יום ראשון, 4 בדצמבר 2011

סמרטוט ריצפה


בס"ד
                  סמרטוט ריצפה / הרב אליהו קאופמן
     לומר את האמת, עד כתיבת מאמר זה השתדלתי לא לפגוע אישית במר אלי ישי –  יו"ר ש"ס, גם כשכתבתי נגדו. מהכרותי את האיש אני חייב לציין כי באמת מדובר באדם טוב וחיובי אישית ובאיש עניו, שמרום תפקידו, לא העבירו על דעתו בגאווה פסולה , אך כשמגיעים להלכות פיקוח נפש יש להסיר גם את המחיצות האישיות והרגשיות.
     ביקורו האחרון של ישי בקבר יוסף הצדיק -  בחברת עשרות פרובוקטורים , והשמעת דבריו המתהלמים נגד השלום ובמיוחד נגד הערבים חייבת תגובה קשה ואמיתית ולהציג  מיהו האיש הזה , אשר אין בו קורטוב דעת והשכלה תורתית. למרות ביקורתי האישית על אריה דרעי למשל (הפוך מדעתי הפרטית על ישי) הרי שמכיוון הדעת הצלולה ובמיוחד התורה הקדושה דרעי מעולם לא היה עושה מעשה פרובוקטיבי כזה. להיפך, ממרום תפקידו הוא הביא לא פעם ולא פעמיים להרגעת הלאומנית במחנה החרדי ולהידברות עם הערבים. את זה בדיוק היה צריך לעשות הפרחח ישי. כסגן רוה"מ ושר פנים וכיהודי שומר מצוות הוא היה צריך- בביקורו בקבר הקדוש, לפתוח "דף חדש" עם הרשות הפלשתינאית ולהביא לביקורים בתיאום איתה. אך ישי הפך בביקור הזה ל"גנב בלילה" שבא להצהיר ולגבות את הכיבוש בקבר ולא את התפילה הקדושה בו. כפי שחסידי ברסלב נוסעים לקבר רבם באומן שבאוקראינה או כפי שיהודים נוסעים לקבר אהרון הכהן בירדן ומכבדים את המדינות הריבוניות שם , כך צריך להיות המנהג בקבר יוסף - שהרשות הפלשתינאית שולטת עליו. אבל ישי לא ייצג שם את היהדות אלא ייצג שם את הכובשים נתניהו, ליברמן וברק , שבינם לבין יהדות אין ולא דבר.
   לא לחינם הזכרתי את דרעי (אותו אני מאשים שהביא וגידל את ישי) , משום שמאז שהודח (וכך היה ולא אחרת!) מי"ור ש"ס רוח אחרת נושבת במפלגה זו ומתחרה בכהניזם . אלי ישי איננו היוזם אלא המבצע של הימין הציוני -  בעזרת כוחות אופל, שהחלו (מסוף שנות ה-90) ל"החזיר את ש"ס למקומה הטבעי". ו"מקומה הטבעי" של ש"ס הוא להיות לווין "מסורתי" (ולא חרדי מדי...) עבור הליכוד עם חכי"ם בינוניים שיתאימו לסטריאוטיפים נגד עדות המזרח . עצמאותה של ש"ס בשנת 1990 , הדליקה "אור אדום" לליכוד ולא במקרה ניפתח התיק הפלילי לדרעי בימי הימין. לימים סולק דרעי מש"ס, הפנייה היתה לימין (גם כדי שהחרדים ייצגו "קיצוניות דתית"), חוק בחירת רוה"מ ישירות בוטל, ש"ס הצטרפה ל"מחנה הרויזיניסטי" בסוכנות הציונית והחלה גם "פזילה אלקטורלית" לכיוון הכיפות הסרוגות.
   אלי ישי איננו המנהיג אלא המבצע. מדובר בסמרטוט ריצפה ימני שתפקידו לנקות את ש"ס מהחרדיות, מדרך תורתית מתונה ומקשריה העצמאיים עם גורמים פוליטיים אחרים ובראשם הערבים. אלי ישי היה "מרים טלפונים" פשוט (תישאלו את הרב ח"כ ניסים זאב ...) עילג שכל השכלתו היא ברמת תלמוד תורה לילדים מקדמים. אבל לא במקרה מפארים את "כישרונותיו" , וזאת כדי שימשיך לשרת אדונים לאומניים.
   לא הייתי ניזקק לכל החשיפה הזו אלמלא הסכנה הגשמית שהפרובוקטור הטיפש והעילג הזה ממיט על היהדות החרדית , ובמיוחד על  זו החיה בחו"ל (גם שם הוא מנסה להשפיע בעזרת "אנשי קש") ונמצאת  בשכנות  טובה עם העולם הערבי והמוסלמי. אלמלא חסידות סאטמר -  ובמיוחד פעילות  "נטורי קרתא", רק ה' הטוב יודע כמה דם של יהודים חרדים היה נישפך בגלל פרובוקטורים טיפשים ועילגים כדוגמת אלי ישי - שבינם לבין היהדות אין ולא דבר, והמתגרים בערבים בהשראת ההסתות של הימין הציוני והחילוני.
   
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה