בס"ד
פרשת בא / הרב אליהו קאופמן
הסיבה שבה נימק פרעה את התעקשותו לשלח רק
הגברים לעבוד את ה' היתה מאוד משונה - "כי רעה נגד פניכם". דהיינו, פרעה
ראה בכישופיו כי לעם ישראל מחכה צרה בדמו כוכב "רעה" שסופה אסון דמים.
אז מה משונה בסיבה שהעלה, לכאורה זו דאגה לטובת עם ישראל? התשובה פשוטה- ממתי גוי
ערל ורשע- החפץ לשמד את עם ישראל, דואג כל כך לקיומו של עם ישראל?! ובאמת , פרעה
הרשע רצה לחסל את עם ישראל אך כשראה את "כוכב הדם" מצא לפתע סיבה למנוע
מעם ישראל את עבודת הקודש ובעטייה לשבות את הנשים והטף בגועל מצרים ובכך, חס
ושלום, לשמד את עם ישראל רוחנית ואפילו למנוע ממנו חיי עולם הבא במוות גשמי כמו זה
של "כוכב הדם".
לא לחינם אנו דורשים - שנה בשנה, ב"הגדה
של פסח", כי "בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו והקב"ה מצילנו
מידם". הנה גם בדורנו אנו - דור עלוב ואחרון, מתקיים בנו הפסוק "גאולה
אחרונה כגאולה ראשונה". הציונים הכופרים - שחלקם נוכרים גמורים וחלקם האחר
מתבוללים ומשת"פים , "דואגים" בארה"ק לכל מחסורם של תמימים
ויראים: מהפרנסה דרך חינוך הבנים ועד ל"מעמד וזכויות האישה החרדית". לשם
כך הם פתחו "מכללות חרדיות" , לשם כך הם כופים את תוכניות
ה"ליבה" שלהם על ילדי ישראל ומשום כך הם פתחו במסע נגד "הדרת
נשים". הציונים הם כל כך שונאי ישראל שאפילו אם יבטיחו להם שהחרדים - חס
ושלום, ימותו ברעב, הם יעדיפו ל"הצילם" כדי שלא יהיה לחרדים עולם הבא
ובמקום זאת להחטיאם בלימוד כפירה עד כדי התפקרות. וממי מתחילים את הגזירות ?
מהנשים והטף - הסכלה לנשים, חינוך
לכפירה לטף והגברים יכולים לצאת לעבוד את ה', שהרי ללא נשים וטף מה שווה עבודת ה'
של הגברים ?!
כמו שאמרנו, "גאולה אחרונה כגאולה
ראשונה".
פרפראות
עשירי
למניין
בהמשך למה שנכתב כאן בשבוע שעבר על "סאטמר
החדשה" הרי שלאחר שהסתבר לי כי גם העיתון "דער איד" פרסם את אותו
"שלום" מפוקפק עם ה"חסידות המתונה" שבחוריה
"לומדים" ציונות אצל עיתונאי הארץ ושליח ה"מוסד", הרי שיש לי
להזכיר כאן משפט מעניין שהרבי הקדוש מסאטמר אמר בימים שלחם בעוז נגד הציונות ברחוב
החרדי. את המשפט הלה שמעתי בשנת אלפיים מחסיד יקר של סאטמר בלונדון - ר' משה
מרקובי'ץ, משכונת "הנדון". הרה"ר מרקובי'ץ ציטט באוזני בשמו של
ה"ויואל משה" כי האחרון נאנח פעם והפטיר כי הוא מקווה כי "עד בוא
משיח צדקנו יוותרו עשרה שלא נשקו לבעל הציוני". לכאורה יש לשאול כאן
"קשיא". הכיצד יתכן שהרבי מסאטמר התפלל ש"יוותרו עשרה" בזמן
שהוא עצמו ביצר את חומת חסידותו והרחיבה גם לחוגי ה"עדה החרדית" ועוד חוגים
אנטי ציוניים וחתם בחותמו הקדוש את צוואת ה"יואל משה" ואח"כ הוסיף את
מנעול "על הגאולה ועל התמורה"? אך מסתבר שברוח קדשו צפה הרבי מסאטמר שעד בוא
משיח צדקנו גם בחסידות סאטמר - על
מנעוליה, בריחיה ומפתחותיה , יתגלו בקיעים גדולים משום יצר העבודה הזרה הציוני
שבימינו החליף בעם ישראל את הבעל, האשרה, "בעל פעור", השבתאות וההסכלה
גם יחד. ואשר יגור הרבי בא .
שוב אני חוזר - עפ"י מה שלימד אותנו האדמ"ור מסאטמר,
שכאשר רוצים לבחון מהלך בוחנים אותו אם בא מהקדושה או מהטומאה ולא משנה מהי צורתו
העכשווית. אם מהטומאה בא המהלך לא רק שכוונתו זדון אלא גם יפיל לבסוף רבים וטובים
בפח וכל הצלחתו החיצונית היא רגעית וחולפת והסבריו ה"קדושים" הם לזות
שפתיים. השלום עם "בלזא החדשה" לא בא משום שאותה "בלזא החדשה"
חזרה בה (או לפחות חוגים ראשיים מתוכה...) ממחטיאייה הציונים בעבר , אלא דווקא
"שלום" זה הגיע בימים ש"בלזא החדשה" שקועה כל כולה בבוץ
המצחין של הציונות ועובדת את העבודה הזרה בכל כוחה ומירצה , אף יותר מהציונים עצמם. אם כך הדבר לא רק שההתחברות עם ה"מלאכים" הללו
היא מן הטומאה אלא שהמתחברים אליהם והרוצים ב"שלום" עם שליחי
ה"מוסד" והמשטרה הציוניים חפצים
אף הם בעצמם לינוק מהטומאה ולקבל
"לגיטימציה" תוך כדי הימצאותם ב"קונצנזוס הלאומני" הציוני .
הקלישאות על "שלום בין יראי ה'" ו"איחוד היהדות החרדית" הן שקריות
ותרתי דסתרי לגדולי ישראל בכל הזמנים. הרמב"ם דיבר על מגורים נפרדים
מ"אוייבי ה'". הגר"א ווסרמן ציטט את הרמב"ם בנושא. הפרושים
לחמו בצדוקים ובמלכי החשמונאים בכוח הזרוע במשך יותר מ-25 שנה! ה"חפץ
חיים" דיבר על יציאה ב"כוח פיסי" נגד ה"ייבסקציה"
היהודית בבריה"מ הקומוניסטית. עולי בבל החרימו את "עם הארץ" בבניין
בית שני. "מקדש חוניו" במצרים הוחרם ע"י כוהני הצדק בי"ם.
הגאון מבריסק ואחרים בתקופתו קראו להיבדל מה"מזרחי". ה"חתם
סופר" ייסד קהילות נפרדות. הגר"א ווסרמן קרא להחרמת פא"י בשל
נטיותיה הסוציאליסטיות . הקראים, הבייתוסים והאיסיים הוחרמו ע"י הפרושים.
האדמו"רים ממונקש, לובאביטש, בלזא , סאטמר ובית בריסק קראו להיבדל
מאגו"י, וה"עדה החרדית" התפלגה מאגו"י. אלה רק מעט מהדוגמאות
ההיסטוריות שגדולי היהדות קראו לקרוע ב"בשר החי" בעם ישראל כדי להותיר
את היהדות שלימה. והנה באים עסקנים וסוחרים דמגוגים ומסיתים רבנים ללכת בדרך
ההפוכה לנצח ישראל -עם אלה שבחרו ברע ובמוות. על מה צריך "שלום" ו"ידידותי עם פורצי גדר אלה? על כך שאותו "שלום" ימנע
בחסידות סאטמר (על כל אגפיה) וב"עדה החרדית" מרבנים יראי שמים להמשיך
לצאת חוצץ נגד "בלזא החדשה" ושותפיהם הציונים. כלומר, ב"סאטמר
החדשה" ישנם סוחרים המעוניינים לסחור עם הצדוקים ה"חרדים" בשקט
וללא הטרדות גם אם המסחר כולל מכירת ערכי היהדות! הייתי מצפה מגורמים רדיקליים
בסאטמר - וילהמסבורג (ואולי גם איי יהדות
שפויים שנותרו במונרו)- ובמיוחד מחוגי
"נטרונא", להרים קולם ובכיים נגד ה"סולחה" הזו המלווה בתמונות
גם בעיתון "דער איד".
אין ספק שהמשפט "המרחם על רשעים סופו
להתאכזר לצדיקים" מתקיים באלה העורכים "סולחה" עם ה"מוייסרים"
מה"מוסד" הציוני ומהמשטרה
הציונית. רק תמול שלשום יצאו הסתייגויות של מחדשי ה"ברית" עם
ה"חרדונים" הציונים, נגד אלה שכפרו בהמשך ההתגרות הציונית באומה הערבית
(עפ"י משנת ה"ויואל משה") ומחפשים פתח למלט כל יהודי להידברות עם
הערבים. "מעשה טירוף" קראו הללו לניסיונות הפיוס עם הערבים אך לבסוף הם
עצמם עשו מעשה טירוף רוחני הרבה יותר חמור בברית שכרתו עם סוכני השב"כ
וה"מוסד" הציוני. זוהי אקסיומה מתמטית ברורה: מי שדוחה את אלה המבקשים עצמאות מהציונים - לחפש הידברות עם הערבים, אינו אלא מבקש לחסות
בצל ה"ביטחון" הציוני, שהרי דרך ביניים אין בין הקולוניאליזם הציוני לבין קורבנותיו הערבים.
האדמו"ר מסאטמר - רבי יואל טיטלבוים,
ביטל את כבודו לעומת כבודה של תורה, הלכה, "שולחן ערוך" והשקפה יהודית
סדורה. המנהג - לבקש סליחה מעושה על קבר או "קרנות מזבח" מאולתרות
ולהמשיך אח"כ (בחסות הבקשה) להרע לכלל ישראל ולהכשיר את השרץ, הפך לאחרונה
מנהג ציוני. זוהי עבודה זרה שבה מכשירים מצבה פיסית עם תוכן רוחני ההפוך לקדושה. לציונים
יש מצבה כזו בי"ם בשם "יד
ושם" על ההר הקרוי על שמו של המשומד הרצל שר"י ושם הם מקריבים עבודה זרה
ששמה "השואה". כל גוי ערל או משומד פוקר שמגיע לשם אוחז בתמונות הזוועה
והתועבה שם כבקרנות המזבח וזוכה ל"כפרת עוונות" עד יום התפגרותו, בלי
קשר למעשיו בעבר או בעתיד. כך בדיוק הפכו אנשי "סאטמר החדשה" את קברו של
הבעל ה"ויואל משה" במונרו כאשר הביאו לשם את גייסות "בלזא החדשה" , שמעכשיו הם
יכולים ל"התניע" חזק יותר את שיתוף הפעולה הפרו- ציוני שלהם.
ועכשיו אספר לכם בדיוק מי זכה מכל
ה"שלום" הזה ומה היתה המטרה האמיתית של ה"שלום" הזה. מאז ש"בלזא
החדשה" יצאה לדרכה החדשה - עוד בראשית שנות ה-80 של המאה ה-20, החלו
עסקניה ולבלריה במשחקי חתחתים פוליטיים עד
כדי כך שאף גוף , שה"בלזאים החדשים" חברו אליו , הפסיק בשלב מסוים
להאמין בהם. ולכן, כדי לקבל שוב ושוב את ליטרת הבשר הטרף שלהם הם זקוקים מפעם לפעם
לגורם אחר שיאיימו איתו שאם הגורמים הקודמים אינם ממלאים תאוותיהם הרי הם פונים
אליו, וכך שוב יקבלו - ע"י סחיטה זו, את ליטרת הבשר הטרף שלהם.
לאחר ש"בלזא החדשה" ניתקה את עצמה
מהעולם של שלומי אמוני ישראל היא חברה (בשנות ה-80) לאגו"י אך עד מהרה גם שם
לא אהבו יותר מדי את "עצמאותה " שלא היתה אלא עוד דרך של אי נאמנות
לשותפים החדשים. בשנת 1988 הראו ה"בלזאים החדשים" כי "שבירת
מערכות" ו"זיגזגים" היא דרכם הבלעדית לקבל נציג בכנסת המינים ולכן חברו - כ"חסידים", ל"דגל
התורה" הליטאית ( שם קיבלו מקום שלישי). אך גם שם לא נחו זמן רב וב-1992, עת
קמה שוב "יהדות התורה" שוב (אגו"י
ודגה"ת) ולהם (ל"בלזא החדשה") לא נתנו מקום ברשימה (אגו"י
טענו שה"בלזאים החדשים" שייכים לדגה"ת והאחרונים טענו ההיפך)
הוכיחו ה"בלזאים החדשים" כי לכלנתריזם אין גבול. כ"חסידים"
אשכנזים "טהורים" (המילה הגזענית "פרענק" יושבת להם בפה
כשיניים) הם הצביעו ל...ש"ס! לאחר בחירות 1992 החל המאוץ ה"בלזאי החדש" לצבור תעופה. הם
רצו בכל מחיר ח"כ לאחר בחירות 1996 ולא בחלו בשום גועל נפש פוליטי כדי לממש
את הזייתם. הם רצו להוכיח לאגו"י ולדגה"ת כי בתעלוליהם הם יכולים לקבל
מקום "ריאלי" באשר יפנו וקיוו ש"יהדות התורה" תבין את הרמז.
הם אירחו את כל פושעי ישראל בארמונם כמו נתניהו (אז "כוכב עולה")
מהליכוד, בנימין בן אליעזר מה"עבודה" ועוד פוקרים חולניים אחרים. מנגד
הם נצמדו ל"מפלגת העבודה" של
יצחק רבין ושמעון פרס , בימים שזו והשמאל שלטו במדינה הציונית. לצד זאת הם תמכו
ב"הסכמי אוסלו" של השמאל ועודדו את ש"ס לתמוך אף היא בשמאל ולהילחם
נגד הרב ש"ך , שרק ב-1988 היה בן בריתם של ה"בלזאים החדשים". ככל
שקרבו בחירות 1996 כך גדלו התעלולים הפוליטיים - לוליאניים של הללו. מחד גיסא הם לחמו לקבל
"מקום ריאלי" באגו"י דרך מי שעמד לרשת את אביו כיו"ר הרשימה -
מאיר פרוש, שהיה אז עדיין סגן ראש עיריית
י"ם. מנגד - כדי להבהיר לאגו"י
כי "הכל פתוח", הם פנו לאריה דרעי - אז יו"ר ש"ס, במטרה להשתבץ ברשימת
ש"ס, אך הוא דחה אותם בנימוס בנימוק ואח"כ
הפטיר לסביבתו הקרובה כי "אחרי הבחירות הם יברחו עם המנדט למפלגת
העבודה". קשה לומר שדרעי לא דייק. במקביל לניסיונות החוזרים ונשנים- של
ה"בלזאים החדשים", לקבל מנדט במפלגות החרדיות היו הללו עסוקים גם
בניסיון לשריין מנדט אצל החילוניים. מפעם לפעם שוב עלה - ב"מחנה החרדי" (ביטאון בלזא) הרעיון
כי "לא צריך עוד מפלגות חרדיות, אפשר להשתלב בחילוניות - כמו בארה"ב
למשל". כך ניסו ב"בלזא החדשה" להכין את הקרקע לתירוץ , כאשר תיפול
לידם האפשרות שיקבלו מנדט במפלגה חילונית. ב"מפלגת העבודה" טיפחו את
הבלזאים. כך למשל אברהם בריסק מבלזא היה חבר מרכז "מפלגת העבודה"
ומקורבו של שר הבינוי והשיכון דאז - בנימין בן אליעזר. אך בעיקר "בלזא
החדשה" נצמדה לשר הבריאות דאז - דר' אפרים סנה, שהיה האיש האחראי על נושא הדת
ב"מפלגת העבודה" האנטי דתית. הסיבה להיצמדות: הם קיוו כי הלה ישבץ נציג
של בלזא ברשימה לבחירות 1996 או לפחות יתייחס לכך בחיוב קולני ואז ירוצו
ה"בלזאים החדשים" עם ה"בשורה" לאגו"י ויאיימו לערוק בפעם
המי יודע כמה. אך למרות שב"מפלגת
העבודה" אהבו את ה"פודלים" הבלזאים ואפילו עיתון "הארץ"
הפוקר כתב עליהם בגאווה כי אלה ה"חב"דניקים של פרס" , הרי שבמפלגה
החילונית הזו היו גם חישובים אחרים :א) הם
לא האמינו (ובצדק...) כי הבלזאים ימשיכו איתם לאורך הדרך ולאורך הזמן .ב) הם פחדו מדימוי "חרדי" מדי אם יתנו להם
מנדט. ג) בתוך מפלגתם היתה תחרות מי יהיה
ה"קויזלינג" הדתי וכך של"בלזא החדשה" לא היה סיכוי להתחרות
במנחם הכהן הפרו - רפורמי , שהוכיח את עצמו לשמאל הציוני, לא היה להם סיכוי
להתמודד עם אנשי "מימד" ה"דתיים
- לייט" ובראשם מלכיור (שגם זכה לבסוף ב"משבצת הדתית" המיוחלת, הבלזאים
לא יכלו מול הרב יצחק ברדע מר"ג - אמן "גיורי" סרק ואפילו מול הרב אפרים זלמנובי'ץ ממזכרת בתיה הם היו בטלים
בשישים. כמובן שכל הללו יחדיו התחברו נגד הבלזאים. אך ב"בלזא החדשה" לא
התייאשו וניסו עוד מיני כלנתריזם כמו למשל העברת מסר לשר החוץ לשעבר דאז -
ח"כ דוד לוי (שהקים את "גשר העצמאית") לשבצם במקום ריאלי אך דוד
לוי דחה את הצעתם בשתי ידיו כי ידע שיצטרף לליכוד והרי כל הקמת "גשר"
דמתה למשחק ה"כיסאות המוזיקליים" של "בלזא החדשה". והיה גם
הניסיון להציע לרב עזרן המנוח (שפרש אז מש"ס) לתת להם מקום שני ברשימתו
("תלם אמונה") אך ביקשוהו להיות נאמן לאדמו"רם. הרב עזרן - שומע לקחו
של הרב שך, דחה את העניין ומה עוד שהרב יחזקאל אסחייק זכר את ה"ברית" של
"בלזא החדשה" מימי "דגל התורה" בשנת 1988 והבין היטב את מה
שהבינו לפניו אריה דרעי ואפרים סנה. אך כנראה שהתרוצצויות העכברים של "בלזא
החדשה" הועילו כי אגו"י הסכימה לבסוף לתת להם את המקום השישי (והלא
ריאלי...) ברשימת "יהדות התורה". אחד מעסקני אגו"י עוד התבדח אז כי
"אגו"י הם יותר צדיקים מר' לוי יצחק מבארדיצ'ב אם הם נתנו לאייכלר מקום
על חשבונם, לאחר כל מה שכתב כנגדם במשך כעשור וחצי". אך גם אח"כ לא נרגעו
הרוחות משום שה"בלזאים החדשים" לא היו נאמנים ל"יהדות התורה"
ככלל במשך עשור נוסף, ולא היו נאמנים לחלק ממנה (אגו"י או
דגה"ת) עד שב-2006 הם מצאו עצמם שוב מחוץ לרשימה בכלל.
אם כך יבינו ה"חכמים" שערכו את
ה"ברית" וה"סולחה" עם "בלזא החדשה" כי האחרונים לא
ערכו "סולחה" זו כדי לתת ל"סאטמר החדשה" פירורי שררה ציונים
אלא כדי לנצלם למצב עתידי - דווקא ב"שנת בחירות" זו, לסחוט מ"יהדות
התורה" ח"כ ללא רוטציה ותפקיד ביצועי שהרי אחרת "מלאכי בלזא החדשה" יפנו בצר להם ל"סאטמר
החדשה" ויערכו את ה"מפץ הפוליטי החרדי". "איום" כזה כבר
התרחש סמוך לבחירות 1996 כאשר הבלזאים חיפשו "משבצת" של ח"כ
ו"יהדות התורה" עדיין היתה אדישה כלפיהם. אז התבטאו ראשי החסידות והחמיאו לסאטמר
ש"עושים ופועלים למען האדרת התורה בארה"ב". הרמז כוון ל"יהדות
התורה", כדי לרמוז להם כי "אופציית סאטמר" עומדת על הפרק ועל אף הקרע אפשר לממשה. בימים ההם
האדמו"ר בסאטמר היה ה"ברך משה" והוא כלל לא התייחס לבלזאים וכך
העניין ירד מהפרק ומומש רק בימים אלה.
כוונת ה"בלזאים החדשים" היא גם
לקלקל את שורות ה"סאטמרים החדשים" ולהכניסם לפוליטיקה הציונית תוך
ניצולם לטובת "בלזא החדשה" במאבק הפנימי ב"יהדות התורה"
ובמיוחד נגד חסידות ויזני'ץ ועל חשבונה. לא מכבר מונה ח"כ מנחם מוזס מויזני'ץ
ל"סגן שר החינוך" הציוני וב"בלזא החדשה" היו תקוות שווא
שהברברן והקשקשן הציוני - אייכלר, יהיה
בתפקיד אך המציאות טפחה על פניהם. גם אח"כ עלו טענות בלזאיות נגד מוזס על שלא
העניק להם "כופתאות" במשרדו. מוזס מסומן אצל ה"בלזאים החדשים"
כבוגד שערק משורותיהם לויזני'ץ ושיש לשלחו הביתה. מקורות מהימנים הדליפו כי אייכלר
הוא זה - בקשריו הטובים עם התשקורת הפוקרת, שזימן את העיתונאים החילונים ללחוץ על
ה.מוזס (ביתו הכופרת של מוזס) לפתוח את פיה נגד היהדות וכך לפגוע בעקיפין באביה והם
מאמינים כי כך יסולק הלה מרשימת
אגו"י הבאה. כמו כן ל"בלזא החדשה" מאבק ישן להדיר את ויזני'ץ
מהיותה החסידות מספר 2 באגו"י ולרשת אותה. החיבור עם "סאטמר החדשה"
הוא עוד שלב בניסיון לפגוע במעמד ויזני'ץ.
מכאן שה"ברית החדשה" איננה לשם
שמים אלא לשמד ממש ולתככים ולכלוכים שמהם חשש וזעק האדמו"ר מסאטמר זצ"ל.
העיתוי ל"ברית החדשה" - כאשר
מעצרי אנשי ה"עדה החרדית" בעיצומם, לא נפל במקרה והרי "בלזא
החדשה" די מעורים בזמני המעצר של הציונים והם כבר קבעו את התאריך הנוח להם
והעבירו את המידע ל"סאטמר
החדשה" , מתי אפשר לקבוע "סולחה" ובעיתוי ש"העדה החרדית"
עסוקה בצרותיה ולא תוכל להתנגד לנבלה בישראל.
דרך אגב, האם הכבש שנשחט ונמלח
ל"סולחה" זו היה בהכשר ה"מהודר" של בד"ץ בלזא או של ה"שחיטה המהודת" של "סאטמר
החדשה"?...
ה"חסידויות המתונות" מכות בבית שמש
לא
לחינם נשלחים שוב ושוב פרובוקטורים ופרובוקטריות לבית שמש להכות ביראי ה', כמו
אותה מופקרת שבאה השבוע "לתלות מודעה" מול ביה"כ הרמ"א בשכונת
"רמת בית שמש ב'". ממה שנראה ונשמע מסתבר שלא רק השלטון הציוני מעוניין
להחליש את יראי ה' שעוד נותרו בדור עלוב זה. מפעם לפעם משחררת התשקורת הציונית
מידע על שונאי ישראל ופולטת כי בין הנלחמים ביראי ה' הן ה"חסידויות
המתונות". אצל הפוקרים הרי שאברכים עדיני נפש הם "קיצוניים אלימים"
משום מסירותם לתורה ואילו בריוני גור ושוטרי "בחזא החדשה" הם
"מתונים" משום מסירות הנפש שלהם לשטן הציוני.
לא במקרה הפרובוקטורים
יודעים מתי להגיע, לאן להגיע ואת מי לעצור אח"כ...
ויש שם גם את האבוטבולון - רש"ע בית
שמש, שלאחר כל פרובוקציה עורך "מי שברך" לפרובוקטור התורן. מעניין אם
הרב נתן קופשי'ץ עדיין מאושר מיציר כפיו...
המשת"ף הראשי
השבוע ניחתה עוד מכה הגונה על היהדות
החרדית בארה"ק. משרד הבינוי והשיכון - הנמצא בשליטתם של הרויזיוניסטים
הציונים מש"ס , העניק העדפות לזוגות צעירים פוקרים על פני החרדים. ה"מצב
הסוציאלי" ו"מספר הילדים" נדחקו הצידה בשכלולם לעומת 20 הנקודות
שהוענקו ל"משרתי הצבא" הציוני. בכלי התישקורת החילוניים הדגישו זאת תחת
הכותרת "עדיפות לזוג צעיר חילוני על פני זוג צעיר חרדי". הקרדיט הוענק
למר אריאל אטיאס - שר השיכון והבינוי
הציוני. אטיאס הוא משת"ף מהסוג השפל והגרוע יותר. מטרתו להיות אדון בש"ס
ולסלק משם משת"ף "עדין" יותר, את הפוחלץ אלי ישי. אטיאס יודע היטב
כי את ראשות ש"ס קובעים הציונים ולא מישהו אחר (תישאלו על כך את אריה
דרידע'ל...) ולכן כוונתו של אטיאס להוכיח לציונים את נאמנותו הבלעדית לציונים - לא
רק ב"שב ואל תעשה" למען היהדות, אלא בשבירת היהדות וכליה.
בקדנציית השררה הקודמת שלו - כשר התקשורת
הציוני, הוא סגר את הערוצים החרדיים ושלח לכלא את אחד ממפעיליהם - ר' שמואל בן
עטר. הוא כמובן טען ש"המשטרה עשתה זאת" אך תגובת המשטרה היתה "בלי
בקשת שר אנחנו לא פועלים". המשת"ף כמובן לא הגיב על תגובת המשטרה. את
הנבלה הזו ביצע כדי לשבור את הערוצים החרדים העצמאיים ולבסס במקומם את "קול
חי " הציוני ולהקים ערוץ משת"פי בשם "קול ברמה" , וכל זאת כדי
שהשלטון יפקח על מעשי החרדים וימנע מהם תקשורת עצמאית.
הצעד החדש נועד ללחוץ על החרדים להתגייס לצבא
הציוני מיוזמתם ולא כ"פרוייקטים מיוחדים". יש לדעת כי יותר מעשרה שרי
שיכון (רובם חילוניים כמובן...) לא נגעו עד עכשיו בקריטריונים הללו כמו שכל שרי
התקשורת שקדמו לדוברמן הזה ( הכלב היחיד שנושך את בעליו...) לא נגעו בערוצים
החרדים. ההתקפות האחרונות - של הציונים על
אלי ישי, מרמזות כי האטיאס הזה, שבבני'ק ל"מהדרין" , הוא יירש את הפוחלץ
ישי על כס המשת"ף הראשי של מפלגת
המשת"פים.
מחוץ לעיתון "יתד נאמן" אף כלי תישקורת
חרדי לא גילה את האמת, דבר המרמז על תפקידה של התישקורת הציונית הזו. הגדיל לסמא
עיניים בנושא עיתון "המחנה החרדי" של "בלזא החדשה" שהילל את
תוכנית השמד של אטיאס והציגה כ"פרו חרדית". אין תמה בדבר שהרי
הזרזיר הבלזאי מזמן הלך לעורב הש"סניקי והם משתפים פעולה עם הציונים בשטיפת מוח ציונית
אנטי יהודית דרך ארגוני הסחי שלהם כ"הידברות","צוהר",
"תורה ואמונה" ו"נעשה ונישמע" , ומעמידים בראשם מסכיל אנלפבתי
המעתיק את השקפות הנוכרים שחז"ל
אסרום ומעבירם ליהודים תמימים. לטיפש הזה קוראים זמיר כהן מההתנחלות ביתר. מנוולת
אחרת ממחנה ש"ס היא ז. בר שלום שהקימה מכללה לשמד את בנות ישראל ומתחנפת
למסכילים הציונים. לידה עוזר פרחח שלחם ולוחם נגד השבת והקדושה ושמו דני נשיא.
עוד נקודת מחשבה לאלה שערכו את
ה"סולחה" עם "בלזא החדשה" וקיבלו באמתחתם את ש"ס
הישנה...
בית
כנסת איננו עוד בית ה' אלא "מקום ציבורי"
השבוע אירע - בכנסת המינים הציונית, מקרה שעלול להוות תקדים
מסוכן על עתיד בתי כנסיות ומדרשיות בארה"ק ואולי גם, חס ושלום , בתפוצות.
כנופיה "קונסרבטיבית" מחו"ל - המלווה בשני כלבי שמירה ציונים
המשמשים כשרים מימין המפה הפוליטית (שותפי
ה"חרדים הציונים" בקואליציה) - דן מרידור (הליכוד) ועוזי לנדאו("ישראל
ביתינו"), נכנסו לבית הכנסת בבנין "כנסת המינים"
ו"התפללו" את תיפלתם שם בעירוב של נשים ואנשים עם אישה
כ"חזנית" ועם נוסח "אשר בדו מליבם". איש מן החכי"ם
ה"אורתודוכסים" לא ניסה למנעם אלא להיפך ! ניסים זאב מש"ס וישראל
אייכלר מ"בלזא החדשה" טענו כי "זו זכותם וזה מקום ציבורי" ואף
הודו לרשעים הללו שלא נכנסו למניין ה"רגיל" והפריעו!
חבל שוב להרחיב את הדיבור על ש"ס ושולייתה
- "בלזא החדשה", אבל זהו תקדים חמור ביותר. ראשית , הוכח כיצד הימין
הציוני הוא היום ה"שושבין" של הרפורמים והקונסרבטיביים , שנית, מסתבר
שה"חרדים הציונים" אינם עוד נלחמים ברפורמה מפחד שלמוני הציונים , ושלישית
בית ה' הופך ל"מקום ציבורי" של שרצים וטמאים.
רבים וטובים יטענו נגדי כי אין ליחס חשיבות
לבית כנסת בכנסת המינים אך לא כך הדברים. רובם של בתי הכנסת בארץ ישראל הם
"ציבוריים" ותחת הציונים ותקדים זה עלול להשפיע לרעה על "מניינים
נפרדים" - חס ושלום, לרפורמים או סתם
ליצנים בבתי כנסת אלה , שקדושת ספר התורה הפכה אותם ל"בית ה'". כמו כן, בעולם עלולים הרפורמים לפלוש לבתי כנסת
אורתודוכסים שנמצאים בשליטת הממשל והציונים וגם שם להכניס את גילוליהם , והרי
הרמב"ם הגדול לימדנו ש"מעט מהרע עלול לחסל הרבה מהטוב".
צריך רק להיזכר באשליית ה"חרדים
הציונים" משנת 1999 - עת ש"ס הכניסה 17 חכי"ם לכנסת המינים, ואחד
מרבניה המהוללים זעק מלוא גרונו הניחר "נהפוך את הכנסת לבית הכנסת" !
בנתיים הוכח למסורסי השקפה אלה כי אפילו
בית כנסת בבנין משומד זה אינו יכול לשמור על ציויונו כבית כנסת ואילו לרב המכובד
יש להזכיר כי שני נציגיו באותה קדנציה (שר ציוני וח"כ) יושבים כיום בכלא על
עבירות של פפוס ופלילים והוא עצמו ניצל מהכלא הציוני בעור שיניו ממש, ולא משום
"קידוש שם שמים", שעליו הוא מטיף בהרצאותיו.
תרומה לבטלה
למרות
כל השקפותי על פועלה של משפחת שלזינגר מלונדון בנוגע להפקרת ומסחר בקברי ישראל הרי
שלפני מספר חודשים לא כתבתי- ולו מילה אחת , נגדם כאשר קיימו "מסיבה"
שנתית לאיסוף כסף לכולל שלהם - כולל הרמ"א (ישיבה אין להם יותר...). אין לי
ולו דבר אחד אישי כנגדם. בכולל שלהם לומדים אברכים יראי שמים מה"שמנא
והסלתא" של לונדון. כך גם בכולל סמוך שמנהל אותו ש'יעלה שלזינגר. כל אגורה
שהולכת לאברכים מצוינים אלה היא פשוט צדקת חסד. אבל כשמשפחת שלזינגר מגייסת כספים
על "הצלת קברים" זו כבר תרומה לבטחה עם צי'זבטים שאין להם אח ורע.
בשבוע שעבר נערכה "המסיבה השנתית"
שלהם "למען הצלת קברי ישראל באירופה". חבל להכביד ולהוסיף על מה שנכתב
בעבר אבל בסה"כ המימון הולך - במקרה
הטוב, למימון טיסות ונסיעות עסקנים קטנים או נהגים למדינות ששם סוחרים בקברי ישראל
ואילו אותם עסקנים כל מטרתם לתת לגיטימציה לסחר מביש זה. גרמניה, פולין, ליטא,
ספרד ובעיקר רומניה הן מקצת הדוגמאות למדינות שהשלטונות ו/או פדרציות המתבוללים
היהודים מוכרים שטחי בתי עלמין או מפנים קברים יהודים לבניה או ל"מדע"
ומשפחת שלזינגר מאשרת להם זאת דרך שליחת "איש קש" זה או אחר מטעמם
וב"מסיבה השנתית" נדרשים גבירי עמך ישראל למממן את אותם "אנשי
קש". להויי ידוע לכם כי בידי כותב
שורות אלה דוגמאות למכביר בעניין.
ובאשר לרומניה, הרי שבשורות הבאות אגולל
לפניכם את תוצאות מסעי האחרון לשם ואת הסכנה הגדולה בתחילת "גיורים"
מסיבית בארץ זו. אחת הסיבות לאותם "גיורים" - שבינם ליהדות אין ולו דבר, היא משפחת שלזינגר
שמשנת 2008 לקחה תחת חסותה את הפדרציה המתבוללת ומאישורי מכירות והשכרות של בתי
עלמין עברה ליתן להם לגיטימציה לכל נבלה שעשו כולל "כשרות" הטריפה של מסעדותיהן.
מצורף אליכם מכתב ברכה של שי'עלה שלזינגר (אביב 2010) למתבוללים אלה ובו גם הכרה
ותודה ל"רב הגוי" של קהילת בוקרשט ( ברוך ה', הוא כבר אינו שם) עם שימת
דגש על ה"יהדות" וה"כשרות" הנפלאה שה"שייגיצים"
הללו עושים. אין ספק שלגיטימציה זו - לאלה
שמוכרים יין נסך בחותמת מזויפת ואשר "משגיחיהם" נוכרים
ו"רבניהם" רפורמים הביאה אותם לעשות גם מעשה גם בנושא ה"גרויות" , שאפילו בימי הרב
משה דוד רוזן לא העיזו ברומניה לעשות. מעניין איזו סיבה ותירוץ ימצאו עכשיו
השלזינגרים להגן על "גיורים" אלה.
בכל אופן, הצעתי למשפחת שלזינגר עומדת בעינה
- אם ברומניה יש קהילות כל כך
"קדושות", הרי שיכולים בני השבט מלונדון לתת להם את בניהם ולקחת
מבנותיהם ואף להתיישב שם . והנה עכשיו - בעידן ה"גיורים" החדש ברומניה ,
גדל המבחר ובא לשלזינגר גואל.
והגוי בקרבך עלה יעלה
ביום רביעי האחרון (ה-25 לינואר 2012) שבתי
מרומניה - ארץ פעילותי היהודית, ובאמתחתי בשורה איומה. לאחר 23 שנים של חופש
מקומוניזם החלו בפדרציה המתבוללת במסע מסיבי של גיורים. מצורף בזאת הסבר ברומנית
מ"פי הגבורה" של המתבוללים הללו על מסע ה"גיורים" שלהם עם
הזמנה לכל דכפין להצטרף ולבוא ל"קורס הגיור" שהמנוולים האלה קראו לו
"מדרשת רות", ובתוספת שאלון מוזר ל"מצטרפים" על דעותיהם
הפוליטיות בנוגע ליחסי דתיים - חילונים בישראל ועוד מיני טמטומים. לא כאן המקום
(בנתיים...) להרחיב על אלה שעודדו את המתבוללים הללו להרים ראש פורה ולענה עד כדי
כך, רק אציין שלא רק חילוניים ורפורמים עומדים מאחורי פושעים אלה אלא גם
"מזוקנים" עם פאות ואף עם שטריימלים
חסידיים, אך על כך בהמשך התכתובת. בקיצור, הכסף יענה את הכל.
ברומניה אין תנאים מינימליים לשמירת מצוות.
מדובר במקום שאפילו חנות כשרה אחת אין לרפואה! ה"מסעדות הכשרות" של
הפדרציה המתבוללת מנוהלות ע"י נוכרים וה"משגיחים" שם הם מחללי שבת
ונוכרים. אפילו על "משגיחים" אלה אוסרים מנהלי המסעדות והמטבחים להיות
נוכחים שם בזמן העבודה ומתירים להם "רק לאכול חינם". חלק מהבשר המובא
לאותן "מסעדות כשרות" הוא של "דבר אחר". לפני מספר שנים מכרו
שם יין נסך בחותמת כשרותית" מזויפת מישראל, עד שנתפסו. בבתי
הכנסת שם מצטרפים נוכרים למניין ומחללים שבתות בפרהסיה. ה"שחיטה הכשרה"
שם כוללת גם "משגיחים" נוכרים ואם שחטו שם ארבע פרות למשל מתרחש
"נס" ולמסעדות מגיע בשר של למעלה מעשר פרות... בקיצור, המקום האחרון
בעולם שאפשר להשאיר בו גר .
הרעיון הזה - של "גרות", עלה כבר
בראשית שנות ה-90 אך נידחה שוב ושוב. אפילו מנחם הכהן (ח"כ שמלאני לשעבר
שכיהן שם כשלוש עשר'ה שנה כ"רב
ראשי") לא נתן ידו לתחילה רישמית של "גיורי" סרק על אף שלא פעם טען כי "עבורי גם מי שאביו יהודי הוא
יהודי". פה ושם נערכו "גיורי" סרק דרך ארה"ב או הולנד אך
מדיניות רישמית ממש לא היתה. היו כאלה שנסעו לטורקיה וקיבלו "אישור
יהדות" ממר חליבה - המשמש שם כ"רב ראשי" של מדינה זו ושלצערנו הרב
אישוריו מוכרים משום מה ע"י ה"רבנות הראשית" בישראל.
אך מפרישתו של מנחם הכהן (אוגוסט 2011)
מתפקידו החל מסע השמד הזה להירקם. מספר היהודים בארץ זו מידלדל ומנגד ראשי
המתבוללים אינם מצרפים את הישראלים שם מסיבות קומוניסטיות -גזעניות ("זרים")
וכך עומדים בסכנה תקציבי המתבוללים מקרנות יהודיות בעולם , מהשלטונות הרומנים וכן מעורערת
זכותם לחבר פרלמנט משוריין כמיעוט לאומי. ה"גיורים" הללו הם למעשה הגדלת
הקהילות שלהם. איש עסקים (בשיפוץ בתי כנסת בטרנסילבניה וענייני חלב) לקח על עצמו
פרויקט זה אך חזותו התימהונית והלא רבנית היתה לו ולפדרציה לרועץ וכך נרתם לעניין
ה"רב החדש" של הפדרציה. שמו של האיש הוא רפאל שפר מבני ברק והוא היה
תלמיד כולל ה"חזון אי"ש" בעירו במשך שנים רבות. העניות העבירה את
האיש על דעתו והוא הסכים להיות בלדר ה"גיורים" של הפדרציה המתבוללת, שהתנתה
תנאי זה לקבלתו ל"עבודה" (דבר שלא הסכימו לכך בעבר מומדים אחרים
ל"רבנות רומניה"). חמש בנות נשואות , בן בבעיות מיוחדות ואישה נכה עשו
את שלהם והאיש הסכים לכל מה שנידרש בנושא ה"גיורים", כולל לימוד
ה"שייגיצים" וה"שיינגציות" במשרדי הפדרציה.
עד כמה שקרן האיש נוכחתי ביום רביעי (ה-11 לינואר
2012) כאשר פגשתיו בבוקרשט הבירה. האיש שיקר לי במצח נחושה כי אינו יודע דבר וחצי
דבר מה"גיורים" וכי קרא עליהם לראשונה בעיתון המתבוללים. אח"כ
הפטיר טיעון שיקרי - טיפשי כי "כנראה זהו עסק פרטי". כשהעמדתי אותו על
מקומו ש"אין עסקים פרטיים" ב"גיורים" מטעם הפדרציה שבה הוא
"רב", מיד הסמיק וטען כי "לי לא ידוע מכך". למחרת עלעלתי שוב
בעיתון המתבוללים ושם ניכתב כי האימייל להתקשרות הוא האימייל של..."הרב
הראשי"! במוצאי שבת "שמות" נודע לי מאיש פדרציה כי
ה"שיעורים" מתקיימים במשרדי הפדרציה וכי הוא עצמו - מר שפר, הוא ה"מורה"! ביום שני
שאח"כ (ה-13 לינואר 2012) שאלתיו טלפונית לעניניינים אלה והוא טען כי
"תביא לי מישהו שלימדתי אותו ובאיזו שעה". באשר לאימייל שלו הוא טען כי
"הפדרציה גנבה לי את האימייל ולי יש אימייל אחר". אין ספק שמדובר בנוכל
שוק ממדרגה נמוכה ביותר. לאחר מספר ימים שוחחתי עם אברך חשוב מכולל ה"חזון
אי"ש" בבני ברק והוא אמנם אימת לי כי כבר עם היבחרו פנה שפר לכולל
ה"חזון אי"ש" ושאל שם אברכים מי מגייר ומי יכול לסייע
ב"גיורים". אחד התמימים שם היפנה את הפוחז לבית הדין של הגר"ן
קרלי'ץ והשפר הזה פנה לרב קרלי'ץ וביקש "סמיכה לרומניה" ועוד מיני דברים
שכרגע מבוררים. אין ספק שמדובר בשקרן ונוכל הגונב דעת הבריות וחתום לשמונה חודשים
בפדרציית המתבוללים "עם אפשרות להארכה" כשכל מטרת בואו היא
ל"גייר" בכמויות ערלים וערלות ומי יודע כמה כסף בצד תועבה זו.
לצד ה"גיורים" הללו עוסק מר שפר גם
ב"הלבנת" ה"כשרות" הטריפה של המסעדות הטריפות. לא מכבר פורסמה
מודעה על ידו ל"כנס וקורס השגחה" לכל אותם ערלים ומחללי שבת ובסיומו
יעניק להם "תעודות משגיח" ויציב "אישורי כשרות" במסעדות
הטריפות הללו. לא מעט יהודים מישראל ומהתפוצות מוחטאים כבר כיום - גם ע"י משרדי נסיעה בישראל ובח"ול,
כאשר הם מגיעים לרומניה והמסעדות הטריפות הללו מוצגות לפניהם ב"רמת כשרות של
רבנות". עכשיו הבעיה רק תגדל ותתפח, חס ושלום.
בשבתות מגיעים לבית הכנסת המרכזי של בוקרשט -
שם שפר מכהן כ"רב", לא מעט נוכרים המצטרפים למניין ולקדיש ואח"כ לקידוש
ולטעימה תוך עידודם ע"י שפר "ללמוד עברית ולעלות לישראל".
הנה לפניכם מספרי הטלפון של אותו שפר וכל מי
שהיהדות יקרה לו מתבקש לצלצל אליו ולבקשו לחזור לארה"ק , ויפה שעה אחת קודם :0040755613613(ברומניה),0097235791661(ישראל).
הטלפונים שלי לרשותכם: 00447854937278,00447924222997,00972527128509,0040744832393
מסמכים:
”MIDREȘET RUTH”
CURS
DE INSTRUIRE ÎN IUDAISM ŞI PRACTICA RELIGIOASĂ PENTRU GYUR
– formular de înscriere –
Date personale
|
Numele
|
|
Prenumele
|
|
Data nasterii
|
|
Religia
|
|
Detalii
(dacă e cazul)
|
|
Adresa
|
|
Oraşul
|
|
Judeţ /Sector
|
|
Cod poştal
|
|
Telefon
|
|
E-mail
|
|
Mobil
|
|
CNP
|
|
Stare civilă
|
Necăsătorit
|
Căsătorit
|
Separat
|
Divorţat
|
Văduv
|
Numele soţiei/ Soţului
|
|
Prenumele
|
|
Data naşterii
|
|
Religia
(detaliaţi, dacă e cazul)
|
|
Numele copilului (1)
|
|
Prenumele
|
|
Data naşterii
|
|
Religia
(detaliaţi, dacă e cazul)
|
|
Numele copilului (2)
|
|
Prenumele
|
|
Data naşterii
|
|
Religia
(detaliaţi, dacă e cazul)
|
|
Numele copilului (3) Soţului
|
|
Prenumele
|
|
Data naşterii
|
|
Religia (detaliaţi, dacă este cazul)
|
|
Numele mamei
|
|
Prenumele
|
|
Data naşterii
|
|
Data decesului
(dacă e cazul)
|
|
Religia (detaliaţi, dacă este cazul)
|
|
Numele Tatălui
|
|
Prenumele
|
|
Data naşterii
|
|
Data decesului
(dacă e cazul)
|
|
Religia
(detaliaţi, dacă e cazul)
|
|
Numele bunicii materne
|
|
Prenumele
|
|
Data naşterii
|
|
Data decesului
(dacă e cazul)
|
|
Religia (detaliaţi, dacă este cazul)
|
|
Numele bunicului matern
|
|
Prenumele
|
|
Data naşterii
|
|
Data decesului
(dacă e cazul)
|
|
Religia
(detaliaţi, dacă e cazul)
|
|
Numele bunicii paterne
|
|
Prenumele
|
|
Data naşterii
|
|
Data decesului
(dacă e cazul)
|
|
Religia (detaliaţi, dacă este cazul)
|
|
Numele bunicului patern
|
|
Prenumele
|
|
Data naşterii
|
|
Data decesului
(dacă e cazul)
|
|
Religia
(detaliaţi, dacă e cazul)
|
|
Aveţi alte rude (inclusiv prin alianţă) de
religie mozaică? Dacă da, vă rugăm să detaliaţi. Dacă e nevoie, utilizaţi şi
o pagină suplimentară.
|
|
|
studii
|
Nivelul studiilor
|
(1)
|
|
Domeniu
|
|
Anul absolvirii /
anul de studii
|
|
Detalii
(dacă e cazul)
|
|
Nivelul studiilor
|
(2)
|
|
Domeniu
|
|
Anul absolvirii /
anul de studii
|
|
Detalii
(dacă e cazul)
|
|
Nivelul studiilor
|
(3)
|
|
Domeniu
|
|
Anul absolvirii /
anul de studii
|
|
Detalii
(dacă e cazul)
|
|
|
Experienţă profesională
|
Ultimul loc de muncă (sau actual)
|
|
Funcţia
|
|
Perioada
|
|
Detalii
(dacă e cazul)
|
|
|
Limbi străine
|
|
Engleză
|
Ebraică
|
|
|
Citit
|
|
|
|
|
Scris
|
|
|
|
|
Vorbit
|
|
|
|
|
Se va nota de la 1 la 5, unde 1 e “foarte puţin” iar 5 este “excelent”.
Atenţie: O mare parte din materialele de studiu şi
bibliografie vor fi în limba engleză, aşadar cunoaşterea acesteia este foarte
importantă.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pentru următoarele
întrebări, utilizaţi o foaie suplimentară dacă veţi considera necesar.
|
Când şi În cARE circumstanţe aţi început să vă apropiaţi de iudaism? ce v-a determinat?
|
|
cum priveşte familia intenţia dumneavoastră de convertire la iudaism? partenerul
de viaţă (menţionaţi şi timPul de când formaţi un cuplu)? Dar prietenii?
|
|
|
Ce înseamnă pentru dumneavoastRă apartenenţa la poporul evreu? Dar iudaismul?
|
|
Ce înseamnă pentru dumneavoastRă religia mozaică?
|
|
când, în cARE circumstanţe şi
de ce aţi decis CĂ DORIŢI să treceţi la religia mozaică?
|
|
DESCRIEŢI ÎN CÂTEVA CUVINTE RELAŢIA DUMNEAVOASTRĂ CU DUMNEZEU (CREDINŢA,
MODUL DE MANIFESTARE A ACESTEIA, MODUL ÎN CARE ÎL ÎNŢELEGEŢI ŞI IMAGINAŢI PE
DUMNEZEU ETC.)?
|
|
CE ÎNSEAMNĂ PENTRU DUMNEAVOASTRĂ STATUL ISRAEL MODERN?
|
|
aţi fost vreodată în israel?
ce a însemnat pentru dumneavoastră această experienţă?
|
|
descrieţi pe scurt o experienţă din trecutul dumneavoastră, pe
care o consideraţi importantă pentru formarea ca individ şi/sau apropierea de
iudaism.
|
|
Cum vă evaluaţi (pe o scară de la 1 la 10) cunoştinţele despre:
|
Religie mozaică
|
|
Tradiţii şi obiceiuri
|
|
Tanach
|
|
Halaha (legea iudaică)
|
|
Istoria poporului evreu
|
|
|
Kaşrut
|
|
Şabat
|
|
Nida (legile purităţii familiei)
|
|
Sărbători
|
|
Cultură evreiască
|
|
|
|
Sunteţi membru al unei comunităţi evreieşti din românia? Dacă da, din ce
an?
|
|
Aţi mai participat până acum la programe de educaţie evreiască /
Identitate iudaică organizate de
cancelaria rabinică, de fcer sau joint/ cursuri de Talmud-tora/ programe ale centrului pedagogic? Dacă da, detaliaţi (acţiunea/activitatea), anul, în ce calitate.
|
|
Cât de des frecventaţi sinagoga? (bifaţi răspunsul corespunzător – sau
răspunsurile)
|
Zilnic
|
|
De 2-3 ori pe săptămână
|
|
Doar la Kabbalat Şabat
|
|
La toate rugăciunile de
Şabat
|
|
La Roş
Haşana şi/sau Yom Kipur
|
|
La sărbătorile importante
|
|
O dată
pe an sau mai puţin, consider practica religioasă mai puţin importantă decât credinţa – important este să
te simţi evreu în sufletul tău
|
|
|
ÎNCERCUIŢI RĂSPUNSUL SAU RĂSPUNSURILE CORESPUNZĂTOARE, DUPĂ CUM VĂ
REGĂSIŢI CEL MAI BINE ÎN URMĂTOARELE ENUNŢURI.
|
Nu mănânc porc
|
|
Nu amestec produse lactate
şi carne
|
|
Mănânc doar carne de pui
|
|
Respect toate regulile
kaşrutului
|
|
Sunt vegetarian
|
|
Respect kaşrutul acasă, însă
mănânc şi produse nekaşer în afara casei
|
|
Consider respectarea kaşrutului
în România un lucru dificil
|
|
Mă consider o persoană
modernă şi nu consider că regulile kaşrutului mai sunt neapărat actuale
|
|
|
cum consideraţi că se va schimba viaţa
dumneavoastă pe parcursul procesului de convertire? Dar după aceea?
|
|
|
în copilărie aţi trăit într-un ambient evreiesc? dar acum? detaliaţi.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ce simţiţi când vă aflaţi într-o sinagogă?
|
|
cât timp puteţi aloca săptămânal studiului individual pentru pregătirea
pentru ghiur?
|
|
cât timp puteţi aloca studiului de grup (seminare, cursuri săptămânale
etc. ) pentru pregătirea pentru ghiur? La ce intervale de timp?
|
|
Cum vă vedeţi viitorul ca evreu? (unde veţi locui, profesie, familie
etc.) Detaliaţi. Doriți să emigrați în israel?
|
|
|
persoane care pot da relaŢii sau mă pot recomanda (sCrisorile de recomandare sunt un plus).
|
|
ALTE INFORMAŢII SAU IDEI PE CARE DORIŢI SĂ LE
ÎMPĂRTĂŞIŢI ORGANIZATORILOR
|
|
LUARE LA CUNOŞTINŢĂ ŞI CERTIFICAREA DATELOR DIN FORMULAR
|
Prin prezenta certific faptul că am luat la cunoştinţă
că:
·
Programul la care solicit
înscrierea este un “Curs de pregătire în iudaism” şi a fost
iniţiat şi conceput de organizatori pentru a sprijini pe membrii comunităţii
evreilor din România în dezvoltarea propriei identităţi iudaice şi dobândirea
de cunoştinţe despre iudaism şi religia mozaică.
·
În cadrul programului vor exista
costuri (participare la cursuri / seminare, materiale educaţionale etc.) pe care va trebui
să le suport, integral sau parţial.
·
Informaţii exacte despre datele de desfăşurare a cursului şi costurile aferente
îmi vor fi comunicate de către organizatori ulterior.
·
Completarea acestui formular nu garantează admiterea la „Cursul de
pregătire în iudaism” şi nici într-un proces de pregătire pentru convertirea
la religia mozaică.
·
Finalizarea cursului şi/sau a procesului de pregătire nu garantează acceptarea
candidaţilor de către un tribunal rabinic pentru gyur şi nici convertirea
la religia mozaică, această ultimă decizie fiind în întregime apanajul
autorităţilor rabinice respective.
·
În cazul finalizării de către un candidat a procesului de convertire la
religia mozaică, există posibilitatea ca această convertire să nu fie
recunoscută de către toate autorităţile rabinice din lume.
Certific faptul că toate informaţiile pe care le-am
oferit sunt conforme cu realitatea. În cazul acceptării la “Cursul de
pregătire în iudaism”, dacă se va constata că am oferit informaţii neconforme
cu realitatea, acest fapt poate duce la excluderea mea din acest program,
fără rambursarea eventualelor sume achitate până în acel moment.
|
Semnătura
|
|
Data
|
|
REZERVAT
PENTRU MENŢIUNI ALE ORGANIZATORILOR (Vă rugăm lăsaţi necompletat.)
|
|
The thanks letter of Yeshaya
Schlesinger to assimilated Jewish Federation from Romania:
Domnului dr. Aurel Vainer
Preşedinte
F.C.E.R
Bucureşti,
România
Stimate
domnule dr. Vainer,
Aş
dori să vă mulţumesc pentru primirea caldă şi plină de amabilitate
pe
care mi-aţi acordat-o alături de colegii dumneavoastră
când
am fost în Bucureşti săptămâna trecută.
Mă rog
şi sper să avem succes în oprirea săpăturilor la mormintele
comune
din Popricani, Iaşi
şi returnarea imediată a oaselor
exhumate,
conform Halaha.
Vă rog
să binevoiţi a transmite mulţumirile şi adânca mea recunoştinţă
alături
de cele mai bune urări Rabinului Rosen, domnului
Schwartz,
domnului Şimşensohn şi, nu în ultimul rând, cele mai
călduroase
mulţumiri domnului Rudy Marcovici.
Am
fost adânc impresionat de Kehila dumneavoastră, Rabinul
şi
liderii comunităţii şi în special de devotamentul şi dedicarea faţă
de
valorile iudaismului.
Fie ca
Dumnezeu să vă dea sănătate şi succes în toate
activităţile
dumneavoastră.
Al
dumneavoastră sincer,
Rabbi YESHAYA SCHLESINGER
Translation in English of this
letter:
For dr. Aurel Vainer, President of FJCR
Bucharest, Romania
Honorable Mr. dr. Vainer,
I wish to thank you for the warm and full of kindness reception that you
granted me together with your collegues
when I was in Bucharest
last week.
I pray and hope to be successful in stopping the diggings at the mass grave
in Popricani, Iasi
and the immediate return of the exhumed bones, according to Hallacha.
Please condescend to convey my thanks and my deep gratitude together with
the best wishes to rabbi Rosen, Mr. Schwartz, Mr. Shimshensohn and not in the
last, the warmest thanks to Mr. Rudy Marcovici.
I was deeply impressed by your community, the rabbi and the community
leaders and especially by the devotion and dedication to Judaism values.
May God give you health and success in all your activities.
Yours sincerely,
Rabbi YESHAYA SCHLESINGER