יום שבת, 10 בדצמבר 2011

לב סקנדינבי קפוא


בס"ד
                   לב סקנדינבי קפוא / הרב אליהו קאופמן
          ממש בהיסח הדעת נפל מבטי על מאמר של השר והח"כ לשעבר- מיכאל מלכיור , עוד אחד מה"שלעברים" של מפלגת העבודה המרוסקת.והנה , אדם הקורא לעמו "רב"  ומתיימר להיות "דתי" ו"אנושי" קופץ אף הוא לשלולית הדם שלאחר כליאת משה קצב ורוקד שם במלוא צביעותו תוך יציאה פרועה נגד כליאתו של קצב ב"אגף התורתי",  ואח"כ השמצת אותו אגף ותביעה לפרוקו . ראשית, הופתעתי כיצד אתר כה "מרכזי" מפרסם דמוי מאמר  הנע  בין דיבור עילג למשפטים לא מחוברים. גם אם באתר הזה  לא נוהגים לערוך הגהה הפעם היה כדאי לעשות זאת. אינני מדבר כבר  על הבושה הלשונית של אחד המתיימר להיקרא "רב" ושהיה שר, ח"כ ויו"ר ועדות בפרלמנט הקשורות בחינוך.
         גם אם נקבל כי אמנם משה קצב אשם בכל מכל הרי שמעט רחמים על האיש לא יזיקו. מדובר באדם  בגיל של למעלה מ- 66 שנה , ובגיל כזה גם הבריאות איננה עוד כשהיתה. אם מיקי מלכיור מתיימר להכיר את התורה הקדושה אזכיר לו שישנה הלכה הפוסקת כי אדם שנפל מנכסיו יש לפרנסו כבימיו טובים ואם נאסר יש להחזיק את משפחתו כבימי פרנסתו. ומדוע  נפסקה  הלכה זו ? משום שאדם שנפל מאיגרא רמה לבירא עמיקא עובר משבר (יחד עם משפחתו הקרובה) נפשי העלול לגרום לו לשים קץ, חס ושלום, לחייו וכך גם לגבי משפחתו הקרובה. ומה עניין הלכה זו למשה קצב -  שלא נפל מנכסיו ? התשובה כאן היא עפ"י הדרש. קצב נפל אומנם ממרומי גובה מישרתו אל עברי פי פחת ומי יודע איזה משבר עובר אדם כזה ובגיל כה מבוגר. "האגף התורתי" הוא איזושהי נחמה פורתא . הפיורד הסקנדיבי- מלכיור שמו, קובל כי ב"אגף התורתי" יפגוש קצב עוד עברייני "צווארון לבן" כמותו וכולם יצחקו על החוק . אבל מר מלכיור דין קצב כדינם של הללו , ובראשם אברהם הירשנזון ושלמה בניזרי. לעולם לא הגנתי עליהם ואני היחיד מבין הכותבים החרדים שטענתי כי בניזרי ודרעי ישבו (ו"יושב"...) על תקן "פפוס" ולא על תקן רבי עקיבא אבל לאחר שהגזר דין חתום אפשר לבקש קצת רחמים -  עפ"י אותה ההלכה, כדי שהללו , חס ושלום, לא יתאבדו או ישתגעו. האמן לי מר מלכיור כי גם   ב"אגף התורתי" זה לא נעים לשבת. אז מה נורא כל כך אם ימתיקו לקצב את הגלולה והוא ילמד תורה ויעשה תשובה על מעשיו עם בניזרי והירשנזון ? אתה "מת" לראות את קצב ניכנס לדיכאון, מושפל ומוכה ע"י אסירים מסוכנים או , חס ושלום, מתאבד ? עד כדי כך אתה קר בליבך הסקנדינבי הקפוא ?
        מר מלכיור, אפילו אנטי דתיים ממש לא צרה עינם בהקמתו של ה"אגף התורתי". האגף הזה החל בימיו של מר רפי סוויסה , כשהיה ראש שרות בתי הסוהר , במטרה לשקם אסירים ואומנם התוצאות לא איחרו לבוא וכותב שורות אלה שמח גם על חלקו בעבר בעבודה עם אגף זה –  הן בימים ששרתתי ביחידות לגישור הפערים ולפעילי ציבור באוניברסיטאות חיפה ות"א ושלחתי לשם סטודנטים וסטודנטיות לסייע בדבר והן בימים שאח"כ, כיהודי דתי, עבדתי עם ארגוני תשובה בבתי הכלא.  לא פעם אני זוכר כיצד קציני חינוך ומנהלי בתי כלא עודדו אותנו לחזור שוב ושוב לפעילות מתמשכת בכלא בטוענם כי "רק דרככם הם לא יחזרו לכאן". לא חסרות לי מאות דוגמאות להצלחת האגף. ישנם אומנם הזויים ושונאי דת ישראל שהיו מעדיפים שהאסיר ימשיך לרצוח אך לא יחזור בתשובה אבל גם בחלומותי השחורים ביותר לא האמנתי שאדם הקורא לעמו "רב" שייך ליצורים המחליאים הללו ! או שאולי קפצת כמו חמור בראש כדי לרצות "יפי נפש" מאותו סוג רשע שהזכרתי מקודם...
      בכל אופן כבודו לא נימנה בעבר על מפלגת צדיקי הדור אלא על אותה מפלגה רשעי הדורות הקודמים  שהשחיתות יושבת לה כשיניים בפה מאז ומעולם, ואשר האחרים למדו אצלה קורסים בשחיתות שלטונית. אתה וצבועים שכמותך מנסים להשכיח שלפני שקצב  נבחר לנשיא היה עוד  נשיא אחד שקיצרו לו את הקדנציה אבל הוא לא ישב בכלא כי החברים שלך סוככו עליו. הוא היה  גנגסטר ופרחח  גדול ,  הוא נודע כשיכור ידוע וגם בעבירות שהורשע בהן קצב הוא שלח ידו פי אלף יותר. קראו לו עזר ויצמן והוא היה חבר מפלגת העבודה שלך, לכן הוא חזר לקיסריה בדיוק בזמן שאריה דרעי הובל למעשיהו. וכמובן שאין זה המקום לפרט את מעלליו של גנגסטר אחר שבין השאר התעמר בנשים חסרות ישע בצבא הרודני , הרבה יותר מקצב, הוא היה גיסו של ויצמן ואף הוא נימנה על אנשי מפלגת העבודה ושמו משה דיין. הרשימה ארוכה חבר יקר מסקנדינביה אבל חשוב שוב –  והפעם כיהודי דתי שתפילין  של יד מכוונים  כל בוקר לליבו, האם יש מצווה מהודרת לשפוך את דמו של מי שכבר הורשע ומרצה את גזר דינו ושיער לבן לראשו ? אל תישכח שלאיש הזה -  קצב  שמו,יש גם "קצת" זכויות וכ"רב" אתה אמור לדעת שהקב"ה לא מקפח אף בריאה ועל כל מצווה משלמים משמים גם אם עברו  במקביל עבירה שאת עונשה ירצו. להזכירך, קצב היה השר הראשון שהופיע בכפר קאסם בטקס הזיכרון השנתי לטבח של 1956  והודה –  כאישיות ממלכתית, בטבח הנורא שהתרחש תחת ממשלת מפא"י שלך ושבן גוריון, רה"מ דאז (1956) ניסה להשתיק ולצנזר.
      כמדומני , שכבודו ניהל את משרדו של אלי ויזל. עכשיו תביט לי בעיניים ותענה לי באמת ובתמים על השאלה הבאה : האם ידוע לך שאלי ויזל שלך עומד בימים אלה  למשפט שהגיש נגדו  יהודי הונגרי שהיה במחנה אושוויץ' ושטוען כי אלי ויזל הנוכחי מתחזה לאותו יהודי שבשמו הוא מדבר ובשמו החל את פעילותו התועמלנית והכספית ? אם  יסתבר שלאחר כל השנים הללו, אלי ויזל שלך  היה מתחזה שעשה הון , פרסום וכבוד על חשבון שקרים והתחזות האם תישלח גם אותו לכלא, בגיל כה מבוגר?...
            

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה