה טוביאס מבני ברק (בכל פעם הוא מציג עצמו בשם פרטי אחר), והבטיח גדולות ונצורות ב"חיזוק המקום". הכל החל להתגבש שנתיים קודם. לאדמו"ר מסקולען היה רעיון להקים הכנסת אורחים ביאסי ולממן אותה. טוביאס - מחותנו לשעבר של האדמו"ר , קפץ על הרעיון כמוצא שלל כספי רב. שנה אחר שנה הגיע האדמו"ר לרומניה ובשנה הראשונה  אף היתה  סכנה לחייו (רק ערכת הנשמה מפר' לרפואה רומני - ששלחתי אליו, הצילה את חייו). בשנה שעברה הבטיח טוביאס לסקולענר כי יבנה "מטבח כשר חדש בקהילה , ויהיה שם משגיח". טוביאס טען באוזניו כי צריך כסף לעניין אך לא סיפר לו כי המימון כבר קיים וכי הגו'ינט מימן אותו. והנה , בחודש אלול תשע"א הביא טוביאס את אחיו ויחד עם הפדרציה הסכימו שזה יהיה ה"רב של יאסי". העניין פורסם בעיתונות החרדית וכולם ציפו לישועות גדולת. לחצר סקועלן דווח כי המשגיח הוא האח וכי "הכל מהודר". אך האמת היא שונה. המטבח ניבנה בחילול שבת ומשנפתח שוב הוטרף ע"י הקהילה. טוביאס האח הוא עלה נידף הפוחד מכל ציפור קטנת כנף והוא יושב בבית הכנסת בשבתות וצופה בחילולי שבת כמו פתיחת טלפונים , הדלקת מחשבים והדלקת וכיבוי אורות ע"י יהודים ושותק, גם כשהסטודנטים מוחים על כך. טוביאס האח נימצא ביאסי רק כדי לספק תירוץ להזרמת כסף יהודי לכיסו של אחיו יואל ועוד כמה מכרים ו"דילרים" מראשי הקהילה (שאינם מדווחים לגו'ינט על בקשתם מהסקולנער). הגוי'נט גם התחייב למממן את שיפוץ קברו של השטפנשטר הראשון וגם על שיפוץ זה ביקש טוביאס כסף מהסקולנער ומעוד גורמים יהודיים. טוביאס הוא האיש שהגר"מ הלברשטם זצ"ל אמר עליו ש"הרב טוביאס לא זז מטר בלי נטילת ידיים".
     והנה לאחרונה החל הסטודנט ישי יוספי ללחוץ על יואל טוביאס לסיים את עניין הידור המקווה ומילוי האוצר השני. הלה פנה בעניין לרב ליכטנשטיין מ"מרכז רבני אירופה"(אחראי על המקוואות באירופה) וכן לרב רפאל שפר -  "הרב של הפדרציה היהודית ברומניה". רק לאחר שטוביאס קיבל טלפון משפר (ערב שבת "מקץ" האחרונה) הוא צלצל מבוהל לישי יוספי והסביר לו מה לעשות , כדי ששפר או אחרים לא יכנסו למקווה ויראו את הפגמים ההלכתיים בו. בנתיים הסתבר כי מרזב המקווה ניגנב ואת החדש קנו הסטודנטים מכיסם. בכל אותה עת סירב טוביאס האח לסייע לסטודנטים (כנראה מ"עמארצות" ו/או בהוראת אחיו יואל) והיה מנתק לישי את הטלפון. כל זאת לא הפריע לטוביאסים  לשקר לעיתונים החרדים ולספר על "פעילותו" של האח, שגם בפדרציה ובקהילה היהודית צוחקים ממנו.
    ולאחר שהכרתם את האיש הזה (עדיין על "קצה המזלג") מסתבר שהלה הוזמן בבני ברק לשאת דברים אצל הפלג המכנה עצמו "סאטמר" בכ"א כסלו- נס ההצלה של הרה"צ יואל טיטלבאום, מן השואה המרה. כאן כדאי לציין שלא רק שטוביאס יואל הוא איש אגו"י אלא שונא  ומתנגד להשקפתו של הרבי באופן מוצהר. קשריו והתחנפויותיו של טוביאס לציונים - ובמיוחד לשגרירם ברומניה , ידועות. האיש אוחז בעמדות לאומניות וכהניסטיות ובשעתו חיזק את ידיו של הלאומן כהנא לקבוע מזוזות בשערי העיר העתיקה בי"ם ללא התחשבות השפך הדם -  חס ושלום, שיגרם בעימות עם הערבים. בכל הזדמנות הוא מכנה את השקפת האדמו"ר מסאטמר "קיצונית" ו"בלתי רצויה" (גם חתנו - מסאטמר, יעיד על כך). כמו כן הוא לא פעם טען כי "דבריו של הרבי מסאטמר על השואה אינם מיצגים את רוב היהדות החרדית". ברומניה הוא אינו פועל דבר וחצי דבר ללא קבלת רשות מהשגריר הציוני. והנה ב"סאטמר" בני ברק - פלג מונרו, לא מצאו את מי להביא ולשאת  דברים אלא את תואמו של שמלק'ה הלפרט הציוני ומי שמסית נגד הרבי מסאטמר!
   אין האשמה נופלת- חס ושלום, על הרב אליהו כץ , רבם של חסידי סאטמר בבני ברק, אלא על "האיש החזק" אצל קבוצת מונרו בעיר -  אדם בשם מייזליש. האיש נכנס באחרונה לרומניה דרך טוביאס והאחרון סידר לו ולמשפחתו עבודות שיפוץ מטעם הפדרציה המתבוללת וכהכרת הטוב לכך הוזמן שונא הרבי מסאטמר לשאת דברים בבני ברק , בבית הכנסת של קבוצת מונרו. לאיש כמו מייזליש יש רק שם אחד : מושחת!
   אין פלא כל כך גדול שהרי שרץ גדול יותר מטוביאס - ה"שייגץ" שודריך, כבר זכה ל"קבלת פנים" גדולה  ולכינוי "גאון" (מדובר בקונסרבטיבי שרואה באפיפיור ימ"ש מורו ובו!) אצל אנשי מונרו המתעתעים באדמו"רם ומציגים לפניו כופרים ומושחתים כ"צדיקי עליון".  רוב רובם של אנשי הפלג הם יהודים קדושים וטהורים אך מספר עסקנים ואינטרסנטים השתלטו על הציבור והם מהתלים בהם סחור , סחור תוך קשרים עם אתרי אינטרנט פוקרים ומלוכלכים ועם עיתונים "חרדים-לייט". טוביאס -  לעומת מנחם הכהן ושודריך , הוא עדיין "מתון" בשייגיציותו". לא מכבר ניסו המייזלישים , השלזינגרים וטוביאס להפוך גם למשפצי הקברים הבלעדיים ברומניה - במקום ארגון "אבותינו", אך הפרסום לכך  במדור זה , ואח"כ בתקשורת , עצר את התהליך.
                                  פרשת המרגלים ("ספאיין")
    השבוע התבשרנו ע"י המשפחה ה"מהוללה" מלונדון - משפחת שלזינגר, על נס ספרד. ה"מומחים" לקבורת עצמות - לאחר שאשרו חיטוטי שכבאי, ידעו לבשר כי ב"רוב הדרת עם ומלך"  הובאו בספרד למנוחה עצמות קדושי טולדו. עוד "הצלה" כזו ואבדנו. סיפור ספרד דומה לסיפור רומניה (ניסן תשע"א), לסיפור וילנא (לפני מספר שנים ולפני מספר שבועות), לסיפור פולין (לפני מספר שנים ולפני כשבועיים), לסיפור גרמניה (לפני מספר חודשים בלבד) ולעוד סיפורי אלף לילה ולילה של חברת בניה קבלנית זו , המסתתרת מאחורי "הוועד להצלת קברי הקדמונים באירופה".
    להודעה ה"משמחת" - שמטרתה כמובן גיוס כספים על לא דבר, נוספה תודה ל"קהילה היהודית" במדריד (בירת ספרד) שאינה אלא קהילת מתבוללים רפורמית. קהילה זו חתמה על הסכם עם השלטונות לפנות כל קבר יהודי אם תידרש לכך מהממשלה .  בטולדו החליטה הממשלה הספרדית לבנות בית ספר על קברי קדמונינו והקהילה כמובן הסכימה. למרות שארגוני קברים לחמו כנגד והפגינו נגד ספרד, הרי שמשפחת שלזינגר וגרורייה באו לעזרת הגויים והמתבוללים ואישרו זאת , ולאחר שהעצמות הוצאו (לפני מספר שנים) רק כיום הובא מיעוטם לקבורה ועל כך צוהלים השלזינגרים וגם דורשים מימון להמשך תעלוליהם. כך הם עשו ביאסי ברומניה אשתקד, כך עשו בוילנא, כך הם ממשיכים לעשות בפולין ובגרמניה , ומעניקים את עזרתם לנאלחים שבין המתבוללים. בקרוב הם יקיימו מסיבת כספים בלונדון ואתם תקבלו את רשימת הארצות שבהן הזיקו ואישרו חיטוטי שכבאי אך מוצגים כ"מקומות הצלה".
    בקום המדינה הציונית נגנבו אלפי ילדים מעדת תימן בעיקר (אך גם מאחרות) אך הממסד טען כי "נפטרו". אח"כ נדרשו משפחות החטופים גם לשלם לאותו ממסד נאלח על "קבורה" שלא היתה. הרב אליקים שלזינגר ובני ביתו וחסותו למדו את השיטה הזו , פועלים כמוה ואף עלו התלמידים על "רבותיהם".
                                   יונה לא מוצא מנוח
   לאחרונה נפוצה ידיעה - שמועה כי ה"רב הראשי" האשכנזי של הציונים - יונה מצגר , "שייגץ" ועם הארץ מדאורייתא ודרבנן, עומד לרשת את הרב הראשי של בריטניה , יונתן סאקס. לא זה המקום - הן מבחינת הרחבת היריעה והן משום התוכן המלוכלך, להרחיב ולציין את "מעלותיו" ומעלליו של האיש. רק לאחרונה הוציא המלצה לאדם שבית המשפט בישראל מצא אותו אשם בגניבת טופסי יבוא בשר כשר , זיופם ומכירתם ליבואני בשר טרף. האיש שימש ראש מחלקת יבוא בשר החוץ ב"רבנות הראשית" ושמו אהרון מרדכי רבינוביץ' מרחוב אגסי 60 בשכונת הר נוף בי"ם. את התלונה נגדו הגישה ה"רבנות הראשית" בעצמה אך ה"רב הראשי" שלה לא ראה פסול לתת לו המלצה חמה למען שיבחר כ"רב ראשי" ברומניה (דבר שברוך ה' לא יצא לפועל). בין השאר  מצגר  התפרסם כאיש תועבה (מעולם לא תבע את המפרסמים לדיבה...), הוא ידוע כ"עמארץ" גמור שגם "תעודת הכושר" שלו ל"רב" מוטלת בספק, הוא סידר "אישור יהדות" לנוכריה,  אכל אצל כאלה שאינם מוחזקים בכשרות והם מחללי שבת,  ויש שטענו כי נצפה בבית הימורים בחו"ל.
     אז מה קרה שפתאום בריטניה השקטה , הקטנה והנינוחה היא משאת נפשו של איש סקנדלים זה? ובכן, בע"ה, בעוד קצת יותר משנה הוא ושותפו - הרב שלמה עמר, יפנו כיסאותיהם כ"רבנים ראשיים" לאחר שלא הצליחו פוליטית להאריך את כהונתם. בבריטניה עומד לסיים את כהונתו הר יונתון סאקס ומחפשים לו מחליף. להבדיל מארה"ב או אירופה כולה הרי שהרבנים הראשיים בבריטניה ( הרב ברודי ז"ל,  הלורד יעקובוביץ' ז"ל ויבדל"א הרב סאקס) מעולם לא הסכימו להתנגש בבריטניה כאשר שוב ושוב התגלעו מחלוקות בין הבריטים לציונים. לאחרונה גם הרבנים החרדים חתמו נגד הצטרפות ל"לובי" הציוני והציונים מחפשים משת"ף לבריטניה. מצגר - אבי קופות השרצים, הוא האיש הנכון במקום הנכון. הוא כבר ידע  ליצר שערוריות ציוניות, יחוש כציוני ולא יבין מהו "עול גויים" ואותו אפשר לתמרן לכל מצב כי אבוי לו אם לא יסכים.
    אך מה שהפתיע אותי היתה "דרשה" של אברך מזדקן בשם שטרנגולד (שבעבר פגע בכבודו של ה"ברך משה" מסאטמר והיה פעיל בהפגנות האנטי- ציוניות בבריטניה עם הערבים) ב"סעודה השלישית" בבית הכנסת של "נטורי קרצא" בבריטניה (פרשת "וישב") שבה "דרש" הלה לטובת מצגר הציוני (שהפרובוקציות שלו עלולות להביא לשפיכות דמים). ברור קטן העלה כי בעצם שטרנגולד איננו באמת "נטורי קרתא" או  חסיד סאטמר אלא סוכן של קבוצה לונדונית -"חרדית" שלה סוכנים בכל החוגים , עד לרפורמים כולל. באחרונה איבדה הקבוצה אדם שהיה סוכנה ב"ועידת רבני אירופה" וב"יונייטד סינאגוג" של לונדון ואיבדה ע"י כך מכוחה הציבורי, אך בעיקר הכספי. מצגר הוא הצלה לקבוצה זו משום שכ"רב ראשי" בבריטניה הוא יו"ר "ועידת רבני אירופה" ולו (למצגר) ולקבוצה אינטרסנטית זו (הם מתחפשים לבריסקאים") "ידידים" משותפים כמנחם הכהן השמאלני, מייקל שודריך הקונסרבטיבי ועוד מיני "כוכבים" מאירופה. דרך אגב, מצגר פנה גם לחב"ד לעזור לו ברוח של ישום הלאומנות הציונית בבריטניה. וכמובן למצגר יש הרבה שונאים בישראל שיציאתו לבריטניה תביא להם "נשימה ארוכה" בעתיד.
  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה