יום שישי, 28 בפברואר 2020

טוביאס הציוני והפרו מתבולל


בס"ד
       טוביאס הציוני והפרו מתבולל / הרב אליהו קאופמן
         ה"רב" יואל טוביאס משכון ו' בבני ברק נחשף שוב במערומיו הרפורמיים והציונים. לפני כחודש ארגן הלה יחד עם אחיינו האלים, יענקי סולומון, ערב לזכרו של המהרי"ם מלובלין, בעיר הרומנית סוצ'בה ("שאץ" באידיש) בה נולד הרב שפירא. כאורח מרכזי הוזמן לערב הזה ראש קהילת בוטושני של הפדרציה היהודית המתבוללת. האיש הלזה הלה היה נשוי עד לאחרונה לגויה משוקצת וכשזו התפגרה ערך לה ראש קהילת בוטושני "אזכרה" בית הכנסת היהודי, כשראת גופתה הטמאה הוא מכסה בטלית ומניח את הגופה בסמוך לארון הקודש בבית הכנסת! אבל אלה אינן ה"בשורות" היחידות על הנבל הזה. בבית הכנסת בעיר בוטושני מקיים הלה "תפילות" עם מנין שרובו נכרים מארגוני הכתות הנוצריות ה"משיחיות" ומכת "שומרי השבת" (ה"אדוונטיסטים") הנוצרית. טוביאס ופמלייתו ידעו היטב על האיש ומכירים אותו היטב אבל קשירתם לפדרציה המתבוללת איננה מותירה להם עצמאות כלשהי והם פועלים ומתחברים לאנטי יהודיים ולאנטישמים הקיצוניים ביותר. יש לציין שאף אחד מאדמו"רי "שאץ" לא השתתף הכנס הרפורמי המביש הזה אבל היה שם הרב נטע לנדמן מחולון, ששוב שיקר במודעות וקרא לעצמו "רבה של חולון".
         בסרט לכבוד "יום העצמאות השבעים" של מדינת הציונים סרט בטלויזיה הקלוקלת שחל הארגון הרפורמי "הידברות", רואיין יואל טוביאס (בשנת 2018) על עליית יהודי רומניה לישראל ובו הוא שיבח את הציונות ש"הצילה" את יהודי רומניה ומנעה את התבוללותם. כמו כן הוא שיבח את "המפעל הציוני" ואת הקמת המדינה "לאחר אלפיים שנות גלות" וטען כי "זאת הייתה תחילת גאותו של עם ישראל". באותו סרט הוא גם שיקר וטען כי רובם של יהודי רומניה היו דתיים וחרדים. אז כמה עדכונים. ממה שקרוי "הרגאט" (רומניה הישנה עד 1918) הרי שרוב רובם של יהודי רומניה זו היו חילוניים ופוקרים עוד בראשית המאה ה-19, כשטרנסילבניה וקרפטארוס היו חרדיות עד כמעט מאה אחוז ואילו ליטא הייתה ערש התורה לצד פולין ואוקראינה שהיו ערב החסידות. הרבנים היהודים ברומניה היו מראשי המצטרפים לימים לתנועה הציונית נגד דעתם של גדולי ישראל ואילו את הציבור היהודי ברומניה הם מעולם לא זיכו בהמרצה לשמירת מצוות וחומות הדת. יהודי רומניה הישנה היו בעלייתם לארץ (מראשית שנות ה-50 של המאה ה-20) "חלוצי" הבאת החילוניות האפיקורסית ושיווק ה"דבר אחר" לתוך ערי ישראל, בדיוק כמו שהחלו לעשות זאת גויי חבר העמים בראשית שנות ה-90 של המאה ה-20. נקודה אחרת היא העובדה שיראי ה' מרומניה רבתי – שרובם חיו בחבל טרנסילבניה, לא הגרו לישראל אלא לארה"ב, בריטניה ובלגיה במיוחד, משום שידעו כי ישראל מוקמת כמדינת שמד. היהודים הטרנסילבאנים – למרות היותם חלק מרומניה מיד לאחר מלחמת העולם השנייה, ידעו היטב להישמר מיהודייה האפיקורסים של "הרגאט". הרבנים והאדמו"רים שלהם היו יראים ושלמים ולא בנוסח הרפורמי של "רבני הרגאט" האומללים, כמו שהיו משפחות טוביאס, וסרמן, גוטמן ואחרות, מרומניה הישנה.
        אבל את מר מייזליס מבני ברק – הנציג של הפלג ה"אהרוני" של סאטמר, בעיר, כול זאת איננו מעניינו כי אותו מייזליס מזמין את טוביאס הציוני והפרו רפורמי לדרוש מידי שנה בשנה ביום ההילולה וביום ההצלה של הרבי הקדוש מסאטמר, הגה"צ יואל טייטלבאום זצקו"ל...
      

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה