יום שלישי, 20 בדצמבר 2011

!מוזס תתפטר


בס"ד
        מוזס תתפטר! / הרב אליהו קאופמן
       עלייתה של גב' הינדי מוזס על מסלול "כל המצר לישראל נעשה לראש", מחייבת את אביה להרהר בפסוק "בת כהן כי תחל לזנות את אביה היא מחללת". דרש חסידי מסביר את הפסוק האחרון בכך שאם יהודי חשוב עסוק בזיכוי הרבים ובלימוד התורה הקדושה ויוצא חלציו הדרדר רוחנית, אזי, יסגור היהודי את הגמרא ויפסיק את פועלו ובמקום זאת יחנך את צאצאיו כראוי. ואם לח"כ מנחם מוזס קמה מתנגדת בפרהסיה כביתו הינדי מוזס, שיקום ויתפטר מחברותו בפרלמנט!
     אך לא במקרה הגיע המצב לכך שהינדי מוזס בעטה ביהדות ויצאת בריש גלי נגד אביה. הינדי מוזס - כמו שאר ילדיו של הח"כ המתלהם היחיד מ"יהדות התורה" , לא קיבלה  חינוך תורתי באמת אלא לאומני. כבר מימי היותו שתדלן של חסידות בלזא במשרד החינוך והתרבות (לפני ששינה עורו וחברבורותיו ועבר לחסידות ויזני'ץ) היתה השנאה לערבים מתורגמת לקללות באידיש שישבו בפיו כמו שיניים ובין קללה לאומנית לרעותה שמעה הילדה גם את הכינוי  "פרענק" , נגד הספרדים,  כ"קינוח" ). לחסידות בלזא סיפר הלה (בראשית שנות ה-90) כי גב' אלוני (אז שרת החינוך) חפצה להעיפו משום היותו חרדי אך בירור קצר העלה כי הסיבה לא היתה דתית אלא לאומנית , בשל  אמרות כנף לאומניות שהשמיע נגד העברת תקציבים לסקטור הערבי , אך לאחר שבבלא התחייבו לסתום את פיו הלאומני הוא נותר שם. ציווי התורה , דרכי שלום עם הנוכרים ויהדות ברוח חרדית של דורות עברו לא היו הצד החזק שלו אלא הצטרפותו להסתה לאומנית נגד הערבים, להעלאת רעיונות סיפוח יו"ש לישראל אך מנגד ילדיו לא יצאו לשרת את הלאומנות של אביו- קרי, בצבא הציוני. כאשר - לפני כשנה וחצי, נערך ה"פוגרום הפרלמנטרי" בח"כ זועבי (פרשת ה"משט הטורקי") כל החכי"ם של "יהדות התורה" , חוץ ממוזס כמובן, הדירו רגליהם ופיותיהם מ"פוגרום" מילולי זה. הם הבינו שאין ב"פוגרום" הזה יהדות אלא לאומנות בלבד. הדיון בפרלמנט היה אישי ומוזס (שלא ייצג בו את סיעתו) השתלח אמוציונאלית  בח"כ זועבי ותבע את ישיבתה בכלא או לסירוגין גירושה ושלילת אזרחותה.
    גם שאר ילדיו ונכדיו  של הלה אינם טומנים ידם בצלחת הלאומנית . אחד מהם למשל שימש - עד לא מכבר, גבאי של בית כנסת בבית שמש שבו המתפללים שייכים לחוג שבבינקי אנטי חרדי אך מנגד הם אמונים על תמיכתם ב"נוער הגבעות" , ולכמה מהם עבר לא מחמיא בקבוצתו של יגאל עמיר. עצוב להיווכח שעסקן לאומני חסר דעת תורה מייצג חסידות מעטירה כויזני'ץ - שלפני השואה המרה הוביל אדמו"רה (ה"אהבת ישראל") בחינוך ההשקפה  הטהורה , והורה שלא  להיסחף ללאומנות הציונית של התגרות באומות העולם.
      ולכן , מר מוזס היקר, כשמחנכים לשנאת הזר וללאומנות נוכרית - בצד גזענות עדתית הרי  שהחינוך הקלוקל הזה בא על חשבון היהדות הטהורה ואח"כ יוצאים הילדים כאלה שמתחברים טבעית יותר  למנהיגים לאומנים ואנטי דתיים  ב"קדימה" ("ליכוד ב') כמו יואל חסון , ישראל חסון וצחי הנגבי. זה היה מהלך טבעי של ילדה שחונכה על לאומנות וגזענות - עם קצת "מסורת" של אכילת קוגל ו"גפילטע פיש", ואשר משחר ילדותה היתה  ציונית לאומנית. דהיינו, הלאומנות באה על חשבון היהדות. אז בוא ותימנע בבקשה את המשך חילול השם שנוצר  ותתפטר מהפרלמנט , ובודאי שעלייך להתפטר ממשרד החינוך והתרבות כי כישלון לאומני כמוך לא יכול יותר להשתדל עבור החינוך החרדי הטהור והתורתי, ויפה שעה אחת קודם לכן.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה