יום שלישי, 6 בדצמבר 2011

צבא ההשפלה לישראל


בס"ד
                            צבא ההשפלה לישראל / הרב אליהו קאופמן
       הייתי מבקש מכל אותן נשים (וגם גברים ...) החרדות באמת לזכויות הנשים- ואף אם הן ציוניות שמאליות, לקרא היטב ומספר פעמים את השורות מטה ורק אח"כ לחרוץ דין ועמדה בנושא דעיל.
        גם כותב שורות אלה שירת בצבא הציוני (ולא כתבתי זאת מלשון התפארות או קבלת לגיטימצייה לביקורת...) ויש לו "מעט" מושג מה נעשה שם ל"צרכים ביטחוניים" ומה נעשה שם יותר ל"צרכים חברתיים". הסחרור הנוכחי -  בעניין "שילוב הנשים" בצבא הציוני , לא ניראה לי שמקורו ב"צרכים ביטחוניים". בצבא יש עודף של חיילים, וצעירים רבים  משוחררים ממנו (ולא רק חרדים...) משום עודף זה . הנשים המגויסות לצבא אינן מגויסות לשם משום היותן "תוספת מקצועית חשובה". להיפך, הללו הן רק נטל ותו' לא. בכלל, גיוס הנשים לצבא בישראל החל מסיבה שוביניסטית דווקא  - "להעלות את המורל", ודי לחכימא ברמיזא, אלו משימות מביישות טמן המשפט הזה בחובו. זו לא היה בדיוק למטרת "שיויון האישה" ...
       אז מה קרה שלמעלה מעשור דוחפים בצבא הישראלי יותר ויותר נשים לאחוז בנשק, לשרת ב"תנאים קרביים" ולאחרונה גם הועלה הרעיון (בנתיים הרמטכ"ל גנץ דחה אותו) להפוך את הנשים ל"קרביות" ממש כמו למשל "מסתערות בקו הראשון"? אף "מומחה צבאי" לא ישכנע אותי שמדובר ב"סיבות מקצועיות" ו/או ב"העלאת רמת הלחימה". הדברים הפוכים לגמרי, צבאית. התשובה נמצאת במישור החברתי – חינוכי אך לאוו דווקא בהיבט שחרדים ודתיים תוקפים אותו – הרצון, כביכול, למזג את הנשים והגברים גם יחד (עפ"י ההשקפה חילונית). הכיוון, לדעתי, שונה לגמרי.
      זוכרים את השם עדן אברגי'ל מאשדוד ? בטח, מי יכול לשכוח?! זוהי החיילת שהתעללה באסירים הפלשתינאים צילמה את מעלליה ופירסמה אותם בסדיסטיות.  אך לגב' אבקגי'ל היה פ'נצר, התמונות דלפו וקיבלו פרסום רחב מדי והיה צריך להשתיק את העניין. אבל כמו עדן אברגי'ל  לא חסרות ב"צבא העם".  לפי ראות עיני מישהו  מבכירי הצבא -  ואולי מעליו, כנראה  החליט על לוחמה פסיכולוגית וחברתית חדשה לאור עליית האסלאם באזורינו בכלל וישראל ולבנון בפרט. האסטרטגיה החדשה באה להשפיל את הערבים עד כדי עפר - "תיראו מי מנצח אתכם – נשים ולא רק גברים"! כנגד האסלאם זוהי לוחמה בפני עצמה. ההשפלה הזו מתחילה ממתקני כליאה – שם האסיר המוסלמי חסר אונים, ומעליו ניצבת ילדת טיפש - עשר'ה עם נשק , מחד גיסא ועם חיוך של התעללות , מאידך גיסא. במצב הזה כבר לא צריך יותר  להתעלל  ממש - זוהי ההתעללות עצמה!
        ככל שהצבא יהיה "נשי" יותר כך ההשפלה הערבית - מוסלמית תהיה גדולה יותר ותשיג את מטרתה העלומה:  ירידת מוטיבציית הלחימה של הערבים – תוך הסיכון כי ינוצחו ע"י נשים והאחרונות אף תתעללנה בהם. לדעת אותה השקפה ( של ה"מומחים הצבאיים") הרי שהמוטיבציה הערבית  תרד פלאים. אי לכך ,  מסץמא שבצבא הישראלי עושים את כל המאמצים לקדם תוכניות חדשות ביחס ל"לוחמה נשית".
        הרעיון עצמו, להשתמש באישה כאמצעי בשרות הכיבוש ובהשפלת האחר , הוא מבחיל כשלעצמו ובטח אינו מוסיף ל"כבוד האישה" כמו שבעבר גם לא הוסיף לכבודה עצם  היותה אמצעי ל"העלאת המורל הצבאי".
אם מישהו עדיין חושב שהדברים הכתובים הזויים שיעיין בתיקי התלונות של האסירים הפלשתינאים,  יציץ  בתלונות של  תושבי השטחים הכבושים נגד הצבא ויעיין בדו"חות על מצב הכיבוש הישראלי, של ארגוני זכויות האדם.
      

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה